Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Be kell lépni! (16.05.04)

 

Be kell lépni! (16.05.04)

Tegnap miközben a május 25-re szervezett TisztaShow beharangozó ügyében telefonáltam, több érdekes megközelítés is felmerült. Ezek közül a legizgalmasabb volt az, hogy végül mekkora az esély arra, hogy olyan helyzet alakítsunk ki/alakuljon ki, amivel mindenki elégedett lesz?

Ki a mindenki és ki dönti el, hogy kiből hány százalék elégedett?

Tudom, nyilván van egy általános hangulat, és az én tapasztalatom az, hogy akik a részt vesznek egy adott projektben azoknak a hangulatuk és a közérzetük jó. Ezért azt is mondhatjuk, hogy a világ minden esetben olyan amilyennek látjuk. Lehet, hogy elsősorban azokkal van a baj, és azoknak van bajuk, akik most nagyon feketének látják a jövőt?

A jövő persze, nem fekete és nem is rózsaszín. A jövő olyan lesz, amilyenné tesszük. Ezen túl azonban ez csak akkor fog jól sikerülni, ha bizonyos dolgokban meg lehet egyezni és a „szekér” egy irányba fog majd menni.

Ehhez viszont az kell, hogy a MATISZ berkein belül alakuljon ki egy olyan széles szakmai párbeszéd, ami aztán képes relatíve gyorsan megegyezni abban, hogy merre húzzuk az a bizonyos szekeret. A Tagtoborzó kerekasztalok Budapest, Debrecen és Székesfehérvárra vannak meghirdetve, de nyilván bárhol megrendezzük, ha van jelentkező. A cél az, hogy mindenki tudja elmondani, hogy miről álmodik, miben reménykedik és kapjon visszajelzést, hogy mi az, ami megvalósíthatónak látszik.

Tegnap az is elhangzott, hogy miért éppen a MATISZ?

Megmondom. Jelenleg nincs más olyan szervezet, ami képes lenne kezelni a problémát. Egy új szervezet felállítása rendkívül drága lenne, és sok időt venne igénybe és semmi garancia nem lenne ara, hogy az jobb lesz. A MATISZ készen van és működőképes, ami most hiányzik, az a hatalmas szándék és szakmapolitikai támogatás, ami csak a piaci szereplők felöl, jöhet. A tagságnak nőni kéne és aktívabbá