• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Mit gondol a megrendelő és mit gondolunk mi? (19.05.30)

 

Mit gondol a megrendelő és mit gondolunk mi? (19.05.30)

A jelenlegi helyzetben már nem érvényes a 25 éves gyakorlat. Takarítási szolgáltatást vásárolni ma már messze nem olyan egyszerű, Igazából soha nem volt az, de ma ez egyenesen katasztrofális. Van ebben történelmi felelőssége mindenkinek, de a helyzet még nem reménytelen, csak a felismerés hiányzik.

A takarító cégek nagy részének nincs HR osztálya. A megbízóknak nincsenek takarítási szakértőik. Ennek megfelelően nem tudják, hogy egészen pontosan mit rendelnek és szolgáltatók pedig úgy adnak ajánlatokat, hogy nem pontosan tudják, hogy kivel és pontosan mit fognak majd teljesíteni. Az, hogy a végén ez mibe kerül 1-2 hónap távlatában rettenetesen nehéz megbecsülni.

Tovább lépve ezen a vonalon, egy három éve kötött szerződés, akár érvényt is veszíthette, hiszen 2017-ben még a legrosszabb álomban sem jött elő, hogy a bérköltség oda alakul, ahova alakult. Túl azon, hogy az állami szabályozás miképpen halad, a munkavállalók elveszítették a realitásérzéküket azzal kapcsolatban, hogy bér tekintetében hol lehet a határ, egy adott pillanatban. Ja, a hozzáértés, motiváció és lelkiismeret pedig egyre inkább nehezen fogható meg.

Hol látom mégis a reménysugarat?

Hát először is a cégek közti kommunikációnak erősödni kell. Egy alapvető irányelvet le kell fektetni: a szakmai hozzáértési szint (alkalmasság, végzettség és tapasztalat) kell, hogy meghatározza a bért és egyéb juttatásokat! Ha ezt sürgősen nem léptetjük életbe, bármilyen nehéznek is tűnik most, akkor néhány év és helyzet menthetetlen lesz. A nagy kérdés az, hogy ennek pontosan milyen legyen a gyakorlata, azonban azt ne felejtsük el, hogy ez tipikusan az a dolog, ami csak akkor működik a szektor szinten egységes! Erre van már közel 80 éves tapasztalat, ami egyáltalán nem szabad figyelmen kívül hagyni. Az ördög a részletekben van és ennek megfelelően két kérdés lebeg a levegőben:

1)      Miként kell/lehet ezt konkrétan megvalósítani?

2)      Meg lehet-e úgy csinálni, hogy a munkavállalóknak nincs érdek képviselete?

Na, erre varjatok gombot! Ha valakinek van mondanivalója, ne rejtse véka alá.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:

#5 - ritz tibor2019.05.31. 07:33

Értem a felvetéseket, helyén is valók. Azonban elhangzott két kérdés. Ami a dolog lényege és amire senki nem válaszolt. Pedig az a bizonyos "kutya" ott van elásva.

#4 - Kovács Béla2019.05.30. 22:06

Szia Tibor!
Emlékszel amikor a Vígszínház színpadán említettem Neked , hogy alakítsuk meg a tak. szakszervezetet?? Erre Te azt mondtad, kezd el! Az volt akkor is is a bajom, és most is, hogy NINCS ERRE APARÁTUSOM, és még ha volna is majd jön egy okos és azt mondja majd. hogy ez sem jó, az sem jó és KÖZBEN KÖZE NINCS A SZAKMÁHOZ, UGYEBÁR , MERT SZAKMA! ( akkor miért is válthat ki,bárki takarítási szolgáltatásra EV.-t????
Nekem van orvosi vénám és nagyon jól tudok műteni, erre adnak állást, vállalkozást az EÜ.-ben!??
Ebben nagyagy egyetértek Veled!!
De , ha valaki elkezdi ezt a témát feszegetni, elképzelhető, hogy előbb vagy utóbb majd jönnek a RÁHATÁSOK??
üDV. bÉLA 1 keresztes lovag a sok közül akik legyártották a sok TAKARÍTÓSZAKMUNKÁST !!

#3 - Weisz Zsolt2019.05.30. 22:01

A témával kapcsolatban 2 dolog jutott eszembe.
1. Minden valamire való cégnek van OKJ-s végzettségű munkavállalója.
Cégen belül erre lehet(ne) alapozni a bérezést. Nyilván a részleteket a hozzáértőknek kell kidolgozni. Amennyiben ez ágazati szinten megoldódik, úgy nem tud - a jelen körülményekhez képest - könnyedén váltani az egyébként képzetlen és követelőző munkavállaló.
2. Ismétlem önmagam, amikor az a véleményem, hogy a MATISZ-nak és a vállalkozásoknak, sokkal komolyabb marketing tevékenységet kell végezniük a szakmai megitélés irányába. Gondolok itt versenyek szervezése, szponzorálás, televíziós megjelenés, rádiós műsorok. Minden AKARAT - itt természetesen a vállakozások és a szakmai szervet közös tenni akarásáról van szó - szervezés és csak ezek után pénz kérdés.
Tudta-e valaki 10-15 évvel ezelőtt, hogy ki az a Barista?
Az átlag fogyasztó nem, vagy nagyon kevesen.
Csak a szakma.
Mi van most?
Még a legszörnyúb kávézóban is baristanak hívják azt, aki a pult mögött áll. Sokszor olyanok, mint aki nem is ezen a bolygón él.
Eladták magukat. Ezzel együtt a kávét is. Pedig azt is már i.e. 2000 óta fogyasztja az emberiség.

#2 - Weisz Zsolt2019.05.30. 22:01

A témával kapcsolatban 2 dolog jutott eszembe.
1. Minden valamire való cégnek van OKJ-s végzettségű munkavállalója.
Cégen belül erre lehet(ne) alapozni a bérezést. Nyilván a részleteket a hozzáértőknek kell kidolgozni. Amennyiben ez ágazati szinten megoldódik, úgy nem tud - a jelen körülményekhez képest - könnyedén váltani az egyébként képzetlen és követelőző munkavállaló.
2. Ismétlem önmagam, amikor az a véleményem, hogy a MATISZ-nak és a vállalkozásoknak, sokkal komolyabb marketing tevékenységet kell végezniük a szakmai megitélés irányába. Gondolok itt versenyek szervezése, szponzorálás, televíziós megjelenés, rádiós műsorok. Minden AKARAT - itt természetesen a vállakozások és a szakmai szervet közös tenni akarásáról van szó - szervezés és csak ezek után pénz kérdés.
Tudta-e valaki 10-15 évvel ezelőtt, hogy ki az a Barista?
Az átlag fogyasztó nem, vagy nagyon kevesen.
Csak a szakma.
Mi van most?
Még a legszörnyúb kávézóban is baristanak hívják azt, aki a pult mögött áll. Sokszor olyanok, mint aki nem is ezen a bolygón él.
Eladták magukat. Ezzel együtt a kávét is. Pedig azt is már i.e. 2000 óta fogyasztja az emberiség.

#1 - trenyisán emil2019.05.30. 17:01

Egyetértek az elszabadult bérekkel ami ráadásul olyan munkavállalóktól érkezik akik munkája még minimál bért se érdemel!Nagyon úgy néz ki mintha most már ők diktálnának Fegyelmezni szinte lehetetlen már abban a pillanatban veszi a kalapját és átsétál a másik takarítócéghez aki boldogan fogadja mert ö is munkaerő hiánnyal küzd!Hol látod te itt az összefogás lehetőségét?

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Ki a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ?

Hozzá beosztott személyzet segítségével egy dokumentált, integrált és bizalmi szolgáltatás keretén belül, egy előre meghatározott területen az oda nem tartozó és ott különböző kockázatokat jelentő anyagok eltávolítását, vagy távoltartását vezetőként tervezi, szervezi és irányítja, továbbá fejleszti a felügyelete alatt lévő végrehajtó állományt és ezáltal a szolgáltatás eredményességét és hatékonyságát. 

Mi a belső tanúsítvány?

Ha a Munkalapra a munkalap tulajdonosa feljegyzést tesz, vagyis felelőssége tudatában leigazolja, hogy az ott rögzített munkát elvégezte, akkor a Munkalap nevet vált és Belső tanúsítvány lesz. A Belső tanúsítványon további személyek is rögzíthetik a munka eredményével kapcsolatos véleményüket, a minőségmérési szabályozás szerint. A Belső tanúsítvány azé, akinek a nevére kiállították, azonban annak másolatát elektronikusan el kell juttatni a megadott helyre, ugyanis ez a dokumentum képezi a Teljesítési igazolás alapját és egyben képezheti a bérszámfejtés alapját is. 

Mi a hálóterv?

Módszertan arra, hogy a szolgáltatásvezető meghatározza egy tétel tételnormáját. Ezek a tételnormák kerülnek be a Főtábla soraiba a m2/óra oszlopba. A Hálóterv soraiban tárgyi normákat találunk, ezek rögzítettek és megismerhetőek bárki számára (Matisz normák). 

Mi a különbség az INTÉZMÉNYTAKARÍTÓ és a TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI SZAKMUNKÁS között?

A Betanított takarító, az új okj szerint Intézménytakarító egy alapképzettség/rész szakképesítés (EQF2), aki ismeri a takarítás alapvető szabályait és tudja kezelni az összes kézi eszközt illetve néhány egyszerűbb gépet mind a porszívó, hidegvizes nagynyomású mosó vagy gőzfejlesztő. Ezzel szemben a Tisztítás-technológiai szakmunkás (EQF3 iiletve ha csoportvezető is akkor EQF4) tisztában van a szakma összes technológiájával és minden gépet tud kezelni és még másokat is tud irányítani.

Mi a munkalap?

Az a dokumentum, ami a munkatervet szétszedi egy személy feladataira. A munkalap mindig kizárólagosan egy személy feladatait tartalmazhatja.