• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • KATANA EDZŐTÁBOR I.
  • TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS 2017
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Milyen múlt és milyen jövő? (19.01.17)

 

Milyen múlt és milyen jövő? (19.01.17)

Aki már olvasta a Szolgáltatásvezető könyvet egy kicsit másképpen fogalmaz, mint eddig. Van itt egy izgalmas kérdés: végül is mit is jelent valóban szolgáltatásvezetőnek lenni? A válaszok egyszerre szerények, objektívek, néha egy kicsit pesszimisták, de ugyanakkor tisztán rajzolódik egy helyzet, ami eddig nem volt realitás senki számára.

Mi történik azokkal, akik elolvassák a Tisztítás-technológiai Szolgáltatásvezető könyvet?

Sok minden, az első azonban az, hogy a beszélgetések egy új síkra terelődtek. Mindennek az alapja, hogy a 6 tananyagegység bevezetése, leginkább a régebben végzett takarítóknak merőben új megközelítés. Mérem azt, hogy ki hogy látja és mivel most párhuzamosan foglalkozom az szakképzetlen intézménytakarító jelöltekkel, és szakmunkás- illetve szolgáltatásvezető jelöltekkel látok egy érdekes helyzetet.

A kritikus kérdés a gondolkodás.

A 6 tananyagegység első két eleme az integráció kérdése. Vékony a határvonal a szakmai és társadalmi integráció között, azonban döbbenetes attitűdváltásokat tapasztalok, azoknál, akik ezt megértették. Elgondolkodtató a különbség.

Az alkalmazott tudományok a szakma mögött lévő végtelen tudás és nincs ma szigorú álláspont arról, hogy ebbel mennyit és milyen mélyen kell ismerni. Itt nyitott a kérdés a vizsga után is. A szakember, ha belátja, hogy ezen a téren is fejlődnie kell, majd magától érdeklődik, és szép lassan fejlődik. Ez alapvetően szakirodalom és lexikális tudás. A megértés majd ott jön, ha ezt össze tudja kötni a napi szakai kihívásokkal. A takarítok, nagy része ezzel nem foglalkozik. Egyelőre.

A munkakörnyezet kérdése is izgalmas elméleti tudás, de ez szorosabban kötődik a gyakorlathoz. Vannak, akiknek fogalmuk sincs a helyzetről, van a veszélyes feltudás és a magabiztos tévesztés illetve vannak a profik. A mai arányok borzasztóak, de azt hiszem, hogy ezt a szolgáltatásvezetőknek kell „megfogni” és megváltoztatni.

Az előkészítések és a nagyságrendek a végrehajtási szinteken maximum technológiai szintűek, a szolgáltatásvezetőnél ez már szolgáltatásszintű. Itt lép be a szolgáltatástervezés, ami fiatalabb és ismeretlenebb szakmai fogalom, mint maga a takarítás. A társadalom nem is érti, hogy miért és milyen formában van rá szükség. Ez a FŐTÁBLA és az ALTÁBLÁK világa.

Mindezek után jön az eredmények kérdéskör. A végrehajtói szinteken ez a technika és technológia, de a szolgáltatási szinten már csak a minőségmérés a kérdés. Ez tényleg nagy kérdés, mert a szolgáltatás igazolása eddig, ha nem is ismeretlen fogalom volt, de minden esetre nem igazán volt fontos és meghatározó. A jövő úgy néz ki, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kap a belső minőség-ellenőrzés és a hitelt érdemlő igazolás a megrendelő felé. Az eddigi modell az volt, hogy a vevő belenyugodott abba, hogy a minőség egyenesen arányos, az általa kifejtett ellenőrzéssel. Hát ez kezd kimenni a divatból, a szolgáltatás minőségének igazolása egyre inkább versenyképességi helyzet lesz.

Egyre jobb beszélgetések zajlanak ahol nem a vita a domináns, hanem a megoldások keresése. Sok féle megoldás fogalmazódik meg, de azt tisztán kell látni, hogy melyik egyéni-, cég- és szektor szintű. Ezekkel kapcsolatos ráhatás is nyilván különböző, de az ezzel kapcsolatos tudatosság a meghatározó. Olvasd a könyvet és beszélgessünk. Nem akarlak meggyőzni semmiről csak a saját felismeréseid jelentőségéről. Ha ez megvan, akkor semmi más nem cél, csak a felismerések begyűjtése. Aztán majd ezek hatására meghozód a saját döntéseidet.

