Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Minőség, az örök kérdés (18.01.03)

 

Minőség, az örök kérdés (18.01.03)

Aki dolgozik, az tévedhet is! Ez igaz, egy ember tévedhet, egy szervezet viszont nem. Ez az alapja a 100%-os szolgáltatási félőségnek. Ha a megrendelő nem kapta meg a megrendelt szolgáltatást, nem kell kifizetnie. Az izgalmas része ennek pedig az, hogy miként dől el, hogy az elégedetlenség reális vagy nem?

Nyilván a dolog nem ennyire egyszerű

Egy szolgáltatás lényeges sajátossága egy termékgyártáshoz képest éppen heterogenitás mértéke. A szolgáltatás minőség sok mindentől függ kezdve a cégvezetéstől, szolgáltatásvezetőn át, a végrehajtói és nem utolsó sorban a megrendelő igényességétől is. Az, hogy egy cégvezető miképpen hozza össze, hogy az ö cége a lehető leghomogénebb szolgáltatást tudja nyújtani, magas színvonalon, az egy rendkívül izgalmas feladat.

Minőségbiztosítás és –mérés a tisztítás-technológiában

Kezdjük talán ott, hogy szakember nélkül nincs szakma. Ez azt jelenti, hogy ha egy cégben nincs személyi minősítési rendszer, szakmai szint struktúra és belső szakmai verseny, akkor az a cég már nem is játszik ezen a pályán. Természetesen ma még lehet az a koncepció, hogy alapvető takarítási szolgáltatásokat bárki el tud végezni, az nem kell, hogy szakmunkás legyen. Ez igaz is, azonban csak félig. A takarítási szolgáltatás minősége nem csak a látszólag többé kevésbé tiszta felület, hanem még sok minden más. Ilyen a szolgáltatás igazolása is.

Tehát akkor itt izgalmas a helyzet, mert ez azt jelenti, hogy valami paradigmaváltás előtt vagyunk. Amikor arról beszélek, hogy a takarító, a nap végén lefényképezi a leigazolt munkalapját (belső tanúsítvány) és elküldi egy adott email címre, mindenki hüledezik. Pedig egy ilyen rendszer olyan vállalás, amiért a megrendelők szívesen fizetnek. Ehhez képest, csak néhány cég tud ilyent nyújtani a 4 000-ből.

Személyes

Az én álláspontom az, hogy ma nehéz megjósolni azt, hogy a robotok átveszik-e a takarító feladatait. Ha igen akkor nagy kérdés, hogy milyen ütemben és milyen mértékben. Szerintem a fejlődés nem áll meg és a robotok fizikai ügyessége is rohamosan fejlődik, és vannak más irányok is, mint például a hatékony zsiliprendszerek, vagyis a megelőzés.

Ha stratégiát gyártunk, akkor az első nagy kérdés, hogy az igazi nagy változás, az kb. mikor következik be kevesebb, mint 5 év, vagy csak hosszabb idő múlva. Az én érzésem az, hogy kevesebb, mint 5 éven belül, felismerhetetlenül megváltozik a piac.

Piaci környezet/államigazgatás: Ha marad, a jelenlegi kurzus (és miért ne maradna?). Nagymértékben felgyorsul az elektronikus ügyintézés rendszere. Hamarosan általánossá válik a digitális számla és könyvelő cégeknek is majd valahogy át kell alakulniuk, mert 5 évben belül a cégek bevallását is a NAV végzi majd. Ez azt jelenti, hogy a piac átláthatóvá válik, gyorsul a pénzmozgás és elvileg megszűnik a feketegazdaság. Az államnak ez a nagy titkos és egyben utolsó tartaléka, ha az EU pénzek elapadnak.

Megrendelők: A megrendelők megértik és elfogadják a felzárkózás negatív következményeit, azonban igényeik még nagymértékben nőnek. Azzal, hogy többet fizetnek a kapott érték maximálása továbbra is szempont marad.

Szolgáltatók: A szolgáltatók eddig jól bevált mozgásterei nagymértékben szűkülnek, és jó néhány megszűnik. Ezért hirtelen előtérbe kerül majd az igény a jó és szakmaspecifikus szerződések iránt, majd másképp néznek az SLA leírásokra és messze nem lesznek olyan engedékenyek, mint manapság.

Munkavállalók: A legkritikusabb helyzet, ugyanis egyáltalán nem látjuk most, hogy az EU egységes munkaerőpiac miképpen alakul. Egy biztos, a munkaerő korlátozottan fog rendelkezésre állni, és ha a takarítást a cégek nem tudják magasabb társadalmi rangra emelni az előbbiek említett fikciókból semmi nem valósul meg.

Tehát néhány fontos elem, amire már idén jó lenne felkészülni. Ha valakit komolyan érdekel a szolgáltatási folyamatba ágyazott minőségmérés (Főtábla/Hálóterv, Munkaterv, Munkalap, Belső tanúsítvány, Teljesítési igazolás), akkor jelentkezzen a februárban induló MINŐSÉGMÉRŐ 2 napos tréningemre. Jelentkezés itt!

Januárban két rendezvényt is szervezek:

Felületspecialista

Reneszánsz 2.0 klubnap

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!