Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Felületspecialista 2018 (17.12.13)

 

Felületspecialista 2018 (17.12.13)

A megrendelő bizalmatlan, a megrendelő elégedetlen. Miképpen lehet valakit meggyőzni, hogy az én szolgáltatási termékem egészen más, mint a többi, ami a piacon elérhető? Ezek mellett fontos kérdés, hogy miként lehet kilépni az árversenyből és a kiléptünk mi legyen a fő irány?

Nézzük legelőször az eredményesség kérdését

Az eredmény maga a cél. Az, hogy egy adott személynek mi a fontosabb, aszerint kell megfogalmazni az eredményt. A takarításban több cél is lehet, de vajon a megrendelő mennyire van tisztában azzal, hogy mi a legjobb cél. Nézzünk egy autós példát: a megrendelőnek az a célja, hogy az autó jól gyorsuljon, még a hegyen is. Ez a cél a gyártónak szakmai olvasatban annyit jelent, hogy nyomaték és erő, és ennek megfelelő sebváltó, mindez összhangban az autó tömegével. Gondolom érthető.

A takarítás szempontjából is a megrendelő „naiv” célja, hogy minden rendben legyen. Ez azonban a takarító szempontjából kockázati kategóriákat, ennek megfelelő technológiát, anyag és eszköz szükségletet és optimális időráfordítást jelent.

A nagy kérdés, hogy miként értékeli mindezeket a megrendelő. Hiszen az autó esetében a gyorsulás megfelelősége szubjektív (nincs gyorsulásmérő a műszerfalon és a gyártó sem ad ilyen típusú garanciát) és a takarításnál is kritikus a helyzet. Mert hát mikor áll az az állapot, hogy minden rendben van?

Nézzük most a hatékonyság kérdését

A hatékonyságról csak egy valamilyen eredmény elérése függvényében lehet beszélni. Gondolom ez mindenki számára tiszta. Például ugyanazon az útszakaszon, ugyanolyan sebességgel haladva és ugyanannyi embert szállítva, az az gépkocsi, amelyik ugyanabból az üzemanyagból kevesebbet fogyasztott, az a leghatékonyabb.

Vagyis a takarítás esetén, ha minden rendben van, akkor az, mibe kerül? 

Mi a célunk?

A lehető legtöbb szolgáltatást kapni egy adott mennyiségű pénzért?

A lehető legolcsóbban megkapni egy pontosan meghatározott szolgáltatást?

A lehető legolcsóbban megkapni valamit, ami takarításnak nevezhető?

Ez a legfontosabb szakértői kérdéskör.

Többek között erre is választ kapsz itt.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!