Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakma vagy nem szakma (17.11.24)

 

Szakma vagy nem szakma (17.11.24)

20 vagy 30 évez ezelőtt és persze sokan még ma is, a takarítási szolgáltatást a területen jelen lévő emberek számában mérik és ezzel náluk vége is a szakmai kérdéseknek. Pedig azért gondolom, tudjuk, hogy nagy jelentősége van annak, hogy ki van ott és miképpen van felszerelve.

A RENESZÁNSZ 2.0 START rendezvény egyik nem titkolt célja, hogy tegyük teljesen egyértelművé, hogy a tisztán csak takarító cégeknek (különösen a kis és közepes cégeknek) csak akkor van jövőjük, ha szakszerű (integrált, bizalmi és dokumentált) szolgáltatásokat tudnak nyújtani. Ez az állítás akkor is igaz, ha erősödik az a trend, hogy a megbízók inkább fővállalkozókat bíznak meg, és akkor is, ha nem így alakul.

Újra feltettem a kérdést és nézzük milyen válaszok jöttek.

1)      Tud-e mindent egy átlagember arról, hogy milyen ismeretekre és kompetenciákra van szükség ahhoz, hogy egy szakszerű szolgáltatásban hasznos végrehajtó legyen?

  1.       A válaszok 10%-a: Igen
  2.       A válaszok 90%-a: Nem

2)      A mai gyakorlat során, amikor tudjuk, hogy minden területen hajtás van és hiányoznak emberek, a csoport- vagy szolgáltatásvezetők túlterheltek, mennyi idő alatt tanul be valaki, reálisan?

  1.       A válaszok 20%-a: 2 hét
  2.       A válaszok 30%-a: 1 hónap
  3.        A válaszok 10%-a: 3 hónap
  4.       A válaszok 40%-a: évek

3)      Mit jelent ez a fluktuáció szempontjából?

  1.       A válaszok 100%-a: Az állomány 10 – 30% tanult be, a többi nem sokat ér

4)      Meg vannak-e különböztetve a juttatások szempontjából a „jó” emberek a „gyengéktől”?

  1.       A válaszok 70%-a: Nincsenek
  2.       A válaszok 30%-a: Igen

5)      Van-e annak következménye a cégre vonatkozóan, ha egy csapattag nem szakszerű?

  1.       A válaszok 5%-a: Nincs
  2.       A válaszok 90%-a: Igen

Gondolom, ez mindenkit elgondolkodtat.

Az alaphelyzet az, hogy nem csoda, ha a vevő nem akarja megfizetni a szolgáltatást, hiszen nem hiszi, hogy azt kapná, amit rendelt. Ez egy üzletág szintű bizalmi probléma, amit ma sok cégvezető lesöpör az asztalról, mert azt feltételezi, hogy az ö cégére ez nem vonatkozik. Sajnos ez a világ legjobb cégét s érinti, mert ez a vevők részéről egy előítélet, és hát valljuk be, van is alapja.

Ezzel tehát tudatosan kell foglalkozni!

A másik oldala viszont az, hogy végül is mit is kell tudni egy profi takarítónak? Milyen szakmai és emberi kompetenciákkal kell rendelkeznie?

A legnagyobb kérdés persze az, hogy mindez milyen összefüggésben van a szolgáltatási díjakkal?

Ugyanis, ma leginkább arról beszélünk, hogy nőnek a bérek és nem nőnek a szolgáltatási díjak, amik eddig sem voltak magasan. Vagyis ha volt profit, az elpárolgott és újra megnyíltak az illegalitásba vezető utak. Ez biztosan nem lesz fenntartható.

Miért nem fizet a vevő többet?

Mert nem gondolja, hogy annál több értéket kap!

Ígérjünk neki nagyobb értéket! Már nem hiszi el, mert sokszor átvágták!

Akkor garantáljuk neki a nagyobb értéket!

A RENESZÁNSZ 2.0 START rendezvény egyik nem titkolt célja, hogy meg tudjuk fogalmazni a legendás szolgáltatási kínálatot és a vevő elfogadja a garanciáinkat.

Gyere el, ez egy tartalmas szakmai nap lesz. Ma „Fekete péntek” és él az 50% kedvezmény.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!