A konferencia szerepe

A konferencia szerepe
2022.02.18.

A konferencia tartalmával kapcsolatos szavazás állása szerint, a legmenőbb téma az újdonság. Lehet azonban ez csak egy reflex, hiszen ténylegesen is szomjazzuk az újdonságot? Aztán ha megismerjük, el kezdjük alkalmazni? Nem gondolnám. Sőt az elmúlt 30 évben azt láttam és tapasztaltam, hogy inkább félünk az újdonságtól.

Nem baj, szépen alakul ez a szavazás, és ha megrendezzük a konferenciát ténylegesen is jó alapot képezhet a tartalom összeállítására. Persze a szavazatok száma igen csekély és ennek megfelelően az is lehet, hogy 1 300 nagybecsű tagunk nem tud kitermelni 300 résztvevőt egy konferencián, hogy annak hírértéke legyen. Sőt ugye nem tudunk kitermelni 300 szavazót, nemhogy 300 olyant, aki veszi a fáradságot és elmegy egy konferenciára, ahol megismerheti a legújabb trendeket, eljárásokat, gépeket és technológiákat.

Igen, bántás nélkül el kell gondolkodnunk azon, hogy mit csinálunk rosszul, mi az a rossz szokásunk, amit mihamarabb le kéne vetkőznünk.

Itt szeretném felhívni a társaság figyelmét a két másik témára is, ami egyelőre csak a második harmadik helyet tudta megfogni.

Szakmapolitikai modell: A téma mai napi felét sem kapta a szavazatoknak, pedig manapság a takarító foglalkoztatása nem igazán tekinthető ideálisnak. A foglalkoztatók nem igazán tőrödnek alkalmazottaikkal (tisztelet a kivételnek). A Nyugat-Európai modell Kelet-Európában ismeretlen, tehát a takarítóknak nincs szakszervezetük, kollektív szerződésük, ami esetleg többlet jogokat biztosítana a munka törvénykönyvéhez képest és nincs életpálya modelljük, de bértarifa rendszerük sem. Tudom, messze vagyunk ezektől a dolgoktól, de fontos lenne legalább tudni róluk, és ha tudjuk hová akarunk eljutni, talán előbb vagy utóbb arra is fogunk menni.

Esettanulmányok: „Az okos a más kárán tanul, a buta a sajátján sem”, a közmondás ismert mégis az téma alig kapott 11 szavazatot. Pedig sokkal érdekesebb a ki nem próbált újdonságoknál, a kipróbált régiségek kérdésköre.

Figyeljünk és nézzük, hogyan alakul tovább a szavazás.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban






A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő































A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!