Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Beindult az év (18.01.04)

 

Beindult az év (18.01.04)

Személyes ambícióm, hogy amennyiben van érdekes téma, minden nap legyen egy kis olvasnivaló. Tegnap valaki olyannal beszélgettem, aki csak havonta egyszer meg fel a blogra és rögtőn felhívott, hogy mi az a sok bejegyzés? Hát ez van, összeírtam 200 témát, ebből minden napra juthat egy.

Hírlevél viszont, csak hetente egy megy ki

A hírlevél minden hétfőn meg ki, ezen kívül az FB-n minden nap megjelenik, ha van új poszt és azt megosztom a Tisztaság FB oldalon is. Ez így együtt átfedéseket leszámítva kb. 2 000 – 2 500 fős célközönség. Akiből durván 10 – 15%-aki képben van. Van még egy másik, talán 20 – 30 %, akikkel gyakrabban beszélek telefonon, de látszik, hogy csak végigfutják a bejegyzéseket, sokszor a lényeget nem értik. Azonban izgatja a téma őket és rákérdeznek. Aztán van a társaság kicsit több mint a fele, aki azt sem tudja, merre van arccal előre, vagy miről van szó. Ők rendszerint egy nappal később jelentkeznek az éppen lefutott rendezvényre.

Hatékonyság

Beszélgetve más bloggerekkel, ez nem is olyan rossz helyzet. Minél nagyobb célközönséget ér el az ember annál rosszabbak a találati arányok. Nyilván egy szakközönséget mindig jobban érdekel a dolog, mint általában az embereket.

Végül is: ki a szakma?

A statisztikák szerint kb. 4 000 takarító cég van, és ezeknek nyilván van 4 000 vezetője. Az egyéni vállkoszok számát senki nem tudja, mert annak nincs egységes országos nyilvántartása. A 4 000 cég jó nagy része alvállalkozója egy másiknak és egy jó hányad pedig nullás. A sacc/kb. az, hogy durván úgy 500 – 1 000 lehet azon cégek száma, aki úgymond jelen vannak a piacon és ezek elvileg kell, hogy foglalkoztassanak durván 700 – 800 szolgáltatásvezetőt.

Ez nagyjából azt jelenti, hogy az a 2 500 ember, aki feliratkozott a blogra, lájkolja a Tisztaság FB oldalt és szakmai ismerősöm, nagyjából lefedik a szakmát, a végrehajtó állomány kivételével. Utóbbi csoport lehet nagyjából 60 000 – 80 000 fő, ezt nem tudhatjuk pontosan. Ezek közül, ha 1 500-nak van szakmunkás bizonyítványa, sokat mondok, függetlenül attól, hogy a piacon már több mint 15 000 bizonyítvány van.

Miért foglalkozom most ezzel?

Elsősorban azért, mert ha más nem is oszt meg ilyen adatokat és legalább nem titokzatoskodom. Ugyanakkor ez egy összegzés is számomra, hogy pontosan hol állok abban, hogy az információ miként jut el a szakmához. A RENESZÁNSZ 2.0 sikere egyben azon is múlik, hogy év végére lesz-e majd tiszta kép arról, hogy hányan vagyunk és ki milyen szakmai szinten van.

Az, hogy a „szakma” mekkora része nincs a látókörömbe, azt pontosan nem tudom. Az idei év egyik célja éppen ez lesz, hogy felmérjem pontosan mekkora is a teljes tisztítás-technológiai szakmai célközönség.

Januárban két rendezvényt is szervezek:

Felületspecialista

Reneszánsz 2.0 klubnap

Februárban érdeklődéstől függően indul két új tréning a TISZTASÁGTERVEZŐ és a MINŐSÉGMÉRŐ. 

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!