Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Mindig izgalmas kérdés, hogy egy adott cég mennyire megbízható (18.01.15)

 

Mindig izgalmas kérdés, hogy egy adott cég mennyire megbízható (18.01.15)

A takarító cég alapvetően bizalmas feladatot lát el, de ez a bizalom nem mindenhol egyformán fontos. Definíció szerint a tisztítás-technológiai szolgáltatás dokumentált is, ami adott esetben bizalmi kérdés is lehet, de ma még itt-ott és néha egy kicsit sántít.

Múlt héten volt egy izgalmas tapasztalatom. A szakértői felkérés arról szolt, hogy vajon egy adott takarító cég teljesíti a szerződés feltételeit vagy nem.

A feladat egyáltalán nem tűnt rutinszerűnek, mert a szerződés nagyon egyszerű volt (inkább jogi, mint szakmai), a szolgáltatási jegyzék nem volt teljesen egyértelmű és hát a szolgáltatott minőség ellenőrzése sem volt szabályozva.

Mit tehet ilyenkor egy szakértő?

Három nap alatt kibogoztuk az elvárást és csináltam egy főtáblát. Az első aggasztó dolog az volt, hogy a főtábla egy majd kétszer akkora számot mutatott, mint amennyit most fizet a megrendelő. Ezért elkezdtük a szolgáltatási jegyzéket egyértelműsíteni és hát inkább ritkítani mint sűríteni ott ahol ez nem volt egyértelmű. A hét végére eljutottunk oda, hogy a két összeg stimmelt.

Az új FŐTÁBLA alapján a megrendelőm megkérte a szolgáltatót, hogy csináljon egy munkatervet és minden embernek, mindennapra munkalapokat. Ezzel eljutottunk volna oda, hogy a szolgáltatás objektíven ellenőrizhető legyen. Az alapgondolat az volt, hogy ha vannak munkalapok és időbeosztás, akkor majd lehet érdemben ellenőrizni, vagyis a takarítás minőségét megállapítani közvetlenül a végrehajtást követően. Ez azonban nem következett be, mert a cég felmondott és levonult.

A történet azért izgalmas, mert valójában sokan vannak még a piacon, akik abban érdekeltek, hogy ne legyenek tiszta viszonyok. Én pedig azt mondom, hogy megfelelő dokumentáltság nélkül nem érdemes szolgáltatni, mert abból csak rosszul jöhet ki a cég. Itt például egyértelműen a díj emelése is megvalósulhatott volna, mert az egyeztetések során a megrendelő belátta, hogy túl sok szakmai kompromisszum kellett ahhoz, hogy a díj azon az áron legyen, mint ami a szerződésben van.

Felmerül hát a kérdés, hogy a mik a megbízhatóság érdemi elemei?

Kezdjük talán azzal, hogy az ügyvezető igazgató személyisége. Majd folytathatjuk azzal, hogy a területér felelős szolgáltatásvezető személyisége. Ezek persze rendkívül fontosak, azonban van itt néhány konkrét és ki nem kerülhető szempont is.

Megfelelően megfogalmazott, minden fontos szempontra (együttműködés, változások kezelése, minőségmérés, felmondás) kitérő szerződés

A szervezet humán erőforrás menedzsment rendszere és képzési terv.

A szolgáltatás mellékleteként egy FŐTÁBLA (területi adatok, gyakoriságok, időráfordítás, erőforrások, stb.)

Gyakorlat a Munkaterv elkészítésére és jóváhagyására

Munkalapok és Belső tanúsítványok, a szolgáltatás eredményének igazolása és ellenőrzés rendszere

Aki mélyebben el akar merülni ebben, az keressen meg.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!