Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Hihetetlen, de nyolcadik hétnek is annyi (18.02.23)

 

Hihetetlen, de nyolcadik hétnek is annyi (18.02.23)

Így honosodik meg egy új szokás. Ma már el sem tudom képzelni, hogy a péntek ne úgy kezdődjön, hogy kiértékelem a hetet. Fontos, hogy a kiértékelés tényeken alapuljon, mert ha csak az érzésekre számítunk, azok nagyon félrevezethetnek. Fontos a tisztán látás, még akkor is, ha néha egy kicsit kellemetlen.

Kezdjük talán azzal, hogy az év nyolcadik hetében (február 16 – 22) 327 látogatóvolt a honlapon (előző 7 hét: 399; 249; 366; 383; 405; 301; 326). Mindez pedig eredményezett egy 625 oldal megtekintést, ami viszont idei rekord. (Az előző 7 héten 964; 790; 840; 803; 850; 645; 736). Ennek a hétnek a nyertese, 57 megnyitással az „Interclean 2018 sorozat II. (18.02.19)”cikk. Ez tehát egy átlagos hétnek mondható.

Ha viszont megnézzük az elmúlt 4 hét statisztikáját, akkor ott a „Változás (18.02.14)” bejegyzés 117 találattal maga mögé utasítót minden cikket. Továbbá ott van a második helyen a „Tisztítás-technológiai sajátosságok (18.02.12) bejegyzés is 85 találattal. A hét nyertese az „Interclean 2018 sorozat II. (18.02.19)”cikk, pedig ebben a versenyben csak harmadik tudott lenni.

Hiszek abban, hogy a megfelelő bejegyzés eléri a megfelelő ember és megtörténik a felismerés. Izgalmas, hogy egy-egy bejegyzés milyen életet él és miért csak viszonylag későn nyitják meg a megjelenését követően. Persze az is lehet, hogy újra elolvassák, ezt a rendszer nem mutatja. Például a „Munkalap (18.01.25)” 39 megnyitása elég voltak a hatodik helyre. Mindez úgy, hogy azóta, már megjelent 20 újabb cikk.

Egy dolog biztosnak látszik, a takarítóipar vezetői egy olyan valóságot látnak, ami szerint minden úgy van jól, ahogy. E látásmód szerint a legfontosabb prioritás a növekedés és nem a különleges vevői élmény. Ez ledegradálta a versenyt pusztán árversennyé. Tehát az árverseny nem a megrendelők hibája, hanem a szakma szegénységi bizonyítványa. Ugyanis minden cégvezető egyből rettenetes nagy bajban van, ha arról beszélünk, ha nem az ár, akkor micsoda.

Most jön a csavar: OK, legyen árverseny, mert az kifejezi a hatékonyságot. Azonban pontosan meg kell fogalmazni azt, hogy mitől tekinthető eredményesnek egy szolgáltatás, ezt miképpen kell ellenőrizni, hogy az kimutasson minden eltérést. Erre ma már meg vannak a jól bevált módszerek, a kérdés pusztán csak az, hogy ezek nem-e okoznak problémát a takarító cégnek, mivel már most tudja, hogy közelről sem eredményes.

Egy szóval van egy tudathasadási szerű helyzet. A takarítócég vezetők belemennek egy olyan kompromisszum rendszerbe, amiben már tudják, hogy a szolgáltatásuk elégtelen és nem lehetnek rá büszkék, de azzal nyugtatják magukat, hogy mindez a megrendelő hibája és nem az övék. Ezért veszélyes az a változás, ami most küszöbön van, mert lehetséges, hogy ez a „kegyelmi” állapot hamarosan felrobban.

Addig is erőt, s erényt és kellemes hétvégét.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!