Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Teljes körű integrált tisztítás-technológia (18.01.30)

 

Teljes körű integrált tisztítás-technológia (18.01.30)

Írtam a Herzberg féle tényezőkről és volt már szó a munkalapról, is mint alapvető szolgáltatási dokumentumról. Azonban az látszik, hogy sokak fejében, a kép még nem áll össze egy egységes rendszerré. Nézzük meg hogyan kéne ezt látni és nem csak nézni.

Ha a megrendelőnek önmagában a tisztaság nem elég a boldogsághoz, mi az, amit még adni tudunk neki? Természetesen itt nem arról van szó, hogy minden cég tökéletesen tejesít a tisztaság kapcsán, mert hát ott is vannak még kihívások.

De ha mondjuk, a tisztaság része tökéletes lenne, akkor is kéne még valami

Egy rendszer, ami segít a tökéletes szolgáltatás megvalósításában, az emberek felelősségének fejlesztésében és a megrendelőt bevonja egy játszmába, amiben mindenki nyerhet. Még mielőtt bármiről is beszélünk, fontos látni, hogy ez a modell három szereplős és mindenkinek felkészültnek kell lennie, hogy a szerepét 100%-osan betöltse.

Csak hogy jól értsük: az étkezés, ha csak az alapvető szükségleteket elégíti ki higiénés tényező, azonban ha ehhez kulináris élmény is tarozik, akkor az, motivációs faktor is. A szállás, ha csak az alapvető szükségleteket elégíti ki, akkor az, higiénés tényező, ha viszont egyéb élményeket is ad, akkor a motivációs faktor. A végtelenségig sorolhatnám, hogy különböző üzletágakban miként „turbózták” fel az alapszolgáltatást vagy alapterméket. Mindezekkel szemben a takarítóipar ezt még nem tette meg, aztán nagy boci szemekkel csodálkozik, hogy nem értékeli a megrendelő a tisztaságot.

Dióhéjban, a történet a vadnyugaton zajlik, ahol előbb lőnek, és aztán kérdeznek. Mindenkinek jól kiforrott technikája kell, hogy legyen arra, hogy a munkáját miképpen végzi. A saját hozzáadott érték, pedig kiemeli öt a tömegből.

1) A megrendelő: fogadja a belső tanúsítványokat és közben rendszert épít annak érdekében, hogy a belső tanúsítványok tartalmát statisztikailag ellenőrizze. Ez azt jelenti, hogy kapcsolatba kerül a végrehajtóval. A takarító végrehajtó emberi és szakmai minősége nagyrészt meg fogja határozni a szolgáltatás értékelését. Ez egy játszma, amiben a megrendelő érdekelt abban, hogy kimutassa a takarítás objektív minőségét.

2) A szolgáltató: kap egy lehetőséget, de ugyanakkor egy tartalom menedzsment rendszert is fenn kell tartania, ahhoz, hogy a megrendelő mindig azt kapja, amire szüksége van. Továbbá meghatározza a végrehajtó feladatait és fejleszti a személyzetet. Ez egy játszma, amiben a szolgáltató napról napra, hétről hétre bizonyít vagy elbukik.

3) A végrehajtó: létrehozza, megvalósítja az elvárásokat és dokumentálja azt. Ugyanakkor képes az átadásra és interaktivitásra. Most részévé válik, egy játszmának ahol neki sokkal nagyobb szerepe van, mint eddig. Tulajdonképpen az értékelés szerves részévé válik és ehhez folyamatosan fejlődnie is kell.

Ez egy új modell, ha mélyebben akaratod megismerni gyere el a legújabb tréningekre. Ha ezt megérted más szemmel fogsz nézni a saját szolgáltatásodra, az embereidre és a megrendelőidre is. A játszma beindul!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!