A háromszázak cselekedetei

A háromszázak cselekedetei
2022.02.06.

Nem török Leonidászi babérokra és nem is akarom feláldozni a szakma legnagyobb 300 harcosát, de valahogy a spártai cselekedet nagyon beleillik a mostani hangulatba. Tehát, ha jobban belegondolunk, itt nem is az áldozatról van szó, hanem sokkal inkább a halhatatlanságról.

Ami a takaritz.hu különkiadás PDF kiadvány pozicionálását illeti, a szlogen úgy szól: csak azok vehetik meg, azok fizethetnek elő a havi szakanyagra, akik még hisznek abban, hogy a takarítás SZAKMA! (csupa nagybetűvel).

A lényegre térve jelenleg a különkiadásnak 12 megrendelője van, ami nem sok, de nem is koncentráltam többre, mert alapvetően arra voltam kíváncsi, hogy egy nagyon szelíd és gyenge marketing mellett ki lesz az, aki felfigyel a lehetőségre és ki az, aki egyből veszi a lapot, szó szerint. Nem csalódtam és nem is vártam többet. Tisztában vagyok a figyelem megragadásának korlátira.

Mára már kialakult az a stratégia, hogy miként épüljön fel a 100 oldalnyi szakanyag, ami minden ágazati szereplő számára kell, hogy kínáljon valamilyen információt, de legnagyobb ereje nem ebben rejlik, pedig ez is fontos.

A takaritz.hu különkiadás PDF a második eszköz, ami az önképzés területén piacra lép. Az első volt az EXPLAIN értelmező és szótár.

A takaritz.hu különkiadás PDF hónapról hónapra fantasztikus mennyiségű információt hoz a piacra. Ezek egy része úgy publikáció, míg mások régebbiek, de valami okból kifolyólag most éppen aktuálissá váltak.  Van benne erős a törekvés arra is, hogy megmutassa és újra és újra fellevesítse a szakma-specifikus sajátosságokat. Tehát aki fejlődni akar és vár valamilyen keretrendszert arra vonatkozóan, hogy milyen ütembe és merre haladjon az előre, annak itt a megoldás.

Másik fontos dolog, hogy mindenkinek célszerű építeni a saját piacát is, ezért aztán a névre dedikált takaritz.hu különkiadás PDF kiadványt célszerű elküldeni minden potenciális vevőnek és felajánlani a szakmai együttműködést, párbeszédet. Tehát itt az apropó, hogy megkeressük az illetőt és megkérdezzük, hogy volna-e kedve egy ilyen anyagot fogadni, belenézni, tanulmányozni és esetleg vitatkozni róla.

Utóbbit nagyon sok féle képen el lehet képzelni, a legegyszerűbb formája a személyes találkozás egy kávé mellett, de manapság divatos és rendkívül hatékony az on-line kerekasztal is, akár több szereplővel is.

Ha a visszajelzés pozitív, akkor mi sem egyszerűbb tovább kell neki küldeni az anyagot. Ez az üzleti modell és egyáltalán nem probléma, ha a megrendelő nem fizet elő, ha a szakember előfizet, megkapja a nevére dedikált példányt (PDF) és ezt annyi megrendelőének küldheti tovább, ahánynak csak akarja. Itt a hangsúly az apropón van, vagyis hogyan teremtek tartalmas kapcsolatot a meglévő vagy potenciális vevőimmel.

Sőt, nem csak a megrendelőimmel, hanem alkalmazottaimmal is, és aztán ösztönözhetem őket, hogy vegyenek részt a személyi minősítési programban és lépjenek be az ÖNKÉPZŐ TAKARÍTÓ KLUB tagjai közé.

Gondolom, hogy ezek után mindenki látja, hogy ennek a havi kiadványnak a kiadója nem feltétlenül ebből akar meggazdagozni. Itt alapvetően egy sokkal fontosabb szempont van előtérben és ez nem más, mint egy olyan rendszer és infrastruktúra kiépítése, mely biztosítja, hogy a takarítási szektor el tudja juttatni a szakma-politikai információkat a megrendelőkhöz és az alkalmazottakhoz. Ugyanakkor épít arra, hogy amikor a takarítócég vezető elküldi valakinek a dedikált példányát, akkor egyben épül egy társadalmi felelősségvállalási presztízs is. 

Bízom benne, hogy kezdjük már érezni, miről szól itt a téma.

A takaritz.hu különkiadás PDF kiadvány a lehető leghatékonyabb módja az információ továbbításának. Fontos, hogy itt nem jelentkezi a nyomtatási költség sem, ami azért erőteljesen tudja korlátozni a lehetőségeket, főleg a mai papírárak mellet.

Tovább menve ezen a szűk, de járható ösvényen, fontos, hogy ha ezt elküldöm valakinek, akkor szánjak rá időt, hogy beszéljek is az illetővel. Ma már erre is sok féle lehetőség van és személyes találkozáson kívül, akár on-line kerekasztal is választható. Továbbá nyilván egyértelmű, hogy ha beszélgetésbe bocsátkozom, akkor nyilvánvaló, hogy én már átrágtam magam a 100 oldalon. Persze ki lehet ragadni egy témát is a sok közül és aztán erre lehet majd sokkal erőteljesebben fokuszálni.

Szóval mi történik itt, hírtelen a Multi Level Marketing szabályai szerint egy csomó szakember el kezdi „bombázni” a megrendelőket szakma-politikai kérdésekkel, felvetésetekkel és irányelv javaslatokkal.

Tehát ez az anyag egy ragyogó apropó arra, hogy megerősítsük a személyes marketingünket. Sokan azt gondolják, hogy ez csak a kis cégeknek pálya és a közepesek vagy a nagyok már kinőttek ebből. Hu de mekkorát tévednek, ezek a beszélgetések aranyat érnek, mert a felek előbb utóbb megismerik egymás realitását és épül valami kettőjük között.

Na, lássuk, hogyan fejlődik ez a dolog. Ha meg akarja rendelni a takaritz.hu különkiadás PDF példányait itt, megteheti, és máris bekapcsolódhat a hallhatatlanság spártai csoportjába.

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő





























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!