Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Továbbképzések Ritz Tiborral

 

Továbbképzések Ritz Tiborral

Az okosok szerint a tudás abszolút értelemben 5 évenként feleződik. Egyrészt mert amit nem használunk és nincs készségszinten, az elfelejtjük. Úszni vagy biciklizni nem felejtünk el, mert a készségszintű. Másrészt a világ fejlődik a tudásunk relatíve is kisebb lesz. Ezért hát a továbbképzések jelentősége igen nagy.

A 2013-as elképzelés az lenne, hogy az idén beinduló fejlesztéseket megosszam veletek. Azonban ennek nem csak pusztán tudásszerzési célja van, hanem azt gondolom valahogy tovább kéne lépni a gyakorlat, az élet felé. A III. továbbképzés célja megmutatni, hogy milyen összefüggések vannak a tudás, a szakmaiság és az ismertség, elismertség és szerethetőség között.

Mindben külföldi takarítóguru az módja, hogy a közbeszerzések megreformálása igazán akkor következik majd be, ha a valódi szolgáltatást nyújtó vállalkozók elfordulnak az állami megrendelésektől és a piacot tekintik elsődlegesnek. Ennek lehetnek olyan következményei, hogy az állam egy, két, három éven belül felismeri, hogy baj van.

Azonban a marketing és PR nem független a szakmaiságtól, meg kell tudni győzni a vevőt arról, hogy az adott céggel, az adott helyzetben, hogyan járhat a legjobban. A tisztasági igény megvan, csak a vevőknek nincs választási alternatívájuk.

Nézzünk egy példát más üzletágból, ahol ezt profin csinálják. A mobilszolgáltatók mit csinálnak? Beszélgetés, SMS, adatforgalom. Az egyetlen vesenyelhetőség a tarifa kialakításokban van. Tehát nem ugyanazt kínálják olcsóbban, mint a versenytárs, merte hamarosan belebuknának, hanem a használati szokásokat megfigyelve tarifákat alakítanak ki. Ezzel máris gondolkodásra és együttműködésre kényszerítik a fogyasztóikat.

Visszatérve saját házunk tájára és a vevő szemével nézve a dolgokat, a KSH szerint van 3 000 cég, szerintem meg csak 600-van, 600 többé-kevésbé komoly, de lehet, hogy a létesítményemet csak 50-re bíznám rá. Érted? Hogyan tudsz abba az 50 lenni?

Konkrét technikákról fogunk beszélni! Ott találkozunk!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!