• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS 2017
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Interclean 2018 sorozat (III.) (18.02.26)

 

Interclean 2018 sorozat (III.) (18.02.26)

A második napra valószínű már jó fáradtak vagyunk, pláne ha valami buli is befigyelt előző este. Ezért erre a napra csak két csarnokot terveztem a hall 7 és a Hall 8-at. Itt minden stand kisebb és nagyon sok kiállító van.

Hall 7

Ez egy olyan csarnok, ami rendkívül vonzó döntően „B” és „C” kategóriás kiállítók és nem véletlen, hogy a TENNANT, aki egy „A” kategóriás kiállító, is átköltözött ide, hiszen itt a legtöbb érdekesség. Talán itt lesz a legnagyobb forgalom.

A taktika itt is ugyanaz, tegyünk egy kört a fal mentén.

Ahogy a főcsarnokból együnk át útba ejtjük a Hall6-ot, ahol az ISSA található. Talán itt érdemes negálni egy szóra. Minden MATISZ tag egyben ISSA tag is, ezért aztán érdemes végignézni mit kínál ez a szolgáltató egyesület. Ami az idén biztosan izgalmas termék lesz, az új tárgyi norma füzet, amely 612 tárgyi normát tartalmaz (van már metrikus rendszerű is).

Átlépve a Hall 7-be, ha balra indulunk első stand az UNELKO. Nekem ez a cég jelentette az első lépést a takarítóipar felé. 1990-ben három termékét árultuk, direkt értékesítési formában, és ami igazán eladhatóvá tette a terméket, az az volt, hogy az ügynök be tudta mutatni, vagy rá tudta venni a potenciális vevőt, hogy megélje, hogy nem kell ablaktörlő a szakadó esőben, vagy a kifutott tej könnyen felszedhető a kályháról és a reggeli fürdéskor a tükör nem párásodik be. Ezek már akkor sem voltak új termékek, de Magyarországon mai napig, majd 30 évvel később még újdonságnak számítanak.

Ha körbejártunk és begyűjtöttük a „fiatal törekvéseket”, talán érdemes megpihenni a csarnok egyetlen „A” kategóriás cégénél a TENNANT standjánál, aztán tovább bóklászni egy kicsit a standok között. Itt jellemzően sok kisméretű stand van, jellemzően „B” és „C” kategóriás cégekkel, így aztán menni fog az idő. Másik fontos tematika a hulladékkezelés, ebben a csarnokban erre is van néhány alternatíva.

Ebben a csarnokban van egy újratöltő sziget is, ahol a mobilakat fel lehet tölteni. A kiállításon egyébként ingyenes wi-fi van. Ez azért fontos, mert a kiállításnak van egy mobil alkalmazása is a MYINTERCLEAN, ami valójában minden fontos dolgot tartalmaz a vásárral kapcsolatban (katalógus, keresési lehetőségek, kapcsolatfelvétel). A jövő héten majd szánunk erre is egy kis időt.

Hall 8

Az aktuális tervrajzon még nem telt be teljesen, a későn ébredőknek már csak itt maradt hely. Ugyanakkor itt kapott helyet az innovációs verseny is, tehát érdemes elmerülni abban, hogy mik az elismert újítások. Ma még ezekről nem tudunk semmit, de ahogy hírem van jelentkezem.

Ebben a csarnokban lesznek a szoftverek és rendszerek, ami éppen csak most bontakozik ki a piacon. Itt nagyon kritikusan kell szemlélni a kínálatot, ugyanakkor megfelelő nyitottság is kell, mert meg kell érezni, hogy mi lehet az igazán jó irány a megrendelő elégedettségének fokozására. Ezen cégek száma és a kínálatuk évről évre növekszik, azonban észre kell azt venni, hogy mely cégeknek van takarítóipari tapasztalata és melyek azok, akik csak megpróbálkoznak, hogy egy más területre készült terméküket itt is eladják.

A kiállítás fokozatosan aktualizált alaprajzát és a kiállítókat itt tekintheted meg. https://www.intercleanshow.com/en/amsterdam/exhibitors/floorplan

Az ingyenes regisztráció itt lehetséges. Május 8-ig. Aztán az már 40€ lesz, és ha valaki csak a vásár napján gondolja, hogy regisztrál, akkor az már egy 70 eurós költség lesz. https://registration.n200.com/survey/2nwhuyu66lwlm?_ga=2.252201289.1505518847.1517729853-560396544.1516474789

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Ki a mentor?

Mit jelent a mentorálás és ki is az a mentor? Aligha vitatható ma már, hogy az egyik legnépszerűbb és legtöbbet használt fogalompár ma az oktatás területén a mentor és a mentorálás. Nincs olyan számottevő fejlesztőprogram, amelyben nem jelenik meg a mentor személye és a mentorálás tevékenysége. A mentorálás fogalmát ma az élet számos területén használják, ám kevesen tudják, hogy a szó mit jelent. A Magyar Értelmező Kéziszótár szerint atyai barát, pártfogó, nevelő jelentéssel egyenértékű. A mai szóhasználatban egy olyan személyt jelent, aki – mint idősebb és tapasztaltabb barát, tanár vagy tanácsadó – atyailag segít jó tanácsokkal valakit. Munkahelyi környezetben olyan személyt jelent, aki egy munkatársa számára tanácsadóként áll rendelkezésre. A mentor elkíséri a munkatársat szakmai fejlődése során, és példát mutat neki (hu.wikipedia.org/wiki/Mentor).

Mi a FŐTÁBLA?

