A tanulás alapvető kérdései
A tanulás minden esetben memorizálás, de nem minden esetben rendszerszintű rögzítés és még ritkább esetben teljeskörű megértés. Utobbira nem is mindig van szükség a lényeg, hogy az adott tudáselem közvetlen összefüggési legyenek ismertek, mert ez is meghatározó abban, hogy szükség szerint előhívjuk az ismeretet.
A tanulás alapvető kérdései
A tanulás minden esetben memorizálás, de nem minden esetben rendszerszintű rögzítés és még ritkább esetben teljeskörű megértés. Utobbira nem is mindig van szükség a lényeg, hogy az adott tudáselem közvetlen összefüggési legyenek ismertek, mert ez is meghatározó abban, hogy szükség szerint előhívjuk az ismeretet.
Tehát akkor gondolom mindenki érti, hogy kulcs a rendszerszintű rögítés, vagyis elöször is kell egy olyan „könyvszerkény”, ahol rendszerezhetem a tudást. Fontos, hogy a polcrendszer, úgy legyen kitalálva, hogy hamar rátalálja, bármit is keresnék. Ez úgy is elképzelhető, hogy maguk a tudáselemeknek van egy olyan hierarchiai és besorolási rendszere, ami alapján egy adott helyen, egy adott polcra illenek.
Ennek megfelelően a hangsúly nem is a polcrendszeren van, hanem a tudáselemek sajátosságainak megfelelő értelmezésén. Így tehát a takarítás szakma egyik alapja a hatásmechizmus kategória (sodrás), amely valelyik mehatásmechnizmushoz köthető (mechanikus hatás).
Maguk a mechanizmusok viszont a négy Aranylépés valamelyikéhez köthetőek és az az összefüggésrendszer, hogy adott technológia során, adott Aranylépsben milyen hatásmechnizmus van vagy nincs és ha ha van, akkor azon belül pontosan milyen hatásmechanizmus kategóriát tartalmaz, az maga a technológia szakmai sajátossága.
Tehát a pedagógiai technikánk az, hogy a tudáselemből építettünk egy olyan szerkezetet, ahová bármely technológia besorolható és mivel tudjuk, hogy mely Aranylépéseket valósítja meg, pontosan tudhatjuk azt is, hogy milyen célokat valósít meg és ehhez aztán hozzárendelhetőek, eszközök, mint kezelőszerek, kézi szerszámok, gépek és tartozékok. Mindezekhez pedig felhasználási útmutatók, kockázatelemzések és készségfejlesztő gyakorlatok. Ezzel tehát egy halmazba kerül minden és a tudáselemek kódolásának köszönhetően nem keverednek össze a dolgok, a rendszer bármilyen bonyolult és bárhány technológiát tartalmazzon is, mindig átlátható marad.