A vonat elindult

A vonat elindult
2020.04.17.

Úgy látom, a szakmai társadalmak elitjei kezdenek kiolvadni és már kezdenek kihalkulni azok a szakmai műhelyek, amik rövid időn belül képesek egyszerű, ütős és hasznos anyagokat letenni az asztalra. Ez most világjelenség és markánsan elüt a sajtó hisztériakeltésétől és a nagypolitika hatalomtechnikai játszmáitól.

Ami viszont ebben a folyamatban rendkívül fontos, hogy egyelőre még szakmaközi párbeszéd alig van. Az tisztán látszik, hogy a vírus komolyan fejre állította a gazdaságot, azonban egyre inkább látszik az is, hogy valójában ez egy igen nagy lehetőség is egyben. Toni D’ Andrea (ISSA-PULIRE igazgató) legújabb tanulmányában egyenesen egy új reneszánszról beszél. Akit a téma érdekel és érti az olaszt, az anyagot itt letöltheti: dandrea.pdf

Mi az a lehetőség, ami előttünk áll?

Bármennyire is hihetetlen egyre több olyan megfigyelés van, hogy az emberek gondolkodásában, értékítéletében elindult egy változási folyamat. Ez ma már jól tetten érhető a közösségi médiákban is.

Mi történik?

A média fősodra már nem igazán az. Markáns arcok és jól felkészült szakemberek, kifogástalan technikai megvalósításban ma már kezdik uralni a médiafelületeket. Sokkal kevésbé finoman kezelik azt, hogy mikor derül ki, hogy mi van a háttérben, vagy éppen nem is tagadják. Tehát az új platformok egyáltalán nem olyan álságosak, mint a valamilyen politikai irányultságú úgynevezett újságírás. Bár ma még a média hatalom, a szakmák közül a legnagyobb veszélyben az újságírás van.

Gondoljuk csak egy kicsit tovább!

A szakmák, szakmapolitikusok, a cégek, a civil szervezetek már régen létrehozták a saját kommunikációs platformjaikat. A „független” újságíró ezekből szemezget, de nem ám olvasó centrikusan, hanem valakinek az érdeke szerint, valakinek a vélt igazának bizonyítására, valakinek, a céljainak a szolgálatára. A kulcskérdés az, hogy mikor jön rá az olvasó, hogy az újságot nem neki írják, nem az Ö érdekében, a médiának csak a figyelme kell, a számlát nagyrészt a hirdető állja.

Kezd már tiszta lenni?

Az új reneszánsz az a felismerés, hogy minden, ami a fősodor médiából jön az egy kicsit szűrt, kicsit kicsavart, kicsit csúsztatás és leginkább manipulatív. Ez nem tájékoztat, hanem rávesz arra, hogy el hidd akkor vagy tájékozott, ha arra indulsz, amerre sugallják.

Lényegében, ha valaki belegondol, akkor négy markáns információforrás létezik:

  1. Profi média, ami döntően a hirdetésekből él. Itt most nem a konkrét reklámra gondoljunk, hanem sokkal inkább a hangulatkeltés és sugallatok mögött húzódó érdekcsoportokra és azok rejtett vagy nyilvános céljaikra, aki mindezt finanszírozzák.
  2. Bloggerek, Vloggerek, influencerek, aki szintén döntően a hirdetésekből élnek, bár itt tiszta kép, mert ezek többnyire konkrét termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlanak hirdetési díjazásért cserébe.
  3. Szakértői, vagy szakértői szervezetek, politikusok vagy aspiránsok médiacsatornái, könyvei, amelyek tájékoztatnak és nyíltan képviselnek szakmát vagy egy üzletágat, egy koncepciót vagy egy ideológiát. A kép itt is tiszta.
  4. Értelmes emberek markáns véleményei a szociális csatornákon, melyek olykor meglepő karriert futnak be.

Na, ezen gondolkodjunk el egy kicsit.

Komment!

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!