"ÚJ SZAKMA SZÜLETIK"
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Nehéz eldöntenem, hogy mi a baj, hogy pontosan hol a baj. Fogalmazhatnék úgy is, hogy vajon minden bajunk forrása a körülmények furcsa összejátszásának tulajdonítható vagy ezzel ellentétben ma a szakma az, aki nemtörődöm, impotens, képzetlen csak a rövid távú érdekeit nézi?
Nyilván van, aki most felháborodott és ez rendjén van. Ha viszont lehiggadtál, akkor nyugodtan átgondolhatjuk, hányadán is állunk, mire várunk és milyen eredményt érhetünk el a mai helyzetben.
Vannak nemzetközi tapasztalatok és van az a helyzet is, hogy ezek változtatás nélkül nem vehetőek át, mert nálunk nem lennének működőképesek. Ez egy fontos állítás, de árnyalni kell egy kicsit.
A szakma résztvevőinek általában nincs víziója a jövővel kapcsolatban. Leginkább az van, hogy rövidtávon gondolkodik és nem is igazán tud elképzelni egy jól működő rendszert. Ugyanakkor zsigerből elutasít minden nemzetközi tapasztalatot. Ezzel egy időben az sincs, hogy felvázolna valamilyen alternatívát, hanem egyszerűen csak nincs halvány lövése sem, hogy milyen irányba kéne indulni.
Összefoglalva: a nemzetközi tapasztalatok megismerése nélkülözhetetlen, de ki kell érlelni a saját utunkat, ami figyelembe veszi a lehetőségeinket, de azt is, hogy egyéni képességekben, tudásunkban és kultúránkban hová kell fejlődnünk ahhoz, hogy bármilyen utat sikeresen be tudjunk járni.
Tehát a probléma gyökere talán ott van, hogy „egyeztetni kéne az óráinkat”. Az órák mindenkinél más időt mutatnak, van, aki előbbre van és van, aki hátrébb. Így tulajdonképpen egy terv sem tud működni, mert valójában mindenki máshol van…
A jövő egyértelműen látszik, hogy abba az irányba halad, mindenhol a világon, hogy a szolgáltatási eredmények egyre szorosabban vannak elszámolva. Ennek egy fontos eleme a digitalizáció, de még fontosabb a szolgáltatói nézőpont és a gondolkodás.
Mindez meghatározza a cselekvést.
Ugyanakkor tisztán kell látni, hogy a szektoron belül a munkaadóknak és a munkavállalóknak külön-külön van feladata. Van egy nagy és átfogó szakmai érdek, de ezen belül mindkét csoportnak „ki kell kaparni a saját gesztenyéjét”. A példa azért fontos és sokatmondó, mert a parázsból kell kikaparni, fel kell ismerni melyik a mienk és aztán nem szabad eltántorodni, ha elsőre forrónak tűnik. Ez a helyzet sajátossága. Ugyanakkor ez nem csak közösségi kihívás, hanem leges legelőször személyes. Tehát ha szakmailag, szakmapolitikailag és tapasztalat szempontjából nem vagyunk elég jók, akkor ez közösségileg is nagyon nehezen fog menni.
Most az év elején alapkérdés lenne végiggondolni, hogy mit tehetünk magunkért és mit tehetünk a szakmáért. Maradjunk egyelőre önmagunknál.
Van képzési lehetőség
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek innen a számítógép mellől és majd a délelőtt adásból is. Ugyanis ma az MTV1-en a Családbarát Magazinban lesz a szereplés. A téma a …
Mit kezdjünk a szakmai szintekkel és a fizetési kategóriákkal? A válasz nem egyszerű, ezért meghatároztam ezzel kapcsolatban 10 fogalmat, amit majd még ki kéne bővítenünk, de közben …
Miközben készülök a január 29-re szervezett továbbképzőre egyre több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy miképpen is tudná konkrét eredményre fordítani a marketing elméletet a …
A fejlesztés a sikeres jövő záloga. Sokat beszélünk arról, hogy mit lehet és kell változtatni, fejleszteni és mindig az tűnik a legerősebb korlátnak, hogy a megrendelők nem fizetik meg …
A RENESZÁNSZ 2.0 elindult, és emellett két új tréninget is meghirdettem: a régi-új FELÜLETSPECIALISTA 40 órában és az új TISZTASÁGTERVEZŐ 16 órában. Mindkettőben vannak új …
A takarító ember 100 éve még cseléd volt, a takarító cég pedig egy egyszerű közvetítő. 100 éve a cselédek döntő többsége fiatal volt, ma az átlagéletkor, a takarító szektorban …
Az, hogy legyen a takarítási szolgáltatoknak egy szabványos költségvetés rendszere már sokkal korábban megfogalmazódott, mint, hogy felkértek volna az első szakértői feladatra. Akkor …
Igén különleges biztonsági intézkedések mellett tartja meg éves szakmai napját és kongresszusát az osztrák MŰEMLÉK-, HOMLOKZAT- és ÉPÜLETTISZTÍTÓ szakma. Az esemény sok féle …
Akik már regisztráltak láthatják ezt a bejegyzést. Magamnak is, de nyilván számotokra is fontos, hogy a tudás leírása terén mit érhetünk el 2013-as évben. Az új honlap sok …
Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy most elérkezett az, az idő amikor lehetőséget kapunk megmutatni, hogy mit tudunk. A kerekasztal 2 súlyos témát kell, hogy kezeljen: továbblépés a TOD …
22-én az Országgyűlés elfogadta az új Közbeszerzési Törvényt. Ki tudja hányadik módosítás és nincs vége. Azonban ezúttal van benne néhány egészen meglepően jó dolog. Ebből egy …
A blog nagy előnye, hogy minden cikk megnyitás száma látszik. Ennek megfelelően azt gondoltam, hogy hetente készítek egy statisztikát, hogy miképpen áll a cikkek kéthetes olvasottsága. …
Azt gondolom, hogy az alapvető modell hibás. Minden iparágban a megrendelő és a megbízó között ott vannak a szakértők. A takarítóiparban ez még nem alakult ki, azonban 2017-ben …
Szerintem bárki bármit mond, minden problémánk alapja, hogy a kevés tudás van a piacon. Ennek okán aztán sok rossz döntés. Aminek eredménye a jelenlegi helyzet, és amiből egy kiút van. …
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.