• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS 2017
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Közeledik (18.12.11)

 

Közeledik (18.12.11)

Lassan véget ér az év, de még van néhány fontos dolog. Így terveztem a 2016-ot is, de akkor az, nem jött be. 2017 egy rendkívül nehéz év volt, amiből három hónap ki is esett. A 2018 már most meghozta a tervezett eredményeket, és reméljük, hogy a január nem csak nekem, hanem mindenkinek úgy indul, ahogy azt eltervezte.

Most úgy érzem, hogy minden jól működik. Az idő továbbra is kevés, de lépésről lépésre haladok előre. A szolgáltatásvezető könyv megjelent, és készen vagyok a hozzá tartozó tréning kiegészítő munka füzettel is.

A következő lépés az Intézménytakarító megjelentetése. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan készül az a könyv is, ami a főiskolai anyag jegyzete. Ezek megjelenése nagy előrelépés lesz, persze továbbra is nyitott kérdés, hogy a piac akar-e fejlődni, vagy nem.

A jövő érdekes meglepetéseket tartogat a szektor számára, nem csak Magyarországon, hanem Kelet-közép Európában és a világban is. A helyzet, ami mára kialakult nem kezelhető egyszerűen és végkép nem kezelhető úgy, ahogy azt eddig kezelte a takarító szektor döntéshozói köre.

Hírek szerint az ISS, a világ legnagyobb takarító cége, ami több mint 70 országban van jelen, mintegy 100 000 takarítót készül leépíteni azzal, hogy áruba bocsájtja 13 országban lévő takarítási portfolióját és kivonul azokról a piacokról, ahol a nyereség nem éri el a központilag elvárt szintet. Ezek között ott vannak a visegrádi országok és Románia is. Ezzel szemben más cégek, nem jó szántukból, de brutális béremelésekre készülnek, ami lehetséges, hogy átrendezi majd a piacot, a minőség és a szolgáltatási árak tekintetében is.

A nagy kérdés persze továbbra is az, hogy a tudás hatalom-e?

Én személy szerint azt látom, hogy különböző síkok vannak és ezek között nem nagyon van átjárás. A tragédia pedig az, hogy a menedzsment megállapodások mögött a legtöbb cég esetében a menedzsmentnek vajmi kevés ráhatása van a szolgáltatási minőség javítására. Bármilyen változás következik be a szolgáltatási díjak terén, annak abszolút és objektív akadályai vannak, hogy lényeges változást tudjanak okozni a szolgáltatási minőségben.

A helyzet nyilván nem reménytelen, de ehhez sokkal több erőfeszítés kell, mint eddig bármikor. Azt gondolom, hogy 2019 vagy egy hosszan elhúzódó átmenet első éve lesz, talán ez a valószínűbb vagy az összeomlásé. Bármennyire is annak tűnik, nem vagyok pesszimista, pontosan látom, hol van az a pálya, amit be kéne járni. Azonban ez olyan áldozatokkal jár, amit ma kevés cégvezető vállal be, mert egyrészt nem nagyon hisz abban, hogy a változás elérhető lenne. Másrészt a piacvezető cégek vezetői most mindegyike kivétel nélkül egy olyan életszakaszban van, amikor a működésének nem sajátossága egy nagy és ambiciózus, de kétes kimenetelűnek látott/látszó projektbe való beleugrás.

Nagyon sarkosan, mi lenne ez a cél?

Hirtelen, és egy várható nagy vihar előtt, egy nehézkes és sodródó, léket kapott flotta, 4 000 hajó, hivatalosan 50 000 fős legénységének, (akik átlagéletkora 50 felett van, és akiknek nagy része a víz kipumpálásával van elfoglalva) átalakítása elit csapattá. Ja, lehet, hogy sokkal többen is vannak, csak nem tudunk róluk?

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Mi a kellősítés?

A "kellősítés" a tapadó szennyeződések eltávolítást jelenti, amennyiben azok mechanikus úton tisztítószer alkalmazása nélkül kerülnek eltávolításra, már az I. számú aranylépésben. A kellősítés-ek mind eljárások, egy külön osztály alkotnak (2) és mindegyikük környezetbarát eljárásnak számít. Tapadó vagy vegyi szennyeződések eltávolítása mechanikus módszerekkel, tisztítószer felhasználása nélkül. Például: kaparás, roncsolás, szárazjeges vagy gőzös tisztítás.

Mik a Gyémántszabályok?

10 szabály, ami keretbe fogalja az Aranylépések rendszerét és azok egyenkénti alkalmazási és összevonási sajátosságaikat.

Mi a különbség a tárgyi norma és a tételnorma között?

Amikor időnormáról beszélünk fontos megkülönböztetni a tárgyi és a tétel normát. A tárgyi norma mindig egy adott eljárásra vagy technológiára vonatkozik, aminél nincsenek különös körülmények. Vagyis egy nyirkos feltörlés esetén szinte mindegy, hogy azt egy iroda PVC felületén vagy egy szálóda márványpadlóján hajtjuk végre. Ezért ennek a normaideje egy konkrétan megadott eszközzel szűk határok között mozog. Továbbá ha az 1. pont igaz, akkor azt mindenki pontosan tudja, hogy nyirkos feltörlésnél, például 40 cm-es lapos-mop alkalmazásával ö maga mire képes. Természetesen itt is igaz, hogy csak az számít, ha helyesen van végrehajtva. A tételnorma ennél egy kicsit bonyolultabb és itt már nagy jelentősége van a körülményeknek és a peremfeltételeknek is. A tételnorma azt jelenti, hogy adott körülmények között, egy adott területen, egy meghatározott idő alatt egy vagy több eljárás, vagy technológiát kell végrehajtani. A tételnormát tervezzük, a hálóterv segítségével, és nyilván itt is él a hatékonysági vizsgálat, vagyis mennyire volt jó az a terv. Tehát itt a tapasztalatnak rendkívül nagy jelentősége van és az, hogy a tervezés során, az illető milyen tárgyi normákkal számolt, az sok minden elárul arról, hogy szakmailag hol tart az illető.

Ki a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ?

Hozzá beosztott személyzet segítségével egy dokumentált, integrált és bizalmi szolgáltatás keretén belül, egy előre meghatározott területen az oda nem tartozó és ott különböző kockázatokat jelentő anyagok eltávolítását, vagy távoltartását vezetőként tervezi, szervezi és irányítja, továbbá fejleszti a felügyelete alatt lévő végrehajtó állományt és ezáltal a szolgáltatás eredményességét és hatékonyságát. 

Ki a mentor?

Mit jelent a mentorálás és ki is az a mentor? Aligha vitatható ma már, hogy az egyik legnépszerűbb és legtöbbet használt fogalompár ma az oktatás területén a mentor és a mentorálás. Nincs olyan számottevő fejlesztőprogram, amelyben nem jelenik meg a mentor személye és a mentorálás tevékenysége. A mentorálás fogalmát ma az élet számos területén használják, ám kevesen tudják, hogy a szó mit jelent. A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint atyai barát, pártfogó, nevelő jelentéssel egyenértékű. A mai szóhasználatban egy olyan személyt jelent, aki – mint idősebb és tapasztaltabb barát, tanár vagy tanácsadó – atyailag segít jó tanácsokkal valakit. Munkahelyi környezetben olyan személyt jelent, aki egy munkatársa számára tanácsadóként áll rendelkezésre. A mentor elkíséri a munkatársat szakmai fejlődése során, és példát mutat neki (hu.wikipedia.org/wiki/Mentor).