Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Nagy fejlesztés (19.05.15)

 

Nagy fejlesztés (19.05.15)

A visszajelzések alapján az egyes számú probléma, ami egyben a legnagyobb kihívás is, az, hogy bizonyos fogalmak nincsenek tisztázva. Ez egyrészt a szakmai nyelv kialakulásának gátja, másrészt, nehezen értjük meg egymást és nehezen értenek meg a megrendelők. Erre van egy javaslatom.

Már régebben elkezdtem a dolgot és jutottam is valamire, de igazából van még egy pont, amit át kell törnünk. Ez alapvetően az lenne, hogy a szakszavak kérdése napirendre kéne, hogy kerüljön. Azért, hogy ebben sikeresek tudjunk lenni, valami olyan rendszert kell bevezetni, ami ezt a folyamatot egyrészt a figyelem központjába állítja, másrészt valamiféle prioritást is meghatároz arra vonatkozóan, hogy melyik szó lenne a legfontosabb, vagyis milyen sorrendben haladjunk.

Jelenleg a honlapomon van egy szótár. Ami a statisztikák szerint körülbelül olyan népszerűségnek örvend, mint maga a blog. Ami azt jelenti, hogy nem csak a szavak megnyitása történik, hanem havonta ezer körüli találat éri a magát a szótár főmenüjét. Vagyis van érdeklődés.

Azért, hogy ebben előre tudjunk lépni, a következő ajánlatom van. Ha végignézted a jelenleg definiált szavakat és bármilyen hiányérzeted támadt, szponzorálhatod az adott szó vagy fogalom definiálását. A következő űrlap kitöltésével adhatsz egy irány ennek a fejlesztésnek. Ha megkapom a szót, akkor azt körüljárom, elemzem a vele kapcsolatos már kész irodalmat és definiálom. Itt alapvetően az a lényeg, hogy kialakuljon egy sorrend, mik legyenek a legfontosabb fogalmak, amit definiálni kell.

A szponzoráció mértéke. Nem gondolom, hogy bármiféle tarifát meg kéne határoznom, ez egy részben konkrét időráfordítás és másrészt pedig kreatív munka. Azonban a jelentőségét igazából az határozza meg, hogy egy valakinek mennyire fontos, hogy a fogalom definiálva legyen. Ezért amikor az űrlapot kitöltöd, tegyél egy támogatási ajánlatot is, amiről természetesen projektmenedzsment számlát adok. Továbbá ha a definíció végül is kielégítő lesz, felkerül a honlapra és nyilván az is, hogy ki szponzorálta. Ez bizonyos mértékben egy fajta reklám is lehet.

Nyilván az igazi előrelépés, akkor lesz, ha a szótár olvasott és a definíciók bekerülnek a szakmai köztudatba és használjuk is őket. Persze az is lehet, hogy ez a kutyát sem érdekli, csak akkor ne panaszkodjunk, hogy a tevékenységünk társadalmi megítélése alacsony. Akkor nyugodjunk bele, hogy ez semmi más, csak egyszerű rabszolga kereskedelem.

Nem szaporítom szót, induljon a program.

"Szótár"

Név *:
Cég *:
A következő szó vagy fogalom definiálását szponzorálnám: *:
Felajánlásom a definícióért (Ft) *:
email *:
Mobil:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!