• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Kis és nagy akadályok (16.10.12)

 

Kis és nagy akadályok (16.10.12)

Az idén a szakértői bizottság 6 szakértő jelölt dolgozatát nem fogadta el. Ebből négy újra beadta és végül azok is elfogadásra kerültek. Két szakértő azonban úgy döntött, hogy ennek az akadálynak nem ugrik neki. Az élet mindig okoz néhány meglepetést, de a 2017-es év keményebb lesz.

Végül mit várunk el egy szakértőtől?

Elsősorban azt, hogy olyanokat mondjon egy lehetséges megrendelőnek, amitől valóban jobb lesz a szolgáltatás helyzete. Lehet, hogy erről nem csak beszélni kell tudni, hanem írni is és nyilván a mondanivalót alá is kell támasztani adatokkal és prezentációval, ahogy az üzleti életben szokás.

A szakértő tehát elsősorban egy üzletember

A szakértő akkor hiteles, ha egy mindenki közül, ha megtalálja a hangot a társasággal és eközben nagyon jól felkészült szakmailag és adott témában, adott helyzetben képes felismeréseket okozni.

A felismerés az, ami mozgatja az embereket cselekvési skálán felfelé

A csalódási pedig az, amitől lefelé indulnak el. Minél magasabban van valaki ezen a skálán annál nagyobb az elköteleződése a projekt irányába, annál nagyobb fellelőséget vállal, ugyanakkor annál tudatosabb és határozottabb a cselekvésre. Ha a szakértő nem éri el, hogy megbízói viszonylagosan magasra jussanak, ezen a skálán nem fogja tudni átvinni a lényeges elemeket, amik a szakmának fonatosak.

A paradigmaváltás

A megbízók a takarítási szolgáltatást olyannak látják, mint amilyen. Ha ebben váltani akarunk a szakértőnek kulcs szerepe van. Azonban ne feledjük, hogy egy új megközelítés, ami egy újfajta, tisztítás-technológiaiszolgáltatást jelent és esetleg több nyereséget is hoz, azt másképpen is kell végrehajtani. Az gondolom, hogy oda már más emberek is kellenek.

Ha akarod, hogy változzon a helyzet, akkor először is neked kell változni!

Légy jelen a TisztaShow jövő heti két napos rendezvényén, figyeld meg, mit kínál a 40 kiállító, vegyél részt a tanácskozáson, ahol a mai idők időszerű kérdéseit feszegetik az előadók. Kapcsolódja bele a programokba, hozd el alkalmazottjaidat (csak azokat, akik tudnak takarítani) és figyeld a hely szellemét. Itt most annyira összejött a dolog, hogy olyan dolgokat láthatsz, vagy olyan dolgokat próbálhatsz ki, amit máskor nem. Holnap írok majd a NORMADÓ versenyről és látni fogod, de az esemény tényleg a szakmai élet fénypontja.

Találkozzunk a TisztaShow technológiai terében.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Mi is pontosan a fertőtlenítés?

Dr, Pechó és Dr. Millasin szerint "A fertőtlenítés (dezinfekció) minden olyan eljárás, amely fertőző forrásból a külső környezetbe került kórokozók elpusztítására, illetőleg fertőző képességük megszüntetésre (inaktiválására) irányul." Idézet bezárva. Ehhez én még hozzátenném, hogy inaktiválásnak az is tekinthető ha a mikroorganizmusokat speciálisan erre a célra fejlesztett mikroszálas kendőbe összeszedjük és eltávolítjuk a területről. Ebben az esetben a területen nem használunk vegyi fertőtlenítő ágenst. 

Mi a teljesítési igazolás?

Az a dokumentum, amit a megrendelő állít ki, a szolgáltatási szerződésben meghatározott rendszer szerint, a beérkezett Belső tanúsítványok alapján. Ez képezi a díjbekérő (az ÁFA fizetés szempontjából van jelentősége) vagy a számlázás alapját.

Mi a munkaterv?

Az a dokumentum, amely a Főtáblában megadott ráfordítási időt napra, személyre és területre lebontja. Továbbá megadja, hogy adott feladat milyen szakmai szintet igényel (ennek most már kisebb a jelentősége, mert ezt egyébként is szabályozza a szakmai és vizsgakövetelmény), persze jelenleg ezt senki nem vizsgálja. Lényege, hogy a cégek között abban lehet különbség, vagyis a verseny abból áll, hogy melyik cég milyen tételekbe[i] rendezi a területi adatokat. A Munkatervnek a minőségmérésben is nagy jelentősége van, hiszen közvetlenül a takarítás után csak akkor ellenőrizhető egy tétel, ha tudjuk, hogy az mikor fejeződik be. [i] Tétel: az egy időben ellenőrzésre bocsájtott tárgyak (külön technológiát igénylő felületek) összessége.

Mik a Gyémántszabályok?

10 szabály, ami keretbe fogalja az Aranylépések rendszerét és azok egyenkénti alkalmazási és összevonási sajátosságaikat.

Mit értünk a "szolgáltatási jegyzék" kifejezés alatt?

Az a dokumentum, ami azt rögzíti, hogy egy adott helyiségtípusban (pl.: iroda, mellékhelyiség, folyosó, stb.) milyen feladatokat lát célszerűnek a megrendelő és milyen gyakran gondolja, hogy azok szükségesek. A megrendelők által alkotott szolgáltatási jegyzékek sokfélék és nem is mindig szakmaiak. Például ha azt írják, hogy vegyszeres tisztítás, akkor az pontosan, mit jelent nyirkos feltörlést vagy nedves felmosást, netán alaptisztítást? Másik nagy hiányosság, amikor egyáltalán nincs semmilyen technológia megadva. Arra, hogy a területek kockázata és használata szerint szabványosítsuk a szolgáltatási jegyzékeket van próbálkozás, de ennek a munkának az elején járunk. Mindenesetre az alapok megvannak és van irodalom az eljárások és technológiák megnevezésivel és tartalmukkal kapcsolatban. Ez utóbbi azért fontos, mert ebből határozható meg, hogy egy adott tétel végrehajtásához milyen szakmai szint[i] szükséges. Amíg ezzel a szolgáltató cégek vezetői nem foglalkoznak és az állományban nincs struktúra, addig nem lesz szakma a takarítás, hiszen mindenki segédmunkás. [i] Szakmai szint: segédmunkás, intézménytakarító, vezetőüléses gépkezelő, szakmunkás