Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Hírlevél vagy blog? (16.04.26)

 

Hírlevél vagy blog? (16.04.26)

Jó kérdés, mert elgondolkodtató, titkos kutatások azt mutatják, hogy az emberek háromszor szívesebben olvassák a cégvezető nevéhez kötött személyes bejegyzéseket, mind az unalmas és fölöslegesen hivatalosnak beállított céges híreket. A potenciális megrendelők rendkívül kíváncsiak arra, hogy mit gondol a vezér, aki szolgáltatás mögött áll, és persze ebből csak azt tudják meg, amit az le is ír.

A mai cégvezetők nem használják eléggé ezt az eszközt

Miért is? Azt nem mondhatjuk, hogy nem lennének gondolataik. Mert, hogy vannak, de 10 megkérdezett cégvezetőből 9 azt mondja, hogy a gondolatai 99%-ban titkosak és nem írhatja le, mert azt a konkurencia is elolvassa.

A másik nehézség, hogy a blog egy olyan célzott személyes műfaj, ami egyszerre pusztába kiállított szó is, és nem tudni mi lesz vele. Természetesen ma már a technika sok féle lehetőséget kínál a blogolásra, de a felső vezetők nagy részének fogalma sincsen, milyen korlátokat állíthat, és hogyan biztosíthatja az interaktivitást, hogyan mérheti név szerint az aktivitást.

A harmadik probléma, hogy az emberek magukból indulnak ki. „Ahogy én nem vagyok kíváncsi, hogy mit gondol a papírbeszállító cég vezetője, úgy az én ügyfeleim sem kíváncsiak az én gondolataimra” mondja ez egyik megkérdezett vezérigazgató. Pedig a kommunikáció hiánya sok félreértésnek az oka és egyben drágábbá és hatékonyatlanabbá teszi a hivatalos céges kommunikációt is.

Miről van szó pontosan?

Hát, Amerikában már másképpen látják az ügyet. Ott a csúcsvezérek blogolásának már komoly hagyománya van. Nyilván nem „a pornépnek” szól, de fontos, hogy technikai és kommunikációs verseny van abban, hogy milyen információkat osztanak meg és kivel. A vezérek balogjainak olvasótábora egy exkluzív klub, és aki ebben a klubban nincs benne, hiába van jelen a fizikai beszélgetéseken vagy rendezvényeken, sokszor nem is érti, miről van éppen szó. Ugyanis a lényeges információk a blogban kerültek megosztásra.

Blog a szakmának, konkurenciának

Nyilván vannak piacvezetők és piackövetők, van, akinek számít a véleménye és van, akinek a hangja egyáltalán nem is hallatszik. Tegnapi bejegyzésemben beszéltem arról, hogy a Magyar takarítópiacon ne nagyon van az egész piacot átfogó üzletági stratégia és a piaci szereplők között pedig nincs semmi ilyen irányú kommunikáció sem, hát a cégvezetői blogok éppen ezt az űrt töltenék ki. El kéne ezen gondolkodni egy kicsit. Néhány példa itt.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!