Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Célegyenesben (16.10.11)

 

Célegyenesben (16.10.11)

Célegyenesbe fordult az idei és az elmúlt tíz év legnagyobb magyarországi tisztítás-technológiai szakmai rendezvénye. Azt gondolom, hogy amit ettől várunk az egyrészt megfoghatatlan, ugyanakkor mégis csak egy új korszak nyitánya lesz.

A Magyar takarítóipar, a maga 140 – 150 milliárdos piacával nem kis üzletág, de nem is akkora, mint amekkora lehetne. Az hogy pontosan hányan élnek belőle nem tudjuk, de körülbelül 50 – 60 ezerre becsüljük és Ők nagy részben részmunkaidősek. A takarítóipar ennél lényegesebben nagyobb is lehetne, mert becslések szerint csak a piac mintegy felét tudja kiszolgálni. A piac másik fele megmaradt a saját alkalmazásban lévő takarításnál, mert így kényelmesebb, vagy, mert csalódott vagy eleve nem bízik a takarító cégekben, vagy ki tudja miért.

Az, amikor azt mondjuk, hogy a takarítás társadalmi megítélése alacsony, akkor tulajdonképpen azt is mondjuk, hogy gyenge a menedzsmentjük. Az legfőbb akadály gyökere, hogy a takarító cégvezetők nem tudják úgy tálalni a takarítás értékét, hogy azért a megbízok, annyit fizessenek, amiből versenyképes bért lehetne fizetni, és nem utolsó sorban törvényesen.

Természetesen a labdát tovább lehet gurítani és a takarítócég vezetők azt is mondhatják, hogy a munkaerő piacon nincsen olyan megbízható és jól képzett, szolgáltatásra motivált szakemberek, akikkel prémium-takarítási szolgáltatásokat lehetne bonyolítani. Ugyanis ha a cég el is adja a jó áron a szolgáltatást, mindig akadnak olyan emberek a cégben, akik akarva, akaratlanul elszabotálják azt, mert halvány segéd fogalmunk sincs a takarítási szakmáról vagy a szolgáltatás lényegéről.

Mi lenne a kiút?

Különböző taktikák vannak, stratégiának egyiket sem mondanám.

Ebből az első az a töretlen remény, hogy egyszer csak minden egyszerre és csapásra megváltozik és jobb lesz. Ez nem sok szót érdemel.

A második ennél már valóságosabb egy fokkal. Ez azt feltételezi, hogy egy államilag diktált legkevesebb szolgáltatási díj megoldás lehet a problémára. Szerintem ez sem fog egymagában üdvözülést hozni, már ha egyáltalán bekövetkezik.

A harmadik dolog lehet a cégek belső reformja, mely alapvetően az állomány szakmai strukturálását és bér béli differenciálását célozná. Természetesen ennek is meg vannak a buktatói, amikor az emberek között szakmailag alig van különbség. Természetesen, ha a második dolog fedezet nyújtana ennek a munkának, talán születne valamilyen eredmény.

Van egy negyedik is, de arról most inkább nem beszélnék…

Ahhoz, hogy ez a kép világosodjon, tenné kéne valamit érte. Az október 21 – 22 az két nap amikor el lehetne gondolkodni azon, hogy pontosan mi is lehetne az igazán jó stratégia.

A TisztaShow

Egy összetett rendezvény, ami sok féle célt tűzött ki magának. Nyilván az alapvonulat, hogy gyártók és forgalmazók mutatják meg magukat. Ezen kívül azonban a takarító szakma számára is vannak lehetőségek normaverseny vagy szakmai bemutatók formájában. Természetesen lesz konferencia is, és a témák pedig rendkívül aktuálisak.

A rendezvény a szakmának és a lakosságnak is egyaránt meg van hirdetve. Két nap tömény szakma, ami esetleg ötletet adhat egy sikeres stratégiához.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!