Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Új időszámítás (16.12.12)

 

Új időszámítás (16.12.12)

Ma izgalmas napnak nézek elébe, indul az AKADÉMIA program, a 2017-es év nagy terve. Részemről kihívás, mert a cél az, hogy minden kész és félkész szakmai anyagomat rendezzem és kiadjam. Írott, és hangos könyvben, PPT-ben és előadásban is.

Itt az idő

Szerintem, sok mindenre szükség van, ahhoz, hogy a szakma polgárjogot szerezzen. Mindezek pedig két kategóriára oszthatóak politikai és szakmaiakra. Utóbbi érdekel engem, mert sajnos a felületesség és a beképzeltség még mindig jelen van a szakmában. Az már nem érdekel, hogy ki mit tanul meg, most sokkal inkább az érdekel, hogy mi a tudáselem, ami egyáltalán még nem lett megfogalmazva.

12 hónapon át havi 2 nap beszámoló a fejlődésről

Az első 4 hónap lesz a legnehezebb, mert a négy szakmai szint összefoglalója lesz a második nap és itt még nagyon sok anyag véglegesítése van hátra. Viszont májusra egy rendkívül tiszta szakmai képe lesz azoknak, akik csatlakoznak a programhoz.

Végül is merre haladnánk?

Erőteljesen hiszek a „lehető legmagasabb érték” filozófiájában. E stratégiai megközelítés szerint nem tudjuk pontosan, hogy a megrendelő elégedettségének fokozása érdekében mennyi és milyen szakmai fejlesztésre van szükség, és ezt csak akkor tudjuk meg, ha legyártjuk és felkínáljuk. Ha a vevő megveszi, szüksége van rá. Tehát a „dolognak” van létjogosultsága. Ez az én taktikám a tudásanyaggal is, piacra dobom és megnézzük, ki mit reagál. Azzal is tisztában vagyok, hogy a piaci helyzet nem statikus, nap, mint nap vannak olyan változások, amelyek hatnak a tudásigényre. Ezért fontos, hogy az anyagok folyamatosan elérhetőek legyenek.

Tudom

Mit fizet meg az ügyfél és mit nem. Az alaphelyzet az, hogy a jól ismert szolgáltatási szintet nem akarja jobban megfizetni, hihetően kell ajánlani neki egy másik, magasabb szintet és meg fogja fizetni. Nyilván itt két nagy nehézség is van: a valóban magasabb szint és a másik pedig a hihetőség.

Végezetül pedig mondom, hogy abba a hibába se essünk, hogy többet gondoljunk magunkról, mint a mit nyújtani lennénk képesek.  Talán nem véletlen, hogy a szakmai versenyekre nem vagyunk képesek semmilyen csapatot kiállítani…

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!