Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Kevés az ember? Nem baj, jönnek a robotok! (16.03.24)

 

Kevés az ember? Nem baj, jönnek a robotok! (16.03.24)

Aki az idén kilátogat Amszterdamba, az láthatja, hogy a robotforradalom beindult, és a gyártók most nagyon kézzel fogható alternatívát adnak a munkaerőhiányra. Nyilván ez nem oldja meg az alapproblémát, de a cégek máris egy új eszközrendszerrel számolhatnak és kezdhetik megdolgozni a vevőiket, hogy itt a XXI. század alternatívája. Az innovációs eredményeit majd meglátjuk.

A probléma persze nem csak az, hogy úgy általában nincsenek emberek, hanem az, hogy a piac nem értékeli őket, vagy a takarító cégek hibáztak valamit és rosszul lőttek be a rendszert. Vagyis már a kezdet kezdetén a cégek nem értékelték saját embereiket és ennek megfelelően nem is pozicionálták őket oda ahova kell. Aztán pedig nem fejlesztették őket, vagy amit fejlesztettek elvitte a fluktuáció.

Nyilván a probléma nem egyedi takarítóipari, máshol is vannak problémák a bérekkel, mert minden attól függ, mivel hasonlítom össze. Az AUDI dolgozói például hamarosan sztrájkba lépnek, a hírek szerint. Pedig azok a bérek magyar viszonylatban egyáltalán rosszak, ha viszont AUDI szinten nézem elszomorítók…

Visszatérve saját házunk tájára, a robot nem kér enni, nem megy szabadságra és nem beteg, ha kell, éjjel-nappal dolgozik, és nem kér fizetésemelést, illetve csak egyszer kell megvenni, meg nyilván karban kell tartani. A gyártók is számolnak, és olyan áron kínáljak, hogy itt nem egyszerű csere lehet a megoldás, hanem ki kell találni azt a szolgáltatási környezetet, amiben megéri majd a robotokat is alkalmazni.

Na, száz szónak is egy a vége, visszajutottunk a legendás szolgáltatás kérdésköréhez, vagyis mit kell kínálnunk, amitől elalél a megrendelő és kifizeti a díjat, nem alkuszik.

Érdemes figyelni a Helpy.hu alakulását, mert az már megérzett valamit a piac rezdüléseiből és sorra nyitja irodáit, megy előre mind az úthenger. Vannak persze itt is még komoly és kritikus kérdések, de a vevők mai színvonalán még lehet jó szolgáltatás és persze itt még szó sincs robotokról. 

Visszatérve az alap problémánkra, nyilván a megoldás az lenne, hogy növekedjenek a szolgáltatási árak. Ezek pedig csak akkor tudnak növekedni, ha a megrendelők egy más és nem az eddig megszokott szolgáltatást kapnák. A másság pedig nem csak a tisztább felületekben van, hanem a megrendelésben, a szerződésben, a minőségmérésben, az együttműködésben, az értelmes párbeszédben és még ki tudja miben, amit még meg se fogalmaztunk. Előbb kell azt elhitetni, hogy elő tudjuk állítani, aztán ha a vevő megbizonyosodott, fizet is. Ez egy komoly „műtét” nem vicc. 

Április első keddjén megbeszéljük! Nyilván csak azzal, aki ott lesz.

Jelenkezés ingyenes ISO tanácsadásra

Név *:
Cégnév:
Mobil: *:
email cím *:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!