"ÚJ SZAKMA SZÜLETIK"
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Az emberi elme működése rendkívül érdekes. Egyszerre mutat olyan tulajdonságokat, amik valószínű, hogy évezredeken át segítettek a túlélésben és ugyanakkor elcsodálkozunk azon, hogy emberek, hogy tudnak túlélni azzal az attitűddel, ami hosszútávon jellemző rájuk.
Na de miért nem tud az ember semmit az elme sebváltójáról?
Ez az emberiség legdurvább kérdése. Mert ezt sem otthon, sem a bölcsődében, sem az iskolában, sem az egyetemen, sem a munkahelyen nem tanítják. Miért is? Nem tudjuk pontosan, de valószínű, hogy azért, mert erről kevesen tudnak, aki pedig tud, az jól felfogott érdekből titkolja.
Egy másik elmélet szerint,− amiben lehet valami −, azért nem tudjuk, mert ez egy olyan tudás, aminek átadása csak bizonyos körülmények között lehetséges, más esetben ezt az ember nem látja, nem érti, nem tudja felfogni, mintha a negyedik dimenzióba lenne.
Van egy harmadik elmélet is, amiben én személy szerint nem hiszek, ami szerint, ha ezt mindenki megértené, és e szerint cselekedne, hirtelen annyi „autó” jelenne meg az „utakon”, hogy a közlekedés örökre és végérvényesen összeomlana. Szerintem pedig ekkor lépne a társadalom egy újabb fejlettségi fokozatba.
A Cselekvési skála elméletem szerint, az emberek születéskor kapnak egy telitankolt, járó motorú autót, aminek a sebváltója egyesben van, és a kuplungon van egy nagydarab kő. Mindenki innen startol és van, aki itt is marad. Egy bizonyos időnek minden esetben el kell telnie ahhoz, hogy az ember felismerje, hogy a követ el kell mozdítania ahhoz, hogy az autó elinduljon. Azt pontosan tudjuk, hogy ilyenkor szükség van azért még némi készségre, mire megtanuljuk a gázt és a kuplungot biztosan koordinálni, de végül is ez a legkisebb probléma, a később felmerülőkhöz képest.
Van, aki helyben marad, mert kifogy az üzemanyag, még mielőtt rájönne a kuplung szerepére. A másik véglet pedig bejárja a világot, úgy, hogy élete során többször is „tankol”. Borzasztó nem? Vagy éppen ez az élet rendje, egy fajta szelekció is arra nézve, hogy „ne legyenek túl sokan az utakon.”
Ez egy tapasztalati skála és szintjei. A hat szint három csoportra osztható. Az első csoport egyáltalán nem hasznos a társadalom szempontjából. A második csoport, képezi az átmenetet, és a harmadik csoport az ideális. Az adott szinteknek megfelelő „sebességfokozatok” nem teljesen feleltethetőek meg pontosan, de aki vezetett már autót pontosan érti, hogy ennek nincs nagy jelentősége. Illetve ott még lehet egy kis zavar, hogy ha két egyébként technikailag különböző problémát nem különítünk el, mert az eredmény szempontjából nincs jelentősége. Ezek az egyesből való elindulás készsége (kuplung/gáz összhang) és az egyeses fokozat korlátja a sebesség növelés szempontjából. A mélyebb megismerés a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ könyvben megtalálható
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek innen a számítógép mellől és majd a délelőtt adásból is. Ugyanis ma az MTV1-en a Családbarát Magazinban lesz a szereplés. A téma a …
Mit kezdjünk a szakmai szintekkel és a fizetési kategóriákkal? A válasz nem egyszerű, ezért meghatároztam ezzel kapcsolatban 10 fogalmat, amit majd még ki kéne bővítenünk, de közben …
Miközben készülök a január 29-re szervezett továbbképzőre egyre több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy miképpen is tudná konkrét eredményre fordítani a marketing elméletet a …
A fejlesztés a sikeres jövő záloga. Sokat beszélünk arról, hogy mit lehet és kell változtatni, fejleszteni és mindig az tűnik a legerősebb korlátnak, hogy a megrendelők nem fizetik meg …
A RENESZÁNSZ 2.0 elindult, és emellett két új tréninget is meghirdettem: a régi-új FELÜLETSPECIALISTA 40 órában és az új TISZTASÁGTERVEZŐ 16 órában. Mindkettőben vannak új …
A takarító ember 100 éve még cseléd volt, a takarító cég pedig egy egyszerű közvetítő. 100 éve a cselédek döntő többsége fiatal volt, ma az átlagéletkor, a takarító szektorban …
Az, hogy legyen a takarítási szolgáltatoknak egy szabványos költségvetés rendszere már sokkal korábban megfogalmazódott, mint, hogy felkértek volna az első szakértői feladatra. Akkor …
Igén különleges biztonsági intézkedések mellett tartja meg éves szakmai napját és kongresszusát az osztrák MŰEMLÉK-, HOMLOKZAT- és ÉPÜLETTISZTÍTÓ szakma. Az esemény sok féle …
Akik már regisztráltak láthatják ezt a bejegyzést. Magamnak is, de nyilván számotokra is fontos, hogy a tudás leírása terén mit érhetünk el 2013-as évben. Az új honlap sok …
Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy most elérkezett az, az idő amikor lehetőséget kapunk megmutatni, hogy mit tudunk. A kerekasztal 2 súlyos témát kell, hogy kezeljen: továbblépés a TOD …
22-én az Országgyűlés elfogadta az új Közbeszerzési Törvényt. Ki tudja hányadik módosítás és nincs vége. Azonban ezúttal van benne néhány egészen meglepően jó dolog. Ebből egy …
A blog nagy előnye, hogy minden cikk megnyitás száma látszik. Ennek megfelelően azt gondoltam, hogy hetente készítek egy statisztikát, hogy miképpen áll a cikkek kéthetes olvasottsága. …
Azt gondolom, hogy az alapvető modell hibás. Minden iparágban a megrendelő és a megbízó között ott vannak a szakértők. A takarítóiparban ez még nem alakult ki, azonban 2017-ben …
Szerintem bárki bármit mond, minden problémánk alapja, hogy a kevés tudás van a piacon. Ennek okán aztán sok rossz döntés. Aminek eredménye a jelenlegi helyzet, és amiből egy kiút van. …
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.