"ÚJ SZAKMA SZÜLETIK"
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Ez tényleg egy teljesen új dolog a piacon, még csak 10 éve van jelen és meglepően sok takarító cégvezető kérdezte, hogy pontos mi is ez. A másik, nagy kérdéskör, hogy végül is, ez az egész nem véletlenül egy öngól a takarító cégeknek? Volt olyan telefonáló, aki kérdezni sem tudott a megdöbbenéstől.
Haladjunk sorra!
Egy olyan piac, ami arra van berendezkedve, hogy stagnáló, de inkább csökkenő szakmai színvonal mellett állandó árharcban senyved, annak egy kiugrási lehetősége van. Tényleg csak egy stratégia van, mert minden más nem visz előre. Ez a ténylegesen csak egy stratégia, hogy cég felhagy a pályázatokon való részvétellel, és ajánlatokat csak bizonyos kondíciók mellett ad.
Mit csinál akkor másképpen?
Valódi piackutatásba kezd, nem kell nagy dolgokra gondolni, de mindenképpen fontos számba venni és objektíven megvizsgálni mi az a szakmai terület, ahol a legjobb. Hol és milyen igényeket tud úgy kielégíteni, hogy jobb és nagyobb élményt ad, mint a piaci versenytársai. Vagy éppen akkor most nekifog és kifejleszti ezeket az új készségeket, új technológiákat vezet be, kísérletezik, és szakmai problémákat kezel. Fontos, hogy mindezt nem titokban, hanem a potenciális vevőinek szeme láttára.
Tehát máris ott tartunk, hogy a cég és néhány munkatársa kiemelkedik a mezőnyből és adott esetben még nevet is szerez magának. A presztízs egy alapkérdés, a szigorúan vett szakmai területen kell tudni kommunikálni, de a nagy duma semmit nem ér, konkrétan le kell tenni az asztalra és szakmai megoldást.
Keresni kell a lehetőségeket
Amikor arról beszéltem, hogy kutatja a piacot, az egyben azt is jelenti, hogy információkat oszt meg a szakmai tevékenységéről és tesz elérhetőévé olyan eredményeket, amik megmozgatják a piacnak azon részét, akik arra az egy dologra fogékonyak. Ezzel el is érkeztünk a piac minősítéséhez és az igazi célközönségünk kialakításához. A célközönség elég nagy kell, hogy legyen ahhoz, hogy eltartsa a specialistát, de nem lehet annyira heterogén, hogy nagyon sok féle csatornán, és sok féle formában kelljen vele kommunikálni. Számtalan csatorna áll ma rendelkezésre és az is egy komoly kutatás, hogy melyik a legsikeresebb az én célpiacomon.
Tehát akkor
A FELÜLETSPECIALISTA tréning nem más, mint egy szakma-specifikus értékesítési tréning. Jelentősége elsősorban a szakmai specifikumában van, ugyanis fontos szempont, hogy mit gondolnak a megrendelők a takarítási piacról és mi milyen lehetőségekkel vagy kínálattal jelenhetünk meg. Itt van jelentősége a DEMO MARKETINGNEK, amikor nem várjuk, hogy meghívjanak egy pályázatra, ahol majd a legolcsóbb nyer, hanem proaktívan megkeressük a megrendelőt azzal a céllal, hogy csinálnánk egy ingyenes tisztasági állapot felmérést!
A FELÜLETSPECIALISTA tréning, tehát egyrészt a demonstráció szakmai rejtelmeibe kalauzol el. Minden fontos: hogy jutunk be, mit csinálunk ott és aztán miről beszélünk, ha sikerült megdöbbenteni a megrendelőt. Ez egy jól kidolgozott rendszer, ami még 30 évvel ezelőtt a porszívó ügynökösködési időszakomban alakult ki, de mi nagyon gyorsan ezt szolgáltatás értékesítési rendszerré alakítottuk. Mára azonban sokkal nagyobb a rálátásom a szakma lehetőségeire, tehát egészen másképpen tárgyalnék a potenciális megrendelővel.
A szakirodalom alapvető fontosságú egy szakma életében. Továbbá meghatározó kérdés az is, hogy a tudás ne csak a vezetők fejében legyen meg, hanem a végrehajtók is birtokolják. Ez …
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek innen a számítógép mellől és majd a délelőtt adásból is. Ugyanis ma az MTV1-en a Családbarát Magazinban lesz a szereplés. A téma a …
Mit kezdjünk a szakmai szintekkel és a fizetési kategóriákkal? A válasz nem egyszerű, ezért meghatároztam ezzel kapcsolatban 10 fogalmat, amit majd még ki kéne bővítenünk, de közben …
Miközben készülök a január 29-re szervezett továbbképzőre egyre több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy miképpen is tudná konkrét eredményre fordítani a marketing elméletet a …
A fejlesztés a sikeres jövő záloga. Sokat beszélünk arról, hogy mit lehet és kell változtatni, fejleszteni és mindig az tűnik a legerősebb korlátnak, hogy a megrendelők nem fizetik meg …
A RENESZÁNSZ 2.0 elindult, és emellett két új tréninget is meghirdettem: a régi-új FELÜLETSPECIALISTA 40 órában és az új TISZTASÁGTERVEZŐ 16 órában. Mindkettőben vannak új …
A takarító ember 100 éve még cseléd volt, a takarító cég pedig egy egyszerű közvetítő. 100 éve a cselédek döntő többsége fiatal volt, ma az átlagéletkor, a takarító szektorban …
Az, hogy legyen a takarítási szolgáltatoknak egy szabványos költségvetés rendszere már sokkal korábban megfogalmazódott, mint, hogy felkértek volna az első szakértői feladatra. Akkor …
Igén különleges biztonsági intézkedések mellett tartja meg éves szakmai napját és kongresszusát az osztrák MŰEMLÉK-, HOMLOKZAT- és ÉPÜLETTISZTÍTÓ szakma. Az esemény sok féle …
Akik már regisztráltak láthatják ezt a bejegyzést. Magamnak is, de nyilván számotokra is fontos, hogy a tudás leírása terén mit érhetünk el 2013-as évben. Az új honlap sok …
Tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy most elérkezett az, az idő amikor lehetőséget kapunk megmutatni, hogy mit tudunk. A kerekasztal 2 súlyos témát kell, hogy kezeljen: továbblépés a TOD …
22-én az Országgyűlés elfogadta az új Közbeszerzési Törvényt. Ki tudja hányadik módosítás és nincs vége. Azonban ezúttal van benne néhány egészen meglepően jó dolog. Ebből egy …
A blog nagy előnye, hogy minden cikk megnyitás száma látszik. Ennek megfelelően azt gondoltam, hogy hetente készítek egy statisztikát, hogy miképpen áll a cikkek kéthetes olvasottsága. …
Azt gondolom, hogy az alapvető modell hibás. Minden iparágban a megrendelő és a megbízó között ott vannak a szakértők. A takarítóiparban ez még nem alakult ki, azonban 2017-ben …
Szerintem bárki bármit mond, minden problémánk alapja, hogy a kevés tudás van a piacon. Ennek okán aztán sok rossz döntés. Aminek eredménye a jelenlegi helyzet, és amiből egy kiút van. …
Honlapunk cookie-kat használ, hogy a honlapunkon tett lépéseiről statisztikákat készíthessünk. Ha tovább használja honlapunkat, azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Ezzel a tevékenységünkkel mi nem tudjuk Önt személyesen beazonosítani.