Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Milyen múlt és milyen jövő? (19.01.17)

 

Milyen múlt és milyen jövő? (19.01.17)

Aki már olvasta a Szolgáltatásvezető könyvet egy kicsit másképpen fogalmaz, mint eddig. Van itt egy izgalmas kérdés: végül is mit is jelent valóban szolgáltatásvezetőnek lenni? A válaszok egyszerre szerények, objektívek, néha egy kicsit pesszimisták, de ugyanakkor tisztán rajzolódik egy helyzet, ami eddig nem volt realitás senki számára.

Mi történik azokkal, akik elolvassák a Tisztítás-technológiai Szolgáltatásvezető könyvet?

Sok minden, az első azonban az, hogy a beszélgetések egy új síkra terelődtek. Mindennek az alapja, hogy a 6 tananyagegység bevezetése, leginkább a régebben végzett takarítóknak merőben új megközelítés. Mérem azt, hogy ki hogy látja és mivel most párhuzamosan foglalkozom az szakképzetlen intézménytakarító jelöltekkel, és szakmunkás- illetve szolgáltatásvezető jelöltekkel látok egy érdekes helyzetet.

A kritikus kérdés a gondolkodás.

A 6 tananyagegység első két eleme az integráció kérdése. Vékony a határvonal a szakmai és társadalmi integráció között, azonban döbbenetes attitűdváltásokat tapasztalok, azoknál, akik ezt megértették. Elgondolkodtató a különbség.

Az alkalmazott tudományok a szakma mögött lévő végtelen tudás és nincs ma szigorú álláspont arról, hogy ebbel mennyit és milyen mélyen kell ismerni. Itt nyitott a kérdés a vizsga után is. A szakember, ha belátja, hogy ezen a téren is fejlődnie kell, majd magától érdeklődik, és szép lassan fejlődik. Ez alapvetően szakirodalom és lexikális tudás. A megértés majd ott jön, ha ezt össze tudja kötni a napi szakai kihívásokkal. A takarítok, nagy része ezzel nem foglalkozik. Egyelőre.

A munkakörnyezet kérdése is izgalmas elméleti tudás, de ez szorosabban kötődik a gyakorlathoz. Vannak, akiknek fogalmuk sincs a helyzetről, van a veszélyes feltudás és a magabiztos tévesztés illetve vannak a profik. A mai arányok borzasztóak, de azt hiszem, hogy ezt a szolgáltatásvezetőknek kell „megfogni” és megváltoztatni.

Az előkészítések és a nagyságrendek a végrehajtási szinteken maximum technológiai szintűek, a szolgáltatásvezetőnél ez már szolgáltatásszintű. Itt lép be a szolgáltatástervezés, ami fiatalabb és ismeretlenebb szakmai fogalom, mint maga a takarítás. A társadalom nem is érti, hogy miért és milyen formában van rá szükség. Ez a FŐTÁBLA és az ALTÁBLÁK világa.

Mindezek után jön az eredmények kérdéskör. A végrehajtói szinteken ez a technika és technológia, de a szolgáltatási szinten már csak a minőségmérés a kérdés. Ez tényleg nagy kérdés, mert a szolgáltatás igazolása eddig, ha nem is ismeretlen fogalom volt, de minden esetre nem igazán volt fontos és meghatározó. A jövő úgy néz ki, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kap a belső minőség-ellenőrzés és a hitelt érdemlő igazolás a megrendelő felé. Az eddigi modell az volt, hogy a vevő belenyugodott abba, hogy a minőség egyenesen arányos, az általa kifejtett ellenőrzéssel. Hát ez kezd kimenni a divatból, a szolgáltatás minőségének igazolása egyre inkább versenyképességi helyzet lesz.

Egyre jobb beszélgetések zajlanak ahol nem a vita a domináns, hanem a megoldások keresése. Sok féle megoldás fogalmazódik meg, de azt tisztán kell látni, hogy melyik egyéni-, cég- és szektor szintű. Ezekkel kapcsolatos ráhatás is nyilván különböző, de az ezzel kapcsolatos tudatosság a meghatározó. Olvasd a könyvet és beszélgessünk. Nem akarlak meggyőzni semmiről csak a saját felismeréseid jelentőségéről. Ha ez megvan, akkor semmi más nem cél, csak a felismerések begyűjtése. Aztán majd ezek hatására meghozód a saját döntéseidet.

Én ma azt látom, hogy a Tisztítás-technológiai Szolgáltatásvezető könyv olvasását követően már szinte mindenki elkezdett másképpen fogalmazni. A KATANA tréning pedig ennek a koronája, két nap - négy hónap versenyelőny.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!