• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Kis és nagy akadályok (16.10.12)

 

Kis és nagy akadályok (16.10.12)

Az idén a szakértői bizottság 6 szakértő jelölt dolgozatát nem fogadta el. Ebből négy újra beadta és végül azok is elfogadásra kerültek. Két szakértő azonban úgy döntött, hogy ennek az akadálynak nem ugrik neki. Az élet mindig okoz néhány meglepetést, de a 2017-es év keményebb lesz.

Végül mit várunk el egy szakértőtől?

Elsősorban azt, hogy olyanokat mondjon egy lehetséges megrendelőnek, amitől valóban jobb lesz a szolgáltatás helyzete. Lehet, hogy erről nem csak beszélni kell tudni, hanem írni is és nyilván a mondanivalót alá is kell támasztani adatokkal és prezentációval, ahogy az üzleti életben szokás.

A szakértő tehát elsősorban egy üzletember

A szakértő akkor hiteles, ha egy mindenki közül, ha megtalálja a hangot a társasággal és eközben nagyon jól felkészült szakmailag és adott témában, adott helyzetben képes felismeréseket okozni.

A felismerés az, ami mozgatja az embereket cselekvési skálán felfelé

A csalódási pedig az, amitől lefelé indulnak el. Minél magasabban van valaki ezen a skálán annál nagyobb az elköteleződése a projekt irányába, annál nagyobb fellelőséget vállal, ugyanakkor annál tudatosabb és határozottabb a cselekvésre. Ha a szakértő nem éri el, hogy megbízói viszonylagosan magasra jussanak, ezen a skálán nem fogja tudni átvinni a lényeges elemeket, amik a szakmának fonatosak.

A paradigmaváltás

A megbízók a takarítási szolgáltatást olyannak látják, mint amilyen. Ha ebben váltani akarunk a szakértőnek kulcs szerepe van. Azonban ne feledjük, hogy egy új megközelítés, ami egy újfajta, tisztítás-technológiaiszolgáltatást jelent és esetleg több nyereséget is hoz, azt másképpen is kell végrehajtani. Az gondolom, hogy oda már más emberek is kellenek.

Ha akarod, hogy változzon a helyzet, akkor először is neked kell változni!

Légy jelen a TisztaShow jövő heti két napos rendezvényén, figyeld meg, mit kínál a 40 kiállító, vegyél részt a tanácskozáson, ahol a mai idők időszerű kérdéseit feszegetik az előadók. Kapcsolódja bele a programokba, hozd el alkalmazottjaidat (csak azokat, akik tudnak takarítani) és figyeld a hely szellemét. Itt most annyira összejött a dolog, hogy olyan dolgokat láthatsz, vagy olyan dolgokat próbálhatsz ki, amit máskor nem. Holnap írok majd a NORMADÓ versenyről és látni fogod, de az esemény tényleg a szakmai élet fénypontja.

Találkozzunk a TisztaShow technológiai terében.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Mi a teljesítési igazolás?

Az a dokumentum, amit a megrendelő állít ki, a szolgáltatási szerződésben meghatározott rendszer szerint, a beérkezett Belső tanúsítványok alapján. Ez képezi a díjbekérő (az ÁFA fizetés szempontjából van jelentősége) vagy a számlázás alapját.

Mi a belső tanúsítvány?

Ha a Munkalapra a munkalap tulajdonosa feljegyzést tesz, vagyis felelőssége tudatában leigazolja, hogy az ott rögzített munkát elvégezte, akkor a Munkalap nevet vált és Belső tanúsítvány lesz. A Belső tanúsítványon további személyek is rögzíthetik a munka eredményével kapcsolatos véleményüket, a minőségmérési szabályozás szerint. A Belső tanúsítvány azé, akinek a nevére kiállították, azonban annak másolatát elektronikusan el kell juttatni a megadott helyre, ugyanis ez a dokumentum képezi a Teljesítési igazolás alapját és egyben képezheti a bérszámfejtés alapját is. 

Mi is pontosan a fertőtlenítés?

Dr, Pechó és Dr. Millasin szerint "A fertőtlenítés (dezinfekció) minden olyan eljárás, amely fertőző forrásból a külső környezetbe került kórokozók elpusztítására, illetőleg fertőző képességük megszüntetésre (inaktiválására) irányul." Idézet bezárva. Ehhez én még hozzátenném, hogy inaktiválásnak az is tekinthető ha a mikroorganizmusokat speciálisan erre a célra fejlesztett mikroszálas kendőbe összeszedjük és eltávolítjuk a területről. Ebben az esetben a területen nem használunk vegyi fertőtlenítő ágenst. 

Mit takar a szakmai érdekképviselet fogalma?

Formálisan egy érdekképviselet a megbízói érdekeit képviseli. Informálisan azonban, ha ez egy szakmai vagy szektor szintű érdekképviselet, akkor általában elvárt, hogy a szektor általános igényeit is képviselje. Ebben az esetben azonban kritikus kérdés, hogy ezeket ki és hogyan fogalmazza meg és mikor jelenthető ki, hogy egy adott igény- vagy elvárás csomag a szektor vagy a szakma szélkörben elfogadott alap- vagy általános igényének tekinthető. Ennek áthidalására került bevezetésre az a fogalom, hogy amennyiben az érdekképviselet, a szakterület jellemző piaci összetételét (nagyságra, szakterületre) és kritikus tömegét (árbevétel, alkalmazottak létszáma) képes összefogni, akkor az egy reprezentatív érdeképviseletnek számít, tehát hivatalos, a szektort érintő megállapodásokat köthet más ellenérdekelt érdekképviseletekkel és/vagy az állammal. Illetve az ellenérdekelt reprezentatív érdekképviselet megállapodását ratifikálja az állam és jogerőre is emeli. Tehát egy adott szakmai vagy civil közösség, megfogalmazott és demokratikusan egyeztetett stratégia szerint megtervezett és időrendben meghatározott igénypont megvalósulások folyamatos képviselete, annak operatív menedzsmentje. Továbbá ennek részeként az adott szakmai közösség szervezése, irányítása, emberi viselkedésének és szakmai kultúrájának olyan irányba való fejlesztése, hogy az előbbiekben megfogalmazott igénypontok megvalósulását, maga a közösség változó attitűdje is segítse.Ennek megfelelően különböző rendezvények,bemutatók, események, továbbképzések, minősítések szervezése, lebonyolítása. Az igénypontok, az időbeni megvalósulás rendszerén kívül, hierarchiai rendszerben is értelmezhetők. A legmagasabb szint, amikor az érdekképviselet, a célokkal összhangban valamely jogszabályt akarja módosítani vagy egy újat akar elfogadtatni. Ennél alacsonyabb hierarchiai szint, amikor új kormány vagy miniszteri, illetve önkormányzati rendelet kell módosítani, vagy újat alkotni. A következő még alacsonyabb hierarchiai szint az érdekképviselet a képviselt közösségre vonatkozó szabályozási törekvése irányelveken vagy kötelező, illetve fakultatív jellegű szabványokon keresztül. Az pedig folyamatos szakma-politikai vita tárgya, hogy az érdekképviselet miként tudja leginkább megvalósítani a közösség elvárásait törvényi szabályozáson keresztül vagy az önrendelkezési vagy önkormányzati tevékenységen keresztül. Nyilván a célok eléréséhez mindkét elemre szükség van/lehet, azonban nem mindegy, hogy ezekre milyen arányban fordítanak emberi és anyagi erőforrást, illetve ez, a külső körülmények függvényében időben, hogyan változik. A szakmai vagy civil közösségnek meghatározó érdeke, hogy a felügyelő bizottságon, egyéb szervezeteken és végső soron a közgyűlésen keresztül, az érdekképviselet operatív szervezetét „politikai” folyamatos kontroll alatt tartsa, hogy az ne önállósuljon és tűzön ki az alapvető érdekektől független bürokratikus célokat. Az érdekképviselet megszervezésének fontos paramétere képviselt közösség nagysága, piaci súlya vagy társadalmi jelentősége és ennek megfelelően az hogy mekkora méretű a létrehozott operatív szervezet és annak vezetője/vezetői milyen hatáskörrel/hatalommal rendelkeznek.

Mit értünk az "elsődleges kockázat" fogalma alatt?

Ha egy adott területet nem takarítanak megfelelően (technológia és gyakoriság), akkor a terület sajátosságainak megfelelően megjelenek bizonyos veszélyek. Jelenleg ha ilyen veszélyt tart nyilván a szakma: Közérzeti, egészségügyi, biztonsági, állagi, működési és környezeti.