"ÚJ SZAKMA SZÜLETIK"
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Azt gondolom, hogy nem minden egyértelmű és nem mindenkinek. Soha nincs olyan ideális helyzet, hogy egy adott területen mindent tudsz, vagy egyáltalán megtalálod-e az adott helyzetre az igazi megoldást. Adott esetben lehet az is, hogy az eredményes megoldáshoz szükséges tudást még nem is hozták létre.
A világ nagy problémáinak és a mi kis gondjainknak a megjelenése minden esetben abból fakadnak, hogy az adott területen senki vagy csak nagyon kevesen merültek el. Ez lehet, azért mert a területen nincs elég pénz, és/vagy, mert nincs elég érdeklődés. Az is lehet, hogy évszázados vagy évezredes hagyományok vannak és az uralkodó nézetek gátolják az embereket.
A takarítás, mint üzleti modell sokak fejében egy egyszerű közvetítői tevékenység. Tehát itt a tudás alapvetően a kapcsolatok mennyiségén és minőségén áll vagy bukik.
Ma azonban már az is látszik, hogy itt azért van egy logisztikai, mint vevői igény és tudásszükséglet is, és nem utolsósorban tisztítás-technológiai is. Az is lehet, hogy egy erre épülő marketing, még felül is írhatja a kapcsolati tőkét.
Miért tanulunk? Több szempont is van, bármilyen furcsa, felejtünk is, a nem használt tudásrészek kikopnak. Persze van olyan is, hogy nem felejtünk, mert meg sem tanultuk. Szakterülete válogatja, de általában a hasznos tudás 5 év alatt feleződik és ez idő alatt a terület tudásbázisa megduplázódik. A tanulás tehát a szinten maradás művészete. Az a bizonyos szint meghatározása pedig részben szubjektív és részben objektív. Az utóbbi precíz meghatározása, egy szakmai közösség túlélésének záloga is lehet.
Mire jutunk a tanulással? A tudás megszerzése, memorizálása önmagában semmit nem ér, a cél annak a helyes alkalmazása. A tudás tehát egy eszköz, ami meghatározza korlátainkat, de egyben utat is nyit a lehetőségeknek és inspirálhat is. Kulcskérdés tehát, hogy miképpen hasznosítjuk a meglévő tudásunkat és hogyan hozunk létre új összefüggéseket, új tudást. Képesek vagyunk-e felismeréseket okozni és inspirálni másokat?
Mit tanulunk? Nehéz ezt pontosan definiálni, minden szakterületnek van valamilyen alapképzettsége és erre épülnek továbbképzések. Ha valaki egy adott területen specializálódik, nem kérdés, hogy azon a területen sokkal több tudást kell, felhalmozzon és értelmezzen, mind a szakterület többi képviselője. Adott esetben kiemelkedő jelentősége lehet, az új értelmezéseknek vagy az új összefüggések feltárásának. Végső soron a világot ez viszi előbbre. A témákat részben az élet hozza, részben tudatosan juthatunk el hozzájuk.
Hogyan tanulunk? A tanulásnak sok féle technológiája van, minden attól függ, hogy mit milyen módon a legpraktikusabb tanulni. Van spontán és van tudatos tanulás. A szakmai tapasztalat meghatározó lehet a tanulásban. Alapismeretek és tudatosság nélkül, azonban a szakmai tapasztalat nem eredményez felhalmozott tudást, az csak egy a szakterületen eltöltött idő volt. A kulcs a tanulásban van és nem a képzésben. A sikerhez kell, hogy legyenek saját célok, objektív mérőszámok és erőteljes felelősségtudat is és nem utolsó sorban mentori támogatás.
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek innen a számítógép mellől és majd a délelőtt adásból is. Ugyanis ma az MTV1-en a Családbarát Magazinban lesz a szereplés. A téma a …
Mit kezdjünk a szakmai szintekkel és a fizetési kategóriákkal? A válasz nem egyszerű, ezért meghatároztam ezzel kapcsolatban 10 fogalmat, amit majd még ki kéne bővítenünk, de közben …
Miközben készülök a január 29-re szervezett továbbképzőre egyre több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy miképpen is tudná konkrét eredményre fordítani a marketing elméletet a …
A fejlesztés a sikeres jövő záloga. Sokat beszélünk arról, hogy mit lehet és kell változtatni, fejleszteni és mindig az tűnik a legerősebb korlátnak, hogy a megrendelők nem fizetik meg …
A RENESZÁNSZ 2.0 elindult, és emellett két új tréninget is meghirdettem: a régi-új FELÜLETSPECIALISTA 40 órában és az új TISZTASÁGTERVEZŐ 16 órában. Mindkettőben vannak új …
A takarító ember 100 éve még cseléd volt, a takarító cég pedig egy egyszerű közvetítő. 100 éve a cselédek döntő többsége fiatal volt, ma az átlagéletkor, a takarító szektorban …
Az, hogy legyen a takarítási szolgáltatoknak egy szabványos költségvetés rendszere már sokkal korábban megfogalmazódott, mint, hogy felkértek volna az első szakértői feladatra. Akkor …
Igén különleges biztonsági intézkedések mellett tartja meg éves szakmai napját és kongresszusát az osztrák MŰEMLÉK-, HOMLOKZAT- és ÉPÜLETTISZTÍTÓ szakma. Az esemény sok féle …
Akik már regisztráltak láthatják ezt a bejegyzést. Magamnak is, de nyilván számotokra is fontos, hogy a tudás leírása terén mit érhetünk el 2013-as évben. Az új honlap sok …
Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy most elérkezett az, az idő amikor lehetőséget kapunk megmutatni, hogy mit tudunk. A kerekasztal 2 súlyos témát kell, hogy kezeljen: továbblépés a TOD …
22-én az Országgyűlés elfogadta az új Közbeszerzési Törvényt. Ki tudja hányadik módosítás és nincs vége. Azonban ezúttal van benne néhány egészen meglepően jó dolog. Ebből egy …
A blog nagy előnye, hogy minden cikk megnyitás száma látszik. Ennek megfelelően azt gondoltam, hogy hetente készítek egy statisztikát, hogy miképpen áll a cikkek kéthetes olvasottsága. …
Azt gondolom, hogy az alapvető modell hibás. Minden iparágban a megrendelő és a megbízó között ott vannak a szakértők. A takarítóiparban ez még nem alakult ki, azonban 2017-ben …
Szerintem bárki bármit mond, minden problémánk alapja, hogy a kevés tudás van a piacon. Ennek okán aztán sok rossz döntés. Aminek eredménye a jelenlegi helyzet, és amiből egy kiút van. …
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.