Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

FLY (17.10.10)

 

FLY (17.10.10)

Aranybánya = alternatív képzőközpont. Nem tudom, hogy teszik-e a társaságnak, ami itt készül, de a statisztikák nagy érdeklődést mutatnak. Nyilván jó lenne, ha kifejtenétek a véleményeteket és elindulna egy párbeszéd. Ennek abból a szempontból is lenne jelentősége, hogy a végén, nem ér majd akkora meglepetés.

A terv

Október folyamán minden tudáselemmel készen leszek. Mindent átnéztem rendszereztem. Az új anyagok lektorálása gőzerővel megy, de ennek a vége még nem látszik tisztán. Mindenesetre október végére már készen lesz az ARANYBÁNYA komplett menürendszere és akkor, majd ha szakma is ráharap, látni fogjuk, hogy mi a legfontosabb.

Én azt látom

A központi képzések bizony mértékig halálra vannak ítélve, és nagyon kevés esélyt látok arra, hogy az iskolarendszerű képzés beinduljon.

Ugyanakkor képzés nélkül rövid vagy legkésőbb középtávon összeomlik a kártyavár. Ez amiatt következik be, mert a munkaerőpiac „kiürül” és egyre kevesebb emberrel majd egyre hatékonyabb munkát kéne végezni. Kéne, ha tudna. Ez csak jól képzett és gyakorlatban tapasztalt emberekkel lenne lehetséges. Mivel nincs, vagy nagyon kevés a központi képzés, nem marad más hátra, mint a belső képzés megszervezése és a vállalati kultúra ilyen téren való megszilárdítása. Az sem kizárt, hogy még megérjük a teljesítménybérezés bevezetését is.

Hát akkor hogyan tovább?

Át kell gondolni a lehetőségeket. A következő időszakban nagy tisztulás fog végbemenni a piacon. Sok cég nem bírja a kialakult helyzetet és sokan vannak, akik már a hitüket is elveszíttették, hogy valaha egyszer majd jobb lesz. E közben persze jelennek meg új szereplők is, akiknek halvány elképzelésük sincs, hogy mibe vágtak bele.

A helyzet nem reménytelen. Azt gondolom, hogy azok a cégek számára, akik most képesek olyant ígérni a megrendelőnek, amiről komolyan gondolják, hogy be is fogják tartani, van remény. Nyilván olyant kell ígérni amitől, leesik a megrendelő álla. Ez nem lesz egyszerű majd betartani, de sajnos ez a túlélés és fejlődés záloga. Hangsúly az utóbbin.

Egyszóval a helyzet olyan hogy megyünk aranyat ásni Alaszkába. Nem biztos, hogy találunk, nem biztos, hogy majd megéri, de a remény visz minket. Annyival azért könnyebb, hogy minden eszköz megvan és elérhető. Az emberek fejlesztése megvalósítható, meg van a tapasztalatom minden szintű emberrel és mindenki fel tudta venni a fordulatot. A humán erőforrás fejlesztésnek vannak törvényei és ezeket már a gyakorlatban is ismerem, nincs ma Magyarországon olyan tréner, akinek a keze között átment volna annyi ember, mint nekem.

Két dolog áll most szemben egymással

Az eddig bevált a „push” vagyis az erőszakos menedzsment nyomása és a „fly” vagyis a szabadon szárnyaló, fejlődésre motivált boldog és lelkes személyzeti fejlesztés harcol egymással. Az első 25 - 30 év tapasztalatára épül és el sem tudja képzelni, hogy a teljesítmény fokozásának lehet más alternatívája. A másodikban pedig kevesen hisznek, inkább csak reménykednek, hogy egyszer csak eljön az aranykor.

A „push” angol kifejezés több jelentése van, mint: támadás, tolás, lökés, taszítás, döfés, igyekezet tolakodás, elbocsátás, erőfeszítés. Ezek, azok a fogalmak, amik ma jellemzik a piacot. Ezzel a „fly” kifejezés annak függvényében, hogy ige, főnév vagy melléknév sok sokkal kellemesebb jelentéssel bír: repül, röppálya, szárny, szökik, siet, lebeg, lobog, elereszt, agyafúrt, fortélyos, rejtett gombolás, ívkirakó munkás, repülőgépet vezet, repülőgépen szálit, egylovas kocsi, és akkor minden még nem írtam le.

Tehát PUSH vagy FLY?

Ez itt a kérdés. Mit akartok? A cél világos, az eszközök megválasztása már nem annyira. „Mit ér a cél, ha az oda vezető út kényelmetlen” mondja a Dodge. Hát ez az, miért ne tudnánk ezt jól és emberbarátin csinálni. Mondanom sem kell az ARANYBÁNYA és természetesen én is FLY vonalat képviselem. Őszintén hiszek abban, hogy a humán erőforrás okos fejlesztése meghozza a gyümölcseit, már rövidtávon is.

Ez vita indító volt, térden állva könyörgök, szóljatok hozzá. Mozduljunk már el (vagy meg).

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:

#3 - Kovács Zsotza Zsolt2017.10.15. 07:16

>>" Őszintén hiszek abban, hogy a humán erőforrás okos fejlesztése meghozza a gyümölcseit, már rövidtávon is. "<<

Ha egyre több takarítócég fog ebben is követni Téged,Tanár Úr, akkor reménykedhetünk okkal a takarítóipar megújulásában, megtisztulásában. A tiszta, "FLY" stílust képviselő szolgáltatók kitakarítják a kókler-clean félrabszolga-tartó felfogásban működő, kizsákmányoló bűnbandákat. Lát valaki erre esélyt?

#2 - Tibor2017.10.10. 14:15

Igen, még kell egy kicsit csiszolni a rendszeren, de hamarosan áttekinthető lesz. Akinek igénye van, az majd tanul. Mert, hogy ez a rendszer azért feltételez némi önuralmat és következetességet. Az is fontos, hogyha más nem akkor a piac mit kényszerít majd ki?

#1 - Jávorszki Árpád2017.10.10. 10:07

Szia Tibor! Ha jól értem a piaci alapú iskola rendszerű oktatások ,mint amire mi is jártunk , nem működnek? Nálam többen is érdeklődtek csak nem billentek még át a jelentkezésre. Van aki idő hiányában, van aki anyagi okok miatt. Tehát kezdik felismerni hogy szükségük van a tudásra. Szóval szerintem igény azért lenne rá. Problémának látom továbbá hogy a katás vállalkozásoknak nem kritérium a szakmai végzettség. Így az apeh felől nincs ilyen irányú kényszerítő erő. Míg más szakmákban igen.
Nekem tetszik hogy az anyagokat így dobod piacra. Viszont átttekinthetőbbé kellene tenned. Pl egy áttekintő térképpel. Hogy átlátható legyen hogy egy egység vagy tananyag hány füzetből áll össze, mi van benne mennyibe kerül majd . Mi van kiadva, mi készül. Üdv. J.Árpi