A felületspecialista

A felületspecialista
2020.08.01.

Ez tényleg egy teljesen új dolog a piacon, még csak 10 éve van jelen és meglepően sok takarító cégvezető kérdezte, hogy pontos mi is ez. A másik, nagy kérdéskör, hogy végül is, ez az egész nem véletlenül egy öngól a takarító cégeknek? Volt olyan telefonáló, aki kérdezni sem tudott a megdöbbenéstől.

Haladjunk sorra!

Egy olyan piac, ami arra van berendezkedve, hogy stagnáló, de inkább csökkenő szakmai színvonal mellett állandó árharcban senyved, annak egy kiugrási lehetősége van. Tényleg csak egy stratégia van, mert minden más nem visz előre. Ez a ténylegesen csak egy stratégia, hogy cég felhagy a pályázatokon való részvétellel, és ajánlatokat csak bizonyos kondíciók mellett ad.

Mit csinál akkor másképpen?

Valódi piackutatásba kezd, nem kell nagy dolgokra gondolni, de mindenképpen fontos számba venni és objektíven megvizsgálni mi az a szakmai terület, ahol a legjobb. Hol és milyen igényeket tud úgy kielégíteni, hogy jobb és nagyobb élményt ad, mint a piaci versenytársai. Vagy éppen akkor most nekifog és kifejleszti ezeket az új készségeket, új technológiákat vezet be, kísérletezik, és szakmai problémákat kezel. Fontos, hogy mindezt nem titokban, hanem a potenciális vevőinek szeme láttára.

Tehát máris ott tartunk, hogy a cég és néhány munkatársa kiemelkedik a mezőnyből és adott esetben még nevet is szerez magának. A presztízs egy alapkérdés, a szigorúan vett szakmai területen kell tudni kommunikálni, de a nagy duma semmit nem ér, konkrétan le kell tenni az asztalra és szakmai megoldást.

Keresni kell a lehetőségeket

Amikor arról beszéltem, hogy kutatja a piacot, az egyben azt is jelenti, hogy információkat oszt meg a szakmai tevékenységéről és tesz elérhetőévé olyan eredményeket, amik megmozgatják a piacnak azon részét, akik arra az egy dologra fogékonyak. Ezzel el is érkeztünk a piac minősítéséhez és az igazi célközönségünk kialakításához. A célközönség elég nagy kell, hogy legyen ahhoz, hogy eltartsa a specialistát, de nem lehet annyira heterogén, hogy nagyon sok féle csatornán, és sok féle formában kelljen vele kommunikálni. Számtalan csatorna áll ma rendelkezésre és az is egy komoly kutatás, hogy melyik a legsikeresebb az én célpiacomon.

Tehát akkor

A FELÜLETSPECIALISTA tréning nem más, mint egy szakma-specifikus értékesítési tréning. Jelentősége elsősorban a szakmai specifikumában van, ugyanis fontos szempont, hogy mit gondolnak a megrendelők a takarítási piacról és mi milyen lehetőségekkel vagy kínálattal jelenhetünk meg. Itt van jelentősége a DEMO MARKETINGNEK, amikor nem várjuk, hogy meghívjanak egy pályázatra, ahol majd a legolcsóbb nyer, hanem proaktívan megkeressük a megrendelőt azzal a céllal, hogy csinálnánk egy ingyenes tisztasági állapot felmérést!

A FELÜLETSPECIALISTA tréning, tehát egyrészt a demonstráció szakmai rejtelmeibe kalauzol el. Minden fontos: hogy jutunk be, mit csinálunk ott és aztán miről beszélünk, ha sikerült megdöbbenteni a megrendelőt. Ez egy jól kidolgozott rendszer, ami még 30 évvel ezelőtt a porszívó ügynökösködési időszakomban alakult ki, de mi nagyon gyorsan ezt szolgáltatás értékesítési rendszerré alakítottuk. Mára azonban sokkal nagyobb a rálátásom a szakma lehetőségeire, tehát egészen másképpen tárgyalnék a potenciális megrendelővel.

További részletek itt!

Vissza

Az ÖNKÉPZÉS az egyetlen megoldás

Ha valaki takarításra adja a fejét, ne gondollja, hogy képes lesz hosszú távon előre jutni, ha nem fejlődik szakmailag. Ugyanakkor a fejlődést nem igazán támogatja sem a munkadó, sem az állam és a piac is úgy van vele, hogy olyan keveset költ a takarításra, amilyen keveset csak lehet.
Ebben a kétes helyzetben a személynek kell eldönteni, hogy mit szeretne megvalósítani, hova akar eljutni. A célt neki kell kitűzni és ezért 100%-ban felelőséget is kell vállalnia. Senki nem fogja ebben támogatni, csak magára számíthat.
Aki nem fejlődik az elsorvad, ez  a természet egyik legfontosabb törvénye. 

Régebbi írások

Ki-Kicsoda a takarító szektorban



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Üdv a tisztaság világában

Azt gondolom, hogy a takarítás, a társadalmi megítélésétől függetlenül, a világ legszebb szakmái közé tartaozik. Nem csak szép, hanem hasznos is, bár ezt nekünk állandóan ismételgetni kell.  Kétségtelen az is, hogy a szakma 30 - 40 évvel ezelött nem így nézett ki és nem is tudta azt, amit ma tud. Az utobbi 10 évben pedig a fejlődés még erőteljesebb volt, a technológiák rendelkezésre állnak, viszont nagy kérdés, hogy a keresleti piac igényili-e, megfizeti-e öket?
A jövő kétségtelenül, majd minket igazol. Már a jelen is, de ez még nem mindenkiben tudatosult. Alapvetően három dolog szükséges ehhez: 1) a szolgáltató cégekenek fel kell nőni a feladathoz és olyan garanciákat kell, hogy adjanak, ami meggyözi a megrendelőket arról, az ÚJ IDŐK eljöttek. 2) a beszállítói piacnak is alkalmazkodni kell az új helyzezthez és úgy kell megszervezniűk a működésüket, hogy hatékonyan tudják kiszolgálni a szakmát. 3) a megrendelőknek sokkal tudatosabban kell majd tendereztetni és vállogatni, mert amit jelen pillanatban a letöbben csinálnak az a kontraszelekció biztos receptje.

Szakanyag megrendelő





























A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!