A takaritz.hu különkiadás

A takaritz.hu különkiadás
2022.01.29.

Lesz még néhány meglepetése ennek az évnek, haladjunk szép sorjában. Február 4-én megjelenik a takaritz.hu KÜLÖNKIADÁS első magazin formában szerkesztett változata.

Mi az, ami ebben új?

Először is, úgy vélem, hogy ha egy 100 oldalas anyagot leteszünk valaki elé és azt mondjuk, hogy ez egy havi kiadvány, akkor az majd jelent majd valamit.

Gondoljunk csak bele 1 200 oldal tartalom/év, azért az már nem lehet semmi. Nyilván különösen úgy, hogy ennek nagy részét valakik még el is olvassák és ennek hatására majd elkezdik másképpen látni a világot. Ez egy olyan publikációs teljesítmény, aminek kell, hogy legyen pozitív hozadéka.

A különkiadás több mint maga blog és több mint egy tananyag!

Egyrészt természetesen naplószerűen tartalmazza azokakat az írásokat, amik az előző hónap során megjelentek. Itt jelezném, hogy ebben tervek szerint nem csak az én írásaim jelennének meg, hanem a ti publikációitok is (aminek aztán van kredit vonzata is). Ennek meg is van a létjogosultsága, mert az pontosan látszik a statisztikákból, hogy nem minden látogató nyit meg minden bejegyzést ezért fontos lehet, hogy ez könyv formájában is rendelkezésre álljon. Persze lehet az, hogy az adott bejegyzés nem is érdekli, de az is lehet, hogy az, csak nem kerül elé. Ez egy része a különkiadásnak.

Ezen kívül van benne egy oktatási csomag is, ami szét van szedve 4 témára. Külön téma az INTÉZMÉNYTAKARÍTÓ, a SZAKMUNKÁS, a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ és a LÉTESÍTMÉNYGAZDA. Nyilvánvalóan ezek nem váltják ki a formális képzéseket, de egy adott hónapban felhívják a figyelmet egy adott témakörre. Ugyanakkor ez egy logikai menet is egy fajta tanulás kapcsán és gondolom, hogy a 100 oldalas terjedelem motiváció arra is, hogy az ember ezt kinyomtassa (akár színesben is), és ha már benne lesznek az Ö írásai is, akkor esetleg ezzel eldicsekszik a főnökénél vagy a megrendelőénél is. Itt vannak azok a szinergiák, amik aztán előre vihetik a szakma hírnevét, megvilágíthatnak szempontokat és felhívhatják a figyelmet bizonyos összefüggésekre.

A különkiadás tehát valami új és valami különleges és egyben új üzleti modell is

Mivel a különkiadás kapcsán nincsenek nyomdai költségek, csak az én munkadíjam és esetleg külső szerzők honoráriuma van, ezért ez egy viszonylag költséghatékony média lehet. Az alapgondolat az, hogy ezt mindenkinek meg kell tudnia engedni magának. Ennek megfelelően előfizetési rendszerben a különkiadás ára 6 000 Ft/év, vagyis egy 100 oldalas nagyon tartalmas szakmai kiadvány havi díja 500 Forint[1]. Ezért a PDF dokumentum első oldalán, mindjárt a tartalomjegyzék után ott szerepel az előfizető neve is. Tehát minden PDF egyedi, az előfizető nevével érkezik.

Ennyit meg kell, hogy érjen bárkinek, aki a takarító szektorban dolgozik, legyen az takarító, szakmunkás, középvezető vagy akár létesítménygazda.

Van azonban még egy csavar a dologban, ez a takaritz.hu különkiadás a tervek szerint egyben egy kuponfüzet is, ami azt jelenti, hogy a kiadvány előfizetői névre szóló kupont kapnak azzal kapcsolatban, hogy egy adott terméket, egy adott forgalmazónál milyen áron vásárolhatnak meg. Ez a kupon csak nekik szól ez nem része magának a kiadványnak, ezt e-mailon kapják meg a különkiadás mellékletenként.

A magazin egyébként szabadon terjeszthető, tehát annak terjedést nem klorátoznám, azonban, a különböző lehetőségek csak azok számára nyitottak, akik előfizetői lennének a kiadványnak!

A takaritz.hu különkiadás célja és értelme az lenne, hogy létrehozzon é/vagy tovább mélyítsen egy szakmai közösséget. Természetesen a szektorban ezzel párhuzamosan még működnek majd közösségek, mint például a MATISZ vagy az ÖTK tagság, azonban ez a média onnan szeretné megfogni a fő célt, hogy kik azok, akik vállalják, hogy megteszik az erőfeszítést annak érdekében, hogy tájékozottabbak legyenek. Itt az erőfeszítés legnagyobb része a tartalom áttekintése és/vagy elolvasása, mert ez egy olyan tanulási és önfejlesztési, de akár tekinthető önismereti folyamatnak is, ami adott esetben meghatározó lehet a szakmába.

Természetesen szeretnénk, ha több párhuzamos is találkozna itt (és nem a végtelenben), de az is lehet, hogy minden közösség más-más elveken, érdeklődés és érdek mentén szerveződik. Ez nem is baj, 2022 egy olyan év lesz, amiben a 2020-ban megkezdett kísérleteket tovább folytatjuk és figyeljük, hogy hol hunodnak a törésvonalak és azok az érdekek, amik ösztönzik az embereket. Ezen kívül természetesen fontos szempont a fejlődés meglátjuk, hogy melyik projekt mozgatja meg a leginkább a fantáziákat.

Előfizetési lehetőségek itt!

 

[1] Fontos! Ha valaki nem áldoz erre ennyit, és csak egy-egy számot akar megvenni, ahogy kedve szottyan, akkor a magazin darabára 1500,- Forint.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő






























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!