Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Ilyen még nem volt, a blogom történetében (18.06.26)

 

Ilyen még nem volt, a blogom történetében (18.06.26)

Olyan volt, hogy időnként valami érthetetlen okból hirtelen többen nyitják ki a blogot, de olyan nem volt, hogy 41 cégvezető hív fel, hogy akkor most mi van. Sajnos ez van! A helyzet elég szomorú és sajnos az is egyre jobban látszik, hogy a piacnak van néhány szereplője, aki abból él, hogy ideig óráig kihasználja a takarítócég vezető tudatlanságát.

A helyzet lényege egyszerű, a takarítási szolgáltatás árazása nem olyan bonyolult, de rövid határidővel, kevés adattal és nagy reményekkel meg lehet bolondítani valakit.

A mai világban az etika nagy luxus. Az üzleti szereplők nagy része etikus, ugyan de csak azokkal szemben, aki ezt „kikényszerítik”. A gyengéket pedig kíméletlenül eltapossák. A takarítóipar átlaga pedig sajnos nagyon gyenge.

Higgyétek el az egyik szemem sír és a másik nevet, mert egyrészt abból élek, hogy valaki nem tud valamit, de az számomra is szomorú, hogy nem tudunk előrelépni, mert a piac egyszerűen nem hisz az önálló-önfejlesztő szint elérhetőségében. „Ha nem tudok valamit, megveszem”, ez igaz lehet bizonyos korlátok között, de úgy már nem működik, hogy „semmit nem tudok, tehát mindent meg kell vennem!”

A 2000-es évek elején a kis és közepes cégek vezetőinek körülbelül a negyede, tanulni akart, mert pontosan látta, hogy szakmailag kihívásokkal küszködik. Ez a tanulás elsősorban a mit/mivel/hogyan kérdéskörben merült ki. Vagyis a szakma dominált és nem nagyon fordult meg senki fejében, hogy a takarítási szolgáltatás szakmai szempontjain túl alapkérdés ennek a megfelelő értékesítési modellben rejlő lehetőségek, az általános és szakma-specifikus közgazdasági összefüggései és a legutóbbi időkben pedig már szofisztikált humán erőforrás menedzsment szempontok is.

2005 – 2015 között a kezdeti nagy fellángolást követően a szakma leült, mert megdőlt az alapvető modell. Vagyis a cégek vagy megnőttek és tönkrementek vagy stagnáltak és abban mentek tönkre. Eközben bár a cégvezetők szakmailag elérték az elvárt szintet a menedzsment véna még nem kezdett el dobogni. Ugyanakkor ennek az ellentéte is jól tetten érhető a piacon, nulla szakmai tudással és csak a menedzsmentre koncentrálva vannak sikeres cégek, legalábbis rövidtávon. Mert hát azért a menedzsment valójában csak a kalapálni tudást jelenti, az, hogy milyen kalapáccsal és mire ütök az egy már egy olyan üzlet- és szakmapolitikai kérdés, mihez kevés néhány technika ismerete.

Mostanában sok cégvezetővel beszélgetek, ajánlatok és humán erőforrás rendszerek finom hangolásáról. Meglepően sok jó képességű munkavállaló van a piacon, de mélyen csalódottak és nehezen találják az ideális munkaadót. Nyilván a problémák mindig újabbak és újabbak és sehol a világon nincs rájuk 100%-os megoldás. Azonban vannak rutinfeladatok is és borzasztó azt látni, amikor jónak látszó cég rutinfeladaton vérzik el. Azt hiszem most a fejlődésnek abban a fázisában vagyunk, amikor még nem késő megerősíteni vagy újrarakni az alapokat.

Július 10-én reggel 09.00 kezdettel Törökbálinton a VIV centerben (2045 Törökbálint, Hosszúrét út 1.) bemutatom a legújabb könyvem, amit a szolgáltatásvezetőknek írtam. Nyilván ez szólhat a cégvezetőknek is. A cél az, hogy megerősítsük az alapokat, ebben a könyvben minden benne van, ami a szolgáltatásvezető napi munkájához szükséges lehet. Továbbá e könyv alapján és egy jó mentorral fel elehet készülni egy szolgáltatásvezetői vizsgára, ha úgy tetszik még egy mestervizsgára is. Ennek a napnak a célja az, hogy mindenki pontosan lássa mik a személyesen rá vonatkozó lehetőségek. Aki már szolgáltatásvezető 50% kedvezményt kap és rendkívül fontos, hogy ott legyen, mert sok minden most egyértelműen tisztázásra kerül. A részvételi díj tartalmazza a könyvet 1.0 változatát is. Ami pedig még fantasztikusabb, hogy nyitott vagyok arra, hogy ha felmerül eddig nem tárgyalt szempont a 2.0 verzióba azt is beépítem. Ezen kívül a könyv egy elektronikus mellékletet is tartalmaz, ami a FŐTÁBLA legfrissebb, még sehol nem publikált rendszere és az ahhoz tartozó új még pontosabb tervezési összefüggések és variációk.

A július 10 egy olyan képzési és továbbképzési nap, amely rendkívül sok előnyt hozhat, ez a remény a mocsárból való kikecmergésre.

"2018 Szolgálatvezető" tréning - Jelentkezési lap

Helyszín: ViV Center Törökbálint, Hosszúrét u. 1. Alagsori konferencia terem. Időpont: 09.00 - 15.00 óra között

A tréning számomra kedvező időpontja: *:

Név *:
Számlázási név/cím *:
e-mail *:
Mobil telefon:
Benevezett személyek száma *:
Rendelkezem szolgáltatásvezetői bizonyítvánnyal *:

Bizonyítványom száma/dátuma *:
Tudomásul veszem, hogy jelen űrlap díjbekérőként működik és a megrendelt szolgáltatás megfelelő díját átutalom a 10103881-50824100-01000009 bankszámla számra. *:


A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!