Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Személyes (18.01.31)

 

Személyes (18.01.31)

Tegnap a Tisza tó környékén oktattam és hazafelé jövet betértem egyik kedvenc csárdámba korhelyesen készített halászlevet enni és haza is hozni. Január során 7 alkalommal voltam itt, nem volt nagy forgalom és mindig ugyanaz a pincér szolgált ki.

A szokásosat kérem!

- Mit is pontosan? Kérdezte a pincérlány.

- A szokásosat – mondom – tényleg nem ismer meg?

- Nem! Jött a határozott válasz.

Szuper, hányszor kell ide jönni egy vendégnek, hogy törzsvevőnek számítson?

-  1 000-szer? Hangzott a bizonytalan, inkább kérdés, mint válasz.

-  Ok, nem kínozom. Kérek 5 korhelyesen elkészített harcsa halászlevet, amiből egyet itt elfogyasztok és négyet elviszek. A legutóbbi 7 alkalommal is ezt kértem. Nem emlékszik?

- Ne haragudjon, de annyian járnak ide…

Na, szóval, ha valaki emlékszik még a Herzberg féle megközelítésre, akkor azt tudja, hogy az étterem nem azért jött létre, hogy a megrendelő „csak” egy jót egyen vagy jól lakjon, mert az „csak” higiénés tényező lenne, tehát nem forrása a boldogságnak. Ha az étterem elégedett és boldog vendégeket akar, akik visszatérnek, és újra fogyasztanak, annál egy kicsit többet kell nyújtania, mint, hogy jó ételt főz.

Most jön a nap fénypontja!

Ez pontosan így van a takarítással is. Tehát az étteremnek nem elég jól főzni, számít a berendezés és a pincér is. Ha ezzel egyetértünk, jön a sokkoló felfedezés: a takarító szolgáltatásban sem elég csak tisztává varázsolni a területet, mert számít még valami más is. A takarító is része a játszmának. Tehát ha előre akarunk lépni, akkor erre nagy hangsúlyt, kell helyezni.

Tudta-e ez a pincérlány, hogy mi az ö felelőssége?

Tudta-e ez a pincérlány, hogy mi is pontosan a felelősség lényege?

Lassan már nem fogjuk tudni elkerülni, hogy a feltett kérdésekre jöjjenek válaszok is. A felismerés, pedig majd új szintekre emel. Ugyanis a takarítónak van szerepe a vevő elégedettségében azon túl is, hogy kitakarít.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:

#1 - Füzér Aisa2018.01.31. 17:11

Nagyon jo meglátás!

Én vendéglatós voltam, és addig csináltam amig örömömet leltem benne! Nagyon fontos, hogy amit csinálunk, azt szivvel, lélekkel tegyük, szeressük a szakmánkat!
Én mindig is szerettem takarítani, szeretnék egy kis takarító vállalkozast, ezert kezdtem el a tisztaság- technológiai tanfolyamot! S azért leszek sikeres, mert a szakmai tudásom mellett a munkám szeretete is meg fog látszani, hisz csak így lehet minőségi, elégedettségi szintet elérni! Szaktudás mellett, szivvel, lelekkel csinálni, s oromet erezni a munkánk végeztével!