Az a dokumentum, ami szakmailag kodifikálja a szolgáltatási jegyzéket, úgy hogy az adott szolgáltatáshoz szükséges erőforrások összességét külön számoló táblákban megjeleníti. Nagy előnye, hogy akármelyik paramétert változtatjuk, automatikus változik az ár is. Nagyobb változtatásoknál módosítani kell a tisztítószer vagy az eszköz szükségletet is. A dokumentum a szerződés szakmai melléklete lehet, és minden időszakra kell, hogy legyen egy elfogadott Főtábla. A Matisznak ezzel kapcsolatban van irányelve (IR 02), bár ezt kevesen ismerik.

Mit takar a szakmai érdekképviselet fogalma?

Formálisan egy érdekképviselet a megbízói érdekeit képviseli. Informálisan azonban, ha ez egy szakmai vagy szektor szintű érdekképviselet, akkor általában elvárt, hogy a szektor általános igényeit is képviselje. Ebben az esetben azonban kritikus kérdés, hogy ezeket ki és hogyan fogalmazza meg és mikor jelenthető ki, hogy egy adott igény- vagy elvárás csomag a szektor vagy a szakma szélkörben elfogadott alap- vagy általános igényének tekinthető. Ennek áthidalására került bevezetésre az a fogalom, hogy amennyiben az érdekképviselet, a szakterület jellemző piaci összetételét (nagyságra, szakterületre) és kritikus tömegét (árbevétel, alkalmazottak létszáma) képes összefogni, akkor az egy reprezentatív érdeképviseletnek számít, tehát hivatalos, a szektort érintő megállapodásokat köthet más ellenérdekelt érdekképviseletekkel és/vagy az állammal. Illetve az ellenérdekelt reprezentatív érdekképviselet megállapodását ratifikálja az állam és jogerőre is emeli. Tehát egy adott szakmai vagy civil közösség, megfogalmazott és demokratikusan egyeztetett stratégia szerint megtervezett és időrendben meghatározott igénypont megvalósulások folyamatos képviselete, annak operatív menedzsmentje. Továbbá ennek részeként az adott szakmai közösség szervezése, irányítása, emberi viselkedésének és szakmai kultúrájának olyan irányba való fejlesztése, hogy az előbbiekben megfogalmazott igénypontok megvalósulását, maga a közösség változó attitűdje is segítse.Ennek megfelelően különböző rendezvények,bemutatók, események, továbbképzések, minősítések szervezése, lebonyolítása. Az igénypontok, az időbeni megvalósulás rendszerén kívül, hierarchiai rendszerben is értelmezhetők. A legmagasabb szint, amikor az érdekképviselet, a célokkal összhangban valamely jogszabályt akarja módosítani vagy egy újat akar elfogadtatni. Ennél alacsonyabb hierarchiai szint, amikor új kormány vagy miniszteri, illetve önkormányzati rendelet kell módosítani, vagy újat alkotni. A következő még alacsonyabb hierarchiai szint az érdekképviselet a képviselt közösségre vonatkozó szabályozási törekvése irányelveken vagy kötelező, illetve fakultatív jellegű szabványokon keresztül. Az pedig folyamatos szakma-politikai vita tárgya, hogy az érdekképviselet miként tudja leginkább megvalósítani a közösség elvárásait törvényi szabályozáson keresztül vagy az önrendelkezési vagy önkormányzati tevékenységen keresztül. Nyilván a célok eléréséhez mindkét elemre szükség van/lehet, azonban nem mindegy, hogy ezekre milyen arányban fordítanak emberi és anyagi erőforrást, illetve ez, a külső körülmények függvényében időben, hogyan változik. A szakmai vagy civil közösségnek meghatározó érdeke, hogy a felügyelő bizottságon, egyéb szervezeteken és végső soron a közgyűlésen keresztül, az érdekképviselet operatív szervezetét „politikai” folyamatos kontroll alatt tartsa, hogy az ne önállósuljon és tűzön ki az alapvető érdekektől független bürokratikus célokat. Az érdekképviselet megszervezésének fontos paramétere képviselt közösség nagysága, piaci súlya vagy társadalmi jelentősége és ennek megfelelően az hogy mekkora méretű a létrehozott operatív szervezet és annak vezetője/vezetői milyen hatáskörrel/hatalommal rendelkeznek.

Mi a kellősítés?

A "kellősítés" a tapadó szennyeződések eltávolítást jelenti, amennyiben azok mechanikus úton tisztítószer alkalmazása nélkül kerülnek eltávolításra, már az I. számú aranylépésben. A kellősítés-ek mind eljárások, egy külön osztály alkotnak (2) és mindegyikük környezetbarát eljárásnak számít. Tapadó vagy vegyi szennyeződések eltávolítása mechanikus módszerekkel, tisztítószer felhasználása nélkül. Például: kaparás, roncsolás, szárazjeges vagy gőzös tisztítás.

Mi is pontosan a fertőtlenítés?

Dr, Pechó és Dr. Millasin szerint "A fertőtlenítés (dezinfekció) minden olyan eljárás, amely fertőző forrásból a külső környezetbe került kórokozók elpusztítására, illetőleg fertőző képességük megszüntetésre (inaktiválására) irányul." Idézet bezárva. Ehhez én még hozzátenném, hogy inaktiválásnak az is tekinthető ha a mikroorganizmusokat speciálisan erre a célra fejlesztett mikroszálas kendőbe összeszedjük és eltávolítjuk a területről. Ebben az esetben a területen nem használunk vegyi fertőtlenítő ágenst.