Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Mennyit? (18.06.08)

 

Mennyit? (18.06.08)

J.K.P Edwards szerint, a jó szolgáltatásvezető annyit ér, mint saját súlya aranyban. Ez lehet, hogy egy kicsit túlzásnak tűnik, de gondolom értjük a lényegét.

A takarítóiparban a cégek nagy része mikro vállalkozás ezért ezt a szerepet a legtöbb esetben maga a cég vezetője tölti be, azonban, sajnos, az esetek többségében nem elegendő szakértelemmel. Ez leginkább ott látszik meg, amikor a cég ajánlatot ad és nyilván, ekkor ez az „érték”, vagyis a szolgáltatásvezetésre szánt fedezet nem is olyan magas.

Sajnos, a kevés, a takarítóipar szempontjából nagy cégnek számító cégnél sem sokkal jobb a helyzet. Itt a cégvezetők már lepasszolták a szolgáltatásvezető szervezési feladatait és csak a tervezést tartották meg maguknak, és ha jut rá idő, akkor talán a fejlesztés is napirendre kerül. Ennek eredményeképpen a gyakorló szolgáltatásvezetők nem is értik, hogy miképpen kellene megtervezni egy szolgáltatást és nem is tudják, hogy a tervezésnek rendkívül sok szempontot kell figyelembe venni ahhoz, hogy a szolgáltatás, jól szervezhető legyen, az eredmények mérhetőek legyenek, és a szolgáltatási ígéretek ténylegesen meg is valósuljanak. Gondolom az mindenkinek feltűnt, hogy a munkaköri leírásban a fő felelőségek mellett a teljesítménymutatók is feltüntetésre kerültek és nyilván ezek a képezik a szolgáltatásvezetői teljesítmény elszámolási alapjait.

Érdekes módon, ebben a piaci verseny nem segít, ugyanis a megrendelők nem akarnak elmerülni abban, hogy egy-egy ajánlatnak van e reális szakmai alapja. Abból indulnak ki, hogy a felelős vállalkozók, felelős ajánlatokat adnak ki. Amikor később pedig, panaszkodnak, hogy elégedetlenek a szolgáltatásokkal, már elfelejtik, hogy olyan olcsó szolgáltatást választottak, aminek esélye sincs, hogy elégedettséget érjen el.

Ugyanakkor, minden anomáliától függetlenül, az, hogy valós, megfogható dolog a takarítási szolgáltatás és nem fulladunk bele a saját koszunkba, az a gyakorló szolgáltatásvezetők emberi hozzáállásán múlik. Ha valami hivatástudatból működik, akkor ez az. Bármilyen rosszul volt megtervezve a munka, vagy nem is volt megtervezve, bármilyen igényes is a megrendelő, miközben a végrehajtó állomány szakképzetlen a területek mégis, bármilyen meglepő, nap, mint nap megtisztul! Köszönet és hála ezért minden szolgáltatásvezetőnek!

A szolgáltatásvezető, tehát egy érdekes figura. Az elmúlt 18 évben félezernél is többet ismertem meg közülük. Nem mindenki volt szakmailag a toppon, de mindegyik zsigerből tudta, hogyan kell bánni az emberekkel. Nyilván az tartotta őket ebbe a pozícióba, hogy feladataikat a legtöbb esetben határidőre és megfelelő minőségben tudták teljesíteni. Amit pedig nem tudtak megoldani, azt meg tudták magyarázni, hogy miért nem lehet.

A hetedik hónap, hatodikán péntekre szervezett szakmai nap ezeket az alapokat célozza. A szolgáltatásvezető könyv tartalmaz minden eszközt, amivel dolgozni kell, a kérdés persze mindig az, hogy ki mennyire rutinos ezek használatában. A szolgáltatásvezető nyári tréning nem egy tanfolyam, a lényeg lényegének az eszenciájára van idő, de azt tisztán fogjuk látni, hogy mi a hiányosságunk és miben vagyunk jók vagy elég jók. A fejlődés persze mindenkire ráfér és ez a nap olyan lesz mintha begyújtottuk volna a rakétákat.

Tehát július 6-án szervezek egy olyan szakmai napot, ami egyrészt pályára állít abban, hogy mi az a tudás, ami ma elvárható egy szolgáltatásvezetőtől. Másodszor pedig adok egy olyan feladatot, ami valójában egy „állatorvosi ló” és ami irányadó lesz a 250 oldalas könyv feldolgozásában. Harmadszor megmérjük a szakmai szintedet és objektív visszajelzést kapsz arról, hogy hol tartasz most. Negyedszerre kapsz egy könyvet és néhány segédeszközt, hogy felkészülj a vizsgára. Ötödszörre, pedig ki is tűzzük a célt, mert szeptemberre szervezünk egy vizsgát és ott lehetsz. Hatodszorra, ha a megrendelésedet visszaküldöd 1 napon belül és ki is fizeted, kapsz egy 15.000 Forintos vásárlói kupont (minden megrendelt résztvevőnek), amit a BCS kiállításon lehet majd levásárolni, kizárólag a RITZ BT standján. Ennek megfelelően rosszul nem járhatsz.

Mindezt 25.000 Forintért!

"2018 Szolgálatvezető" tréning - Jelentkezési lap

Helyszín: ViV Center Törökbálint, Hosszúrét u. 1. Alagsori konferencia terem. Időpont: 09.00 - 15.00 óra között

A tréning számomra kedvező időpontja: *:

Név *:
Számlázási név/cím *:
e-mail *:
Mobil telefon:
Benevezett személyek száma *:
Rendelkezem szolgáltatásvezetői bizonyítvánnyal *:

Bizonyítványom száma/dátuma *:
Tudomásul veszem, hogy jelen űrlap díjbekérőként működik és a megrendelt szolgáltatás megfelelő díját átutalom a 10103881-50824100-01000009 bankszámla számra. *:


A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!