Mennyit? (18.06.08)

 

Mennyit? (18.06.08)

J.K.P Edwards szerint, a jó szolgáltatásvezető annyit ér, mint saját súlya aranyban. Ez lehet, hogy egy kicsit túlzásnak tűnik, de gondolom értjük a lényegét.

A takarítóiparban a cégek nagy része mikro vállalkozás ezért ezt a szerepet a legtöbb esetben maga a cég vezetője tölti be, azonban, sajnos, az esetek többségében nem elegendő szakértelemmel. Ez leginkább ott látszik meg, amikor a cég ajánlatot ad és nyilván, ekkor ez az „érték”, vagyis a szolgáltatásvezetésre szánt fedezet nem is olyan magas.

Sajnos, a kevés, a takarítóipar szempontjából nagy cégnek számító cégnél sem sokkal jobb a helyzet. Itt a cégvezetők már lepasszolták a szolgáltatásvezető szervezési feladatait és csak a tervezést tartották meg maguknak, és ha jut rá idő, akkor talán a fejlesztés is napirendre kerül. Ennek eredményeképpen a gyakorló szolgáltatásvezetők nem is értik, hogy miképpen kellene megtervezni egy szolgáltatást és nem is tudják, hogy a tervezésnek rendkívül sok szempontot kell figyelembe venni ahhoz, hogy a szolgáltatás, jól szervezhető legyen, az eredmények mérhetőek legyenek, és a szolgáltatási ígéretek ténylegesen meg is valósuljanak. Gondolom az mindenkinek feltűnt, hogy a munkaköri leírásban a fő felelőségek mellett a teljesítménymutatók is feltüntetésre kerültek és nyilván ezek a képezik a szolgáltatásvezetői teljesítmény elszámolási alapjait.

Érdekes módon, ebben a piaci verseny nem segít, ugyanis a megrendelők nem akarnak elmerülni abban, hogy egy-egy ajánlatnak van e reális szakmai alapja. Abból indulnak ki, hogy a felelős vállalkozók, felelős ajánlatokat adnak ki. Amikor később pedig, panaszkodnak, hogy elégedetlenek a szolgáltatásokkal, már elfelejtik, hogy olyan olcsó szolgáltatást választottak, aminek esélye sincs, hogy elégedettséget érjen el.

Ugyanakkor, minden anomáliától függetlenül, az, hogy valós, megfogható dolog a takarítási szolgáltatás és nem fulladunk bele a saját koszunkba, az a gyakorló szolgáltatásvezetők emberi hozzáállásán múlik. Ha valami hivatástudatból működik, akkor ez az. Bármilyen rosszul volt megtervezve a munka, vagy nem is volt megtervezve, bármilyen igényes is a megrendelő, miközben a végrehajtó állomány szakképzetlen a területek mégis, bármilyen meglepő, nap, mint nap megtisztul! Köszönet és hála ezért minden szolgáltatásvezetőnek!

A szolgáltatásvezető, tehát egy érdekes figura. Az elmúlt 18 évben félezernél is többet ismertem meg közülük. Nem mindenki volt szakmailag a toppon, de mindegyik zsigerből tudta, hogyan kell bánni az emberekkel. Nyilván az tartotta őket ebbe a pozícióba, hogy feladataikat a legtöbb esetben határidőre és megfelelő minőségben tudták teljesíteni. Amit pedig nem tudtak megoldani, azt meg tudták magyarázni, hogy miért nem lehet.

A hetedik hónap, hatodikán péntekre szervezett szakmai nap ezeket az alapokat célozza. A szolgáltatásvezető könyv tartalmaz minden eszközt, amivel dolgozni kell, a kérdés persze mindig az, hogy ki mennyire rutinos ezek használatában. A szolgáltatásvezető nyári tréning nem egy tanfolyam, a lényeg lényegének az eszenciájára van idő, de azt tisztán fogjuk látni, hogy mi a hiányosságunk és miben vagyunk jók vagy elég jók. A fejlődés persze mindenkire ráfér és ez a nap olyan lesz mintha begyújtottuk volna a rakétákat.

Tehát július 6-án szervezek egy olyan szakmai napot, ami egyrészt pályára állít abban, hogy mi az a tudás, ami ma elvárható egy szolgáltatásvezetőtől. Másodszor pedig adok egy olyan feladatot, ami valójában egy „állatorvosi ló” és ami irányadó lesz a 250 oldalas könyv feldolgozásában. Harmadszor megmérjük a szakmai szintedet és objektív visszajelzést kapsz arról, hogy hol tartasz most. Negyedszerre kapsz egy könyvet és néhány segédeszközt, hogy felkészülj a vizsgára. Ötödszörre, pedig ki is tűzzük a célt, mert szeptemberre szervezünk egy vizsgát és ott lehetsz. Hatodszorra, ha a megrendelésedet visszaküldöd 1 napon belül és ki is fizeted, kapsz egy 15.000 Forintos vásárlói kupont (minden megrendelt résztvevőnek), amit a BCS kiállításon lehet majd levásárolni, kizárólag a RITZ BT standján. Ennek megfelelően rosszul nem járhatsz.

Mindezt 25.000 Forintért!

"2018 Szolgálatvezető" tréning

Jelentkezési lap

Név *:
Számlázási név/cím *:
e-mail *:
Mobil telefon:
Benevezett személyek száma *:
Rendelkezem szolgáltatásvezetői bizonyítvánnyal *:

Bizonyítványom száma/dátuma *:
Tudomásul veszem, hogy jelen űrlap díjbekérőként működik és a megrendelt szolgáltatás díját átutalom a 10103881-50824100-01000009 bankszámla számra *:



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!