Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Fellélegezve, vagy mégse? (18.06.27)

 

Fellélegezve, vagy mégse? (18.06.27)

Amikor a szakértő átad egy anyagot, vagy lezár egy tanácsadási folyamatot, egyszerre jön a megkönnyebbülés és az elszakadás terhe. Mindig azt érzem, hogy még lehetett volna egy kicsit finomítani. Ha rajtam múlna, életem végéig fejlesztgetném, de van egy pont, amikor le kell zárni a folyamatot.

A tisztítás-technológiai szakértés területén manapság a legmenőbb kérdés, hogy végül is egy adott területnek mi az optimális takarítási költése.

A kérdés jogos, de csak akkor válaszolható meg pontosan, ha a kérdező pontosan tudja azt és ezt meg is tudja fogalmazni, hogy milyen takarítást akar.

Ez érdekes megközelítés, mert azt a kínálati oldal minden szakembere látja, hogy a takarítás nagyon sok féle módon és szinten valósítható meg és mégis a kategóriák szabványosítása nem történt meg, a kategóriák nem tudatosultak a vevők fejében.

Érthető, hogy a mi ez a kategória vezérelt megítélés?

Ha adott kategóriát szeretnék a vállasítás a Mercédesz és a BMW között zajlik, semmi esetre sem keverek bele a rendszerbe, mondjuk egy Dácia ajánlatot. Ha éttermet választok, éttermekről döntök, és nem variálom a rendszert gyorséttermekkel vagy kifőzdékkel.

A nehéz kérdés most jön: miképpen azonosítható/kategorizálható egy még az én tapasztalatomban (mármint a vevőjében) a még meg nem valósult szolgáltatás? Vagyis honnan tudom melyik az étterem és melyik a kifőzde?

Bármilyen furcsa is a dolog, még van egy csavar: mi a valódi különbség a Mercédesz és a BMW között?

Most jön a neheze: jelen pillanatban azon fáradozok, hogy a takarítóipar bizonyos adatai mikképpen illeszkednek vagy nem az országos statisztikai adatok közé vagy nem. Vagyis a vesztesség oka globális, nemzeti vagy üzletági? A probléma az biztos megvan, mert a 10%-os visszaesés egy gyengén, de bővülő gazdaságban nem normális eset és eközben miközben továbbra is veszteséges a szektor, javul a hatékonysága és nem keveset. Érti ezt valaki?

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!