Én ma azt látom, hogy a Tisztítás-technológiai Szolgáltatásvezető könyv olvasását követően már szinte mindenki elkezdett másképpen fogalmazni. A KATANA tréning pedig ennek a koronája, két nap - négy hónap versenyelőny.

"KATANA EDZŐTÁBOR" tréning - Jelentkezési lap

Helyszín: ViV Center Törökbálint, Hosszúrét u. 1. Alagsori konferencia terem. Időpont: 09.00 - 15.00 óra között

A tréning számomra kedvező időpontja: *:

Név *:
Számlázási név/cím *:
e-mail *:
Mobil telefon:
Benevezett személyek száma *:
Rendelkezem szakmai tapasztalattal: *:


Bizonyítványom száma/dátuma *:
A tréning magában foglalja a nyomtatott és dedikált könyvet is. Továbbá a munkafüzetet is. Tudomásul veszem, hogy jelen űrlap díjbekérőként működik és a megrendelt szolgáltatás megfelelő díját átutalom a 10103881-50824100-01000009 bankszámla számra. *:



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Mi a kellősítés?

A "kellősítés" a tapadó szennyeződések eltávolítást jelenti, amennyiben azok mechanikus úton tisztítószer alkalmazása nélkül kerülnek eltávolításra, már az I. számú aranylépésben. A kellősítés-ek mind eljárások, egy külön osztály alkotnak (2) és mindegyikük környezetbarát eljárásnak számít. Tapadó vagy vegyi szennyeződések eltávolítása mechanikus módszerekkel, tisztítószer felhasználása nélkül. Például: kaparás, roncsolás, szárazjeges vagy gőzös tisztítás.

Mi a munkalap?

Az a dokumentum, ami a munkatervet szétszedi egy személy feladataira. A munkalap mindig kizárólagosan egy személy feladatait tartalmazhatja.

Mi a belső tanúsítvány?

Ha a Munkalapra a munkalap tulajdonosa feljegyzést tesz, vagyis felelőssége tudatában leigazolja, hogy az ott rögzített munkát elvégezte, akkor a Munkalap nevet vált és Belső tanúsítvány lesz. A Belső tanúsítványon további személyek is rögzíthetik a munka eredményével kapcsolatos véleményüket, a minőségmérési szabályozás szerint. A Belső tanúsítvány azé, akinek a nevére kiállították, azonban annak másolatát elektronikusan el kell juttatni a megadott helyre, ugyanis ez a dokumentum képezi a Teljesítési igazolás alapját és egyben képezheti a bérszámfejtés alapját is. 

Mi a munkaterv?

Az a dokumentum, amely a Főtáblában megadott ráfordítási időt napra, személyre és területre lebontja. Továbbá megadja, hogy adott feladat milyen szakmai szintet igényel (ennek most már kisebb a jelentősége, mert ezt egyébként is szabályozza a szakmai és vizsgakövetelmény), persze jelenleg ezt senki nem vizsgálja. Lényege, hogy a cégek között abban lehet különbség, vagyis a verseny abból áll, hogy melyik cég milyen tételekbe[i] rendezi a területi adatokat. A Munkatervnek a minőségmérésben is nagy jelentősége van, hiszen közvetlenül a takarítás után csak akkor ellenőrizhető egy tétel, ha tudjuk, hogy az mikor fejeződik be. [i] Tétel: az egy időben ellenőrzésre bocsájtott tárgyak (külön technológiát igénylő felületek) összessége.

Mi a hálóterv?

Módszertan arra, hogy a szolgáltatásvezető meghatározza egy tétel tételnormáját. Ezek a tételnormák kerülnek be a Főtábla soraiba a m2/óra oszlopba. A Hálóterv soraiban tárgyi normákat találunk, ezek rögzítettek és megismerhetőek bárki számára (Matisz normák).