• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • KATANA EDZŐTÁBOR I.
  • TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS 2017
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Probléma vagy kihívás? (18.12.03)

 

Probléma vagy kihívás? (18.12.03)

Nem mindegy, hogy miképpen fogalmazunk. „Nyelvében él a nemzet.” Bizonyos szavak használat meghatározhatja a jövőt, ami lehet az, hogy elérkeztünk egy áthatolhatatlan falhoz, vagy éppen egy fantasztikus élményt jelentő hegy megmászásához.

Az első egy probléma, a második pedig ezzel ellentétben egy kihívás. A kihívás mozgósítja a belső motivációkat, mert a kihívnak való megfelelés presztízskérdés. Ez egy jól működő társadalomban, de a szakmai társadalomban pláne az fejlődést meghatározó soha ki nem apadó energiaforrás.

Meghatározó kérdés, hogy a motivációs kihívások megoldása is valahol itt keresendő. Minden szinten, mert ezt legtöbben jelenleg problémának látják és nem kihívásnak. Nincs használható eszköz a kezükben és nem is gondolják, hogy egyáltalán megoldható lenne.

A Szolgáltatásvezető tudás lényege itt van. A szakmai integráció meghatározza, hogy mit várunk el a szolgáltatásvezetőtől. Nem minden írható le pontosan, beszélgetni is kell róla, hogy milyen szubjektív elvárások és érzések vannak még ezzel kapcsolatban. Ez a könyv majdnem felét teszi ki és itt van meghatározó szerepe a tréningnek is.

A Tisztítás-technológiai szolgáltatásvezető könyv társadalmi integráció fejezete a szolgáltatásvezető morális mozgástere, ha lehet így fogalmazni. Tulajdonképpen ez a vállalati kultúra bizonyos aspektusait taglalja és megkezdi a bevezetést a humán erőforrás menedzsment tudományába. A leírtak tények, azonban, hogy 100%-ban elfogadjuk, őket lehet, hogy másvalami is kell még: a megtapasztalás.

Az alkalmazott tudományok rész négy lábon áll. A marketing, a fenntartható fejlődés (környezetbarát szolgáltatás), a kommunikáció fejlesztése és az emberek viszonya egymáshoz. Nem nagy fejezet, de lényeges szempontokkal. A KATANA EDZŐTÁBOR elsősorban azért született, hogy a könyvet megfelelően tudjuk kezelni.

A munkakörnyezet fejezet fejezettő a könyv ráfordul a tisztítás-technológiai szakmai szempontokra. Néhány területen sokkal mélyebbre megy, mint ami a szakmunkás szinten volt tapasztalható és tulajdonképpen a könyv hátralevő része (Előkészületek és nagyságrendek, Technika, technológia és eredmények) alapozza meg az ALTÁBLA és FŐTÁBLA rendszerét és a munkalap alapú szolgáltatás és a minőségmérés bevezetését a takarítási szolgáltatások kultúrájába. Terjedelmében ez a könyv másik fele és a célja a szolgáltatásvezető specifikus gondolkodásának kialakítása. A szolgáltatásetető vizsgán ez a rész körülbelül 60 – 70%-al esik latba, függetlenül attól, hogy az eleje is lényeges kérdés.

"KATANA EDZŐTÁBOR" tréning - Jelentkezési lap

Helyszín: ViV Center Törökbálint, Hosszúrét u. 1. Alagsori konferencia terem. Időpont: 09.00 - 15.00 óra között

A tréning számomra kedvező időpontja: *:

Név *:
Számlázási név/cím *:
e-mail *:
Mobil telefon:
Benevezett személyek száma *:
Rendelkezem szakmai tapasztalattal: *:


Bizonyítványom száma/dátuma *:
A tréning magában foglalja a nyomtatott és dedikált könyvet is. Továbbá a munkafüzetet is. Tudomásul veszem, hogy jelen űrlap díjbekérőként működik és a megrendelt szolgáltatás megfelelő díját átutalom a 10103881-50824100-01000009 bankszámla számra. *:



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Akit a tréning nem érdekel, az a szolgáltatásvezető könyvet a következő felületen tudja megrendelni.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Mi is pontosan a fertőtlenítés?

Dr, Pechó és Dr. Millasin szerint "A fertőtlenítés (dezinfekció) minden olyan eljárás, amely fertőző forrásból a külső környezetbe került kórokozók elpusztítására, illetőleg fertőző képességük megszüntetésre (inaktiválására) irányul." Idézet bezárva. Ehhez én még hozzátenném, hogy inaktiválásnak az is tekinthető ha a mikroorganizmusokat speciálisan erre a célra fejlesztett mikroszálas kendőbe összeszedjük és eltávolítjuk a területről. Ebben az esetben a területen nem használunk vegyi fertőtlenítő ágenst. 

Ki a mentor?

Mit jelent a mentorálás és ki is az a mentor? Aligha vitatható ma már, hogy az egyik legnépszerűbb és legtöbbet használt fogalompár ma az oktatás területén a mentor és a mentorálás. Nincs olyan számottevő fejlesztőprogram, amelyben nem jelenik meg a mentor személye és a mentorálás tevékenysége. A mentorálás fogalmát ma az élet számos területén használják, ám kevesen tudják, hogy a szó mit jelent. A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint atyai barát, pártfogó, nevelő jelentéssel egyenértékű. A mai szóhasználatban egy olyan személyt jelent, aki – mint idősebb és tapasztaltabb barát, tanár vagy tanácsadó – atyailag segít jó tanácsokkal valakit. Munkahelyi környezetben olyan személyt jelent, aki egy munkatársa számára tanácsadóként áll rendelkezésre. A mentor elkíséri a munkatársat szakmai fejlődése során, és példát mutat neki (hu.wikipedia.org/wiki/Mentor).

Mit értünk a "szolgáltatási jegyzék" kifejezés alatt?

Az a dokumentum, ami azt rögzíti, hogy egy adott helyiségtípusban (pl.: iroda, mellékhelyiség, folyosó, stb.) milyen feladatokat lát célszerűnek a megrendelő és milyen gyakran gondolja, hogy azok szükségesek. A megrendelők által alkotott szolgáltatási jegyzékek sokfélék és nem is mindig szakmaiak. Például ha azt írják, hogy vegyszeres tisztítás, akkor az pontosan, mit jelent nyirkos feltörlést vagy nedves felmosást, netán alaptisztítást? Másik nagy hiányosság, amikor egyáltalán nincs semmilyen technológia megadva. Arra, hogy a területek kockázata és használata szerint szabványosítsuk a szolgáltatási jegyzékeket van próbálkozás, de ennek a munkának az elején járunk. Mindenesetre az alapok megvannak és van irodalom az eljárások és technológiák megnevezésivel és tartalmukkal kapcsolatban. Ez utóbbi azért fontos, mert ebből határozható meg, hogy egy adott tétel végrehajtásához milyen szakmai szint[i] szükséges. Amíg ezzel a szolgáltató cégek vezetői nem foglalkoznak és az állományban nincs struktúra, addig nem lesz szakma a takarítás, hiszen mindenki segédmunkás. [i] Szakmai szint: segédmunkás, intézménytakarító, vezetőüléses gépkezelő, szakmunkás

Ki a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ?

Hozzá beosztott személyzet segítségével egy dokumentált, integrált és bizalmi szolgáltatás keretén belül, egy előre meghatározott területen az oda nem tartozó és ott különböző kockázatokat jelentő anyagok eltávolítását, vagy távoltartását vezetőként tervezi, szervezi és irányítja, továbbá fejleszti a felügyelete alatt lévő végrehajtó állományt és ezáltal a szolgáltatás eredményességét és hatékonyságát. 

Mi a tisztítás-technológiai szolgáltatás definíciója?

Egy formailag és tartalmilag értékelhető, bizalmi, dokumentált és a lehetőségekhez mérten integrált szolgáltatás, mely során egy előre meghatározott területről, az oda neme való és ott különböző kockázatokat jelentő anyagokat távolítják el vagy tartják távol szakszerű módszerekkel és tervezett időben.