Perspektívák a képzésben (18.06.29)

 

Perspektívák a képzésben (18.06.29)

Tudom egyik oldalról jó, hogy szakma a takarítás, a másik oldalról, nem mert szakmunkás bért kell fizetni az embereknek. Nagyon jó dolog, hogy szakma vagyunk, de azért boldogan vesszük igénybe a szakképzettség nélküliek foglalkoztatása után a kedvezményt. Kérdés, tehát adott:

Mit gondolunk?

A piacon való megmaradás egyetlen útja, hogy elég olcsók tudjunk lenni? Vagy valójában van egy minőségi harc is kibontakozóban, csak egyelőre ezt a kesztyűt még csak nagyon kevesen akarják felvenni?

Az olcsóság következménye a gyenge szolgáltatás. Ami egyébként a szolgáltató szemében drágának tűnik és elkezd a visszaszervezésben gondolódni. A fapados légitársaság segít eljutni A-ból B-be relatíve olcsón, és közben megmutatja, hogy miről maradtál le. Az olcsó takarítás tönkreteszi a szakma hírnevét, eltántorítja a munkavállalókat és a megrendelők úgy érzik, hogy mindezt ők is meg tudják csinálni és még olcsóbb is lesz. Tehát az árharc nem vezet sehova.

A minőség alapja a megfelelő technológia és a tudás

Alapszinten nyilván a tervezői tudás. Itt jön be, hogy milyen technológia és hatásfok. Ehhez azonban kell a technológiát alkalmazni tudás és hát az illemtan, házirend betartása.

Kilépni a régi kerékvágásból nem egyszerű és nem is veszélytelen. Benne maradva viszont egyértelműen veszélyes, mert egy adott pillanaton túl a kormányunk szükségtelenné válik. Amit én kínálok erre az egy valami, az nem fogja megváltani a világot, de sokat, segíthet abban, hogy a kitörés megvalósuljon.

Időről időre a technológiák megváltoznak, átalakulnak, megújulnak. Ha valaki az elmúlt 18 év képzéseit végig tudná nézni, azt láthatná, hogy iszonyatos fejlődés ment végbe. Ez nem túlzás, a KonfirMATISZ anyagokhoz és a 40 órához képest ma az ennek megfelelő Intézménytakarító ég és föld. Az Intézménytakarító képzés ma 200 óra és ennek 30%-a, vagyis 60 óra elmélet. Abban az esetben, ha az illető semmilyen tudással nem rendelkezik. Ha néhány éve már takarít, és jó cégnél van, akkor lehet, hogy ennek 20 vagy éppen a 80%-val is tisztában van.

Mielőtt, egy lépést fel és egyet előre is!

Az én meglátásom az, hogy ma az a legnagyobb problémánk, hogy nem tudjuk jól megfogalmazni és elképzelni az ideális helyzetet. A másik pedig, hogy az alkalmazottak abszolút nincsenek tisztában a szakmai szintkülönbségekkel, mindenki tökéletesnek érzi magát. A harmadik pedig az, hogy nem erőltetjük a hierarchia kialítását, minden takarítót egy kalap alá veszünk. Persze vannak már nagytakarító csapatok, bizonyos cégeknél, de ezek sem esnek különösebben szigorú szakmai elbírálás alá.

Nézzük a konkrét lépéseket:

A jövőben lesznek különböző szakmai napjaim. Ebből, az első most lesz július 10-én a Szolgáltatásvezető szintnek. Természetesen majd lesz Intézménytakarító, Önjáró gépkezelő és Szakmunkás is. Ez a nap nem csak annak fontos, aki még nem rendelkezik az adott szakmai szintű végzettséggel, hanem annak is, aki már rendelkezik a bizonyítvánnyal.

A tudás hatalom! Ugyanakkor előnyökkel is jár. Minden szakmai nap díjából 50% kedvezmény kap, aki az adott szintű végzettséggel már rendelkezik!

Minden ilyen szakmai napnak az a célja, hogy:

1)Bemutassa az éppen aktuális tananyag egészét/koncepcióját (ami folyamatosan fejlődik) egy könyv formájában. A verziószámok 1.0 indulásúak, ha kisebb változtatást hajtok végre a második szám változik, ha nagyobb mértékű a változás az első szám változik. A nap díjában benne van, hogy az adott könyvet szerző dedikálással mindenki megkapja.

2)Kiemeljen egy vagy két fontos elemet a tananyagból és ezzel kapcsolatban a megismertetés mélyebbre megy, hogy megpróbálja feltárni ennek jelentőségét, szerepét a rendszeren belül. Ez egy betekintést enged a képzés minőségébe és ugyanakkor azoknak is szól, akik érzik magukban az erőt, hogy bekapcsolódjanak a házi vagy a központi képzésbe.

3)Lebonyolítson egy előzetes tudásfelmérést, ami több szempontból izgalmas. A kiértékelést mindenki egyénileg végzi el a közös megbeszélés alapján. Tehát senki nem fogja látni a másik eredményét. Akik pedig ez alapján belépnének a képzésbe, kaphatnak ajánlatot arra vonatkozóan, hogy a hiányzó tudást miképpen és milyen tanfolyam keretében szerezhetnék meg. Akik pedig már rendelkeznek az adott bizonyítvánnyal kapnak egy visszaigazolást, hogy éppen hol tartanak.

4)Elősegítse azt, hogy hasonló tudásszintű emberek találkozzanak, esetleg tanuló közösséget formáljanak és elinduljanak a megismerés útján.

Július 10-én indulunk a Szolgáltatásvezető szinttel és augusztusban már megcélozhatjuk az intézménytakarító szintet, szeptemberben pedig a szakmunkást.

"2018 Szolgálatvezető" tréning - Jelentkezési lap

Helyszín: ViV Center Törökbálint, Hosszúrét u. 1. Alagsori konferencia terem. Időpont: 09.00 - 15.00 óra között

A tréning számomra kedvező időpontja: *:

Név *:
Számlázási név/cím *:
e-mail *:
Mobil telefon:
Benevezett személyek száma *:
Rendelkezem szolgáltatásvezetői bizonyítvánnyal *:

Bizonyítványom száma/dátuma *:
Tudomásul veszem, hogy jelen űrlap díjbekérőként működik és a megrendelt szolgáltatás megfelelő díját átutalom a 10103881-50824100-01000009 bankszámla számra. *:


A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!