Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szervezeti hozzáadott érték

 

Szervezeti hozzáadott érték

A szervezet hozzáadott értéke azon, úgynevezett nem produktív tevékenységek összessége, amelyek lehetővé teszik, hogy a szolgáltatás intézményes formában előálljon. Ennek mértékének alsó határa szervezeti működési és hatékonysági szempont, felső határa pedig a piac megítélésének materializálódása.

Tehát van egy minimum, ami alatt nem lehet működni és van egy maximum, amit a piac hajlandó megfizetni, mert elismeri a cég azon erőfeszítéseit, hogy egyre jobb szolgáltatást kíván nyújtani a piacnak.

Vagyis a szervezet hozzáadott értéke nem feltétlenül csak a valós, már meglévő érték, hanem sok esetben a piac bizalmat előlegez egy cégnek, mert meg van győződve arról, hogy a későbbi fejlesztésekből valamilyen módon majd Ö is hasznot húzhat. Ez természetesen fordítva is igaz, hogy a piac lehet annyira bizalmatlan, csalódott, kiábrándult és lehet, olyan gyalázatos a helyzet, hogy még a valós hozzáadott értéket, a szolgáltatásba már beépült költségeket sem hajlandó megfizetni. Na, itt az a pont ahol a Magyar takarítóipar magára ismerhet!

Ahhoz, hogy a hozzáadott érték kiértékelhető legyen fontos minden elemet külön-külön megvizsgálni. Ezzel kapcsolatban pedig azt is tisztázni kell, hogy hól húzódik a határ a személyi hozzáadott érték és a szervezeti hozzáadott érték között. 

Tételek

  • Közvetlen szakmai irányítás (csoportvezetők)
  • Szakmai menedzsment (szolgálatvezető, szakmai vezető)
  • M.K.MEB.IB integrált irányítási rendszer (adminisztrációs költségek, ugyanakkor kevesebb hiba, nincsen ismétlődő hibák, minden hibának megtalálják az okát és megszüntetik azt)
  • CRS (a szervezet tudatosan kezeli a társadalmi felelősség vállalást, kezdve az alkalmazottakkal, a lakóhelyi közösséggel folytatva és a cég méreteinek megfelelően akár országos vagy még nagyobb szinten)
  • Szolgáltatási koncepció (a legfontosabb kérdés, mert valójában egy céget ezért kell szeretni. Tulajdonképpen ez a hozzáadott érték gerince. Itt van a szakmaiság) Tételek meghatározása. Humán Erőforrás menedzsment. Eszközkiválasztás, beszerzés, márka specifikus képzés, logisztika, karbantartás. Kezelőszer kiválasztás, logisztika, márka specifikus képzés
  • Belső ellenőrzés (Elméleti garanciák és gyakorlati biztonság)
  • Szervezetfejlesztés (Hogyan valósítja meg az előző pontokat, hogyan kívánja való tartalommal megtölteni azokat?)
  • Stratégiai partnerek (Kik segítik öt ebben?)

Remélem tudtam segíteni és elindulhat a párbeszéd. Mert a néma gyereknek az anyja sem érti szavát és ennek megfelelően éhen halhat! Lehet, hogy még pár elemet azonosítani kéne és elkezdődhetne az építkezés.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!