Hogyan járulhat hozzá a sikeres pályáztatáshoz a szakértő? (17.12.29)

 

Hogyan járulhat hozzá a sikeres pályáztatáshoz a szakértő? (17.12.29)

A verseny meghatározó jelentőségű a hatékonyság fejlődése szempontjából, azonban ez csak akkor valósul meg, ha a verseny nagyon jól szabályozott. Ebben az esetben nyerni büszkeség, és veszíteni pedig nem megalázottság, hanem tapasztalat, ami egy új versenyen talán nyerésre vihet.

Mi szükséges ahhoz, hogy a verseny, valódi verseny legyen?

18 év szakértői tapasztalata azt mondatja velem, hogy egy pályáztatás alappillére az, hogy végül is mit akar venni az ajánlatkérő. A takarítási (tisztítás-technológiai) szolgáltatás meghatározása nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt sokan gondolják. Ha szakszerűek akarunk lenni és a szolgáltatás definíciójából indulunk ki, akkor a következő kérdésekkel állunk szemben.

Definíció:

Kritikus kérdések:

Formailag és tartalmilag értékelhető,

Hogyan fogja értékelni az megbízó, a kapott szolgáltatást?

Bizalmi, dokumentált és integrált szolgáltatás,

Milyen dokumentumokat vár az ajánlatkérő az ajánlatadáskor?

Milyen dokumentumok és feljegyzések naprakész megvalósulását várja el a megbízó a szolgáltatás során?

Mi alapján dönti el az ajánlatkérő, hogy melyik számára a legjobb szolgáltatás?

Mely során az előre meghatárolt területen, az óda nem való, és ott valamilyen kockázatot jelentő anyagokat távolítják el, vagy tartják távol, szakszerű módszerekkel és tervezett időben.

Meghatározásra kerültek-e a területek a MATISZ IR 01 szerint?

Van-e megfelelő forma az területi adatok dokumentálására, amely segítségével az ajánlatok objektíven összehasonlíthatóak?

 

Ha mindezekre megvannak a szakszerű és kielégítő válaszok, azt hiszem a nyertes jó szolgáltatást fog nyújtani.

Menjünk egy kicsit mélyebbre. Mi a helyzet akkor, ha a kérdések nincsenek, vagy nincsenek jól megválaszolva?

Nézzük kérdésenként:

Kritikus kérdések

Problémák, ha a kérdés nincs megfelelően megválaszolva:

Hogyan fogja értékelni az megbízó, a kapott szolgáltatást?

A szolgáltató nem feltételezi, hogy a szolgáltatása szigorúan ellenőrizve lesz. Ezért a minőség kérdését saját igénye szerint kezeli. Ez lehet magas (vannak ilyen elvetemültek) de lehet különösen alacsony is, amennyiben a versenyben csak az ár számít.

Milyen dokumentumokat vár az ajánlatkérő az ajánlatadáskor?

A Főtábla, Munkaterv és az ezekhez kapcsolódó feljegyzések olyan alapdokumentumok, melyek hiánya kizárja a megfelelő minőséget.

Milyen dokumentumok és feljegyzések naprakész megvalósulását várja el a megbízó a szolgáltatás során?

A Főtábla, Munkaterv, Munkalapok és az ezekhez kapcsolódó feljegyzések operatív „naprakész” vezetése hiányában az elvégzett szolgáltatás nem igazolható.

Mi alapján dönti el az ajánlatkérő, hogy melyik számára a legjobb szolgáltatás?

Az értékelési szempontok matematikai formában írják le az ajánlatkérő igényességét. Ha 50% ár és 50% szakmai tartalom akkor a megrendelő számára az ár/érték arány a meghatározó. Ha az ár 51% vagy annál magasabb, akkor az ajánlatkérő számára minőség nem szempont csak az ár. Ez annál inkább igaz, minél magasabb az ár szempontja. Fordított helyzetben pedig nem számít, mibe kerül, csak a minél magasabb szakmai színvonalú legyen.

Meghatározásra kerültek-e a területek a MATISZ IR 01 szerint?

Nem megfelelő adatok és nem megfelelően strukturált adatok hiányában nem lehet reális árat adni, ugyanakkor nem lehet objektíven eldönteni, hogy az adott szolgáltatási díj éppen magas, alacsony vagy optimális.

Van-e megfelelő forma az területi adatok dokumentálására, amely segítségével az ajánlatok objektíven összehasonlíthatóak?

Ha egy takarítási ajánlat nem a Főtábla rendszerében (MATISZ IR02) van megadva annak értékelése és más pályázókkal való objektív összehasonlítása rendkívül körülményes, mondhatni majdnem lehetetlen. Továbbá a Munkaterv értékelése is nehézségekbe ütközik, hiszen nem határozható meg, hogy pontosan milyen időbeosztásra épül.

 

Mindezeknek megfelelően értékelhető, hogy egy pályázat vagy ajánlatkérés a megrendelő hasznára válik-e vagy csak a gondja és a baja lesz a nyertes szolgáltatóval.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!