Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Hogyan különbözteted meg magad?

 

Hogyan különbözteted meg magad?

A januári továbbképző témája a marketing és szakmaiság találkozási pontjai voltak. A hozzászólások közül kiemelkedett egy meghatározó szükséglet. A kérdés nem csak marketing szempontból meghatározó, hanem takarítás szakmai és szakmapolitikai szempontból is fontos. Ez a cégek kategorizálása.

A továbbképzőn döbbentem rá, hogy a takarítócégek alapvetően csak „kicsik” és „nagyok” vonatkozásban különböztetik meg magukat és nyilván sorolják is be egyik vagy másik kategóriába. Azonban a visszakérdezések nagyon gyorsan megmutatták, hogy ennek az osztályozásnak nincsen pontos határvonalai. Tulajdonképpen úgy működik, hogy a fő kérdés, hogy a cégvezető milyennek érzi a cégét és aztán nem gondolkodik tovább, hogy hol van a felső vagy alsó határ.

Pedig nem mindegy, hogy egy cégnek 50 alkalmazottja van vagy 10 és mégis mindketten úgynevezett „kicsik”. A probléma aztán fokozódik, mert, ahogy megyünk felfelé létszámban, egyre ködösebb kérdés. Hol ér véget a „kicsi” státus és hol kezdődik a „nagy”?

A modern beszerzés alapja, hogy a minden cégnek olyan beszállító mellett kell letennie a voksát, amelyik különböző paraméterekben, mint specializáció, nagyság, rugalmasság, árfekvés, stb. leginkább megfelel az adott cégnek. Ezért aztán minden pályáztatást megelőz egy előszűrés, ami arra hivatott, hogy a versenybe csak egy „súlycsoportot” vagy „kategóriát” engedjenek be.

Ugyanis, ha merítés túl heterogén és nem mindegyik pályázó tud azonosulni a megrendelő specifikus sokszor kis sem mondott igényeivel, lehet, hogy bizonyos követelményeket (amelyeket nehezen lehet megfogalmazni) nem áraznak be és ezért lesznek kirívóan olcsó ajánlatok, amelyek felborítják a beszerzési rendszert.

A következőekben kérem a segítségeteket: írjatok nekem szempontokat, ami szerint megkülönböztethetőek a takarító cégek, a következőeken kívül:

  • Cég jellege (családi, szakcég, fővállalkozó…)
  • Éves árbevétel
  • Saját alkalmazásban lévő létszám
  • Szakképzettek aránya
  • MATISZ tagság
  • Szakosodás (Iroda, egészségügy, iskola, stb.)
  • Milyen szakipari munkákra képes
  • A szakmai vezető kreditjei

Természetesen a meglévőkről is mondhattok véleményt, mert igazán az a célom ezzel, hogy összeállíthassak egy keresőrendszert. Itt lehet reagálni.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!