Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Statisztikai szemlélet (18.09.17)

 

Statisztikai szemlélet (18.09.17)

„Mérd, ami mérhető és tedd mérhetővé azt, ami még nem az!” Galileo Galilei.A mérés szorosan kötődik a kockázatkezeléshez. Izgalmas kérdés, hogy a végrehajtásra koncentráló és ott is idődeficittel küzdő világunkban jut-e még elég idő méricskélni.

Nyilván ugyanakkor ezzel párhuzamosan felmerül az a kérdés is, hogy vajon mekkora annak a kockázata, ha nincs pontos számszerűsíthető bizonyosságunk arról, amit nap, mint nap megvalósítunk.

Tovább megyek, mekkora annak a kockázata, ha megrendelőnek nincs bizonyossága arra nézve, hogy a pénzéért megkapta az elvárt szolgáltatást és, hogy a szolgálója mindent elkövet, hogy a látszólagos teljesítés mellett ne legyenek rejtett kockázatok.

Azt gondolom, mindenki érti, miről beszélünk. Azonban a 100%-os mérés nem valósítható meg, ezért olyan rendszert kell építeni, mely mérései valósan engednek következtetni arra, hogy a dolgok rendben mennek. Ugyanakkor azért vannak olyan területek is ahol a mérés 100%-os lehet és ezeket nem szabad csak azért figyelmen kívül hagynunk, mert ne bízunk a mérést végző személyzetben és kapott eredményekben. Hanem olyan rendszert kell építeni, ami egyértelművé teszi minden résztvevő számára, hogy a mérés felelőssége valós és a rendszer sajátossága szerint a nem megfelelő teljesítés és/vagy teljesítés nem megfelelő igazolása gyorsan (pár órán belül, de legkésőbb 24 óra) ismerté válik. Az ok okozati összefüggés minden esetben egyértelmű és a hiányosságnak, a felelősre nézve azonnal megvan a negatív következménye.

Ezek a szolgáltatás nyújtás biztonságának is, nem csak a minőségének a meghatározó szempontjai.

Mindezeknek megfelelően mindenki, aki felelős egy adott feladatért, azt jelenti, hogy tudja, mit kell csinálnia és tudja azt is, hogy hogyan kell csinálnia. Az magától értetődik, hogy ö a leghitelesebb személy abban, hogy az elvégzés 100% megtörtént. Zárójelben megjegyezendő, hogy itt kritikus kérdés a megrendelő kedvezményezettjeinek attitűdje, nyitottsága/affinitása és nem utolsó sorban érzéke. Mindez azonban ebben a rendszerben még csak az 50%. A másik 50% pedig a végrehajtói átadás/dokumentálás folyamata, ennek a következményeinek következetes kezelése (bérszámfejtés, teljesítési igazolás) és mindezeken felül a statisztikai ellenőrzés eredménye, ami a végső visszaigazolás.

A másik nagyon fontos kérdés, hogy minden újdonság bevezetésének sikere az időzítésben rejlik. Ezért pontosan kell látni azt is, hogy a piac hol tart. Egyrészt ezek is statisztikai adatok, de egy részük a megrendelő szubjektív érzése. Tehát rendkívül fontos, hogy a piacfelmérés valamilyen szinten megvalósuljon. Nyilván egy nagy piackutatás rengeteg forrást igényel és elsőre nem is biztos jó lesz. A jót olyan értelemben értem, hogy ténylegesen hozza azokat az információkat, amik alapján lehet dönteni a megcélzott fejlesztések ütemezéséről.

Ezért én azt az utat választottam, hogy piacra dobok egy jelentést és ennek szubjektív visszajelzéseit kezelem és bizonyos adatok fogadását is megoldom. Ennek megfelelően szeptember folyamán a jelentés első kiegészítése megjelenik. Ezt mindenki ingyen bérmentve megkapja, aki az alapjelentést megvette. A cél az, hogy a visszajelzések, a tapasztalatok, az új adatok és a menetközben megfogalmazódó igények alapján kb. két havonta készül egy-egy kiegészítés. Ez interjúkat is tartalmazni fog. A következő év júniusára pedig készen lesz egy évkönyv.

Mire jó mindez? Hát elöször is felbecsülhetetlen információforrás. Másrész értékesítési segédanyag. Harmadrészt pedig egy olyan anyag, ami pontosan mutatja, hogy a piac hol tart és hol vannak a kitörési lehetőségek. Nyilván egyértelmű, hogy aki ezekről az információkról lemarad az valamiféle hátrányt is szenved majd a piacon.

Itt megrendelheted!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!