Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Minden relatív (16.04.20)

 

Minden relatív (16.04.20)

Az állítás speciel nem, az abszolút. Ha relatív, akkor sok igazság is van és sok féle megrendelő. ha pedig ez így van, akkor mi a fészkes fenének kínáltok nekik, csak egy féle szolgáltatást?

Tehát a rendszer most egyszerű. A takarítóipar az elmúlt 15 évben megtanította a piacot, hogy takarítás csak egy féle van, aminek fontos ismérve, hogy nem csinál meg mindent, amit ígért, viszont minden elkövet, hogy azt olcsóbban adja mind a konkurencia. Ez persze egy olyan attitűd, ami néha az illegalitás határára sodorja, vagy éppen bele is nyomja az üzletágat. Szóval ez egy olyan filozófia is, miszerint a szolgáltatás színvonala egy sztenderd (hogy milyen azt tudjuk) és csak az a kérdés, hogy mindez mibe fáj?

Na azért mégsem ilyen egyszerű. A takarítóiparban már több mint 10 éve van európai szintű szakképzés, mégis a cégek döntő többsége csak mutatóba rendelkezik szakmunkásokkal.  Hogy is van ez? Most már akkor szakma vagy nem? Lehet, hogy azért az a bizonyos ígért minőség tulajdonképpen egy erkölcsi és egyben szakmai zsákutca is?

Még ennél is bonyolultabb. Mert miközben a minőség kérdéses van rá szabvány is, hogyan kéne ellenőrizni. Vagy lehetséges, hogy a tisztaság léte, vagy megvalósulása iránti igény, tulajdonképpen csak egy képmutatás? Igen, most a megrendelőkre gondoltam?

Az én szerény véleményem az ügyben az, hogy van igény, de ezt fel kell tárni. A megrendelőknek vannak álmaik, vágyaik és van problématudatuk, de nincs lövésük se, merre induljanak. Fogalmuk sincs arról, hogy mit üssenek be Gugliba. Tehát a takarítócégek menedzsmentjének a dolga, hogy megtalálják azokat a takarítási szolgáltatás kiegészítőket, ami értéket képvisel egy adott vevő szemében, és amit megfelelő csereviszonyok mellett kész kicserélni pénzre, elismerésre és/vagy valami másra.

Mennyire akarsz naprakész lenni?

2016 hírlevél gyakoriság

Tervezett takaritz.hu hírlevél gyakoriságok 2016-ra

E-mail cím *:
Név *:
Hírlevél gyakoriság *:



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!