Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Minőségbiztosítás és minőségmenedzsment (18.01.08)

 

Minőségbiztosítás és minőségmenedzsment (18.01.08)

Az idén már át kell állni az ISO 9001: 2015 szabványra és ez rejt magában mindenféle lehetőségeket mindenki számára. Itt nem csak a minősítésre gondolok, hanem az új szabvány, miközben megtartja, sőt erősíti a folyamat jelentőségét, már bevezeti azt a kockázatszemléletű megközelítést és rendkívül gyakorlatias.

Ez ténylegesen is nagyon praktikus gondolkodást alapoz meg egy cég működésében. Az új szabvány sokkal jobban megközelíti a szakmaiságot, mint eddig bármelyik verziója. Amikor elolvasta a szabványt az volt az érzésem, hogy itt most valami egészen nagy előrelépést sikerült megvalósítani.

A fő folyamat és annak kockázatai

Egy takarító cég fő folyamata a szolgáltatás teljesítése. Ez a folyamat a felkészüléssel és a piacra lépéssel kezdődik és az elégedett újrarendelő és másoknak is ajánló vevővel fejeződik be. Azonban ennek a fő folyamatnak rengeteg támogató folyamata is van és a nagy kérdés, hogy ezeket nem csak az operatív folyamatmenedzsment szempontjából kell a jövőben kezelnünk, hanem fel kel tárni a lehetséges kockázatokat is és azok minimalizálási lehetőségeit ki kel alakítani.

Ha komolynak gondoljuk ezt a szakmai, akkor bizony ezekkel a folyamatokkal foglalkozni kell külön, - külön. Gondoljuk végig, nem abból erednek-e a problémáink, hogy bizonyos folyamatokat nem gondolunk elég fontosnak és ezért nem foglalkozunk vele eleget, vagy egyáltalán nem. Ebben az esetben, pedig e folyamatok törvényszerű kockázatai bekövetkeznek.

Az én javaslatom

Az áttérésre magam is kidolgoztam egy rendszert, aminek az elsődleges célja az volt, hogy a lehető legközelebb legyen a takarítócég gyakorlatához, ugyanakkor mutassa meg a fejlesztési lehetőségeket is és rendkívül egyszerű legyen auditálni. Utóbbinak rendkívül nagy jelentősége lesz jövőben és hamarosan jelentkezem, ha túl vagyunk az első auditon. Az alapvető elképzelésem az, hogy most itt a reális lehetőség a mikró és kis cégeknek is az ISO 9001 tanúsítvány megszerzésére. Itt pedig nem is papír a lényeg, hanem az, hogy összehoztam egy rendszerbe a szakmát és szabvány követelményeket és célokat találtam, amik gyökereiben alakíthatják át egy cég napi életét, soha nem remélt módon eredményesé téve azt.

Jelenkezés ingyenes ISO tanácsadásra

Név *:
Cégnév:
Mobil: *:
email cím *:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!