Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Kihívásoktól hemzsegő világ (16.05.30)

 

Kihívásoktól hemzsegő világ (16.05.30)

A helyzet az, vagy legalábbis én azt látom, hogy irtó nehéz változni. A takarító szolgáltatás tegnapja csak egy egyszerű tevékenység volt, ami arra bíztak, aki erre vállalkozott. Ezt a fonalat sokan elkapták és ez máig ment is. Holnaptól viszont ennél több kell, a körön belül maradáshoz.

A cég motivációs levele

Hisszük, hogy a „legolcsóbb ár” egy olyan mumus, ami ellen nem lehet harcolni. Nyilván erre a hitre épül az is, hogy 100 megkérdezett takarítócég vezető közül három, négy tud valamit mondani az áron kívül. Ha azonban mélyébre ásunk, akkor annál a három, négynél is az okosság kimerül saját személyében. A csapata a „lába nyomába” se érhet.

Nem tudom, hogy elég érthető vagyok-e?

Sokszor mondom, ebben a szakmában nincs marketing, pedig már régebben rá kellett volna jönnöm, hogy csak az van és nincs elég szakmai teljesítmény! Persze tudom, ismerem a „mi vevőink nem kifogásolnak” szöveget. Nem kifogásolnak, mert hiába is tennék, attól nem változna semmi.

Hiábavaló évek?

1989-ben engem is megtévesztett a „szakma”, mert hihető volt, hogy tényleg szakma akar lenni. Na és mi van ma? A cégeknél alig van szakmunkás! Tehát akkor mégsem szakma? A piac is csalódott, a szolgáltatások az elmúlt 15 évben semmit nem fejlődtek. Gondoljunk bele, miért is fizetne többet a megrendelő, miközben ugyanazt a .art kapja már 15 éve?

Miért mondom, hogy .art?

Mert szakemberek, szakmai vezetés és szakszerű eszközök nélkül folyik valami, aminek nincs hozzáadott értéke, egyszerű rabszolgakereskedelem. A lánc olyan erös, mind a leggyengébb láncszem és most ez a munkaerő utánpótlás. A magukat többre érdemesnek tartok elhúztak mind a vadlibák. Elhúztak más iparágak fele vagy más országba.

A visszaszervezés egyre erősödő tendencia

Mit tud egy takarítócég vezető, amit egy létesítménygazda vagy egy gondnok nem? Persze vannak elméletek, de a valóság az, hogy a tudásnak nincs fedezete, mert a megrendelő nem hiszi, hogy van ilyen és nem ismer el semmiféle hozzáadott értéket.

Ha megegyeztünk a negatívumokban, jöhetnek a pozitívumok

Mikor változhat ez meg?

Ha:

1)      A takarítócégnek lesz felelős szakmai vezetője

2)      Ha minden szerződés mögött FŐTÁBLA lesz

3)      Ha bevezetésre kerül a minőségmérés és a digitális szolgáltatási napló

4)      Ha lesznek elfogadott szakmai és szakmapolitikai irányelvek, arra vonatkozóan, hogy a takarítóipar mit kell, feltétlenül megtegyen, és mit nem tehet meg semmiféle körülmények között

5)      A takarítók 100% hitelesen betanított munkás és legalább 10%-uk valódi szakmunkás is lesz

6)      A személyi minősítés és differenciált bérezés megvalósul

 

Lehet, hogy ez már sok is?

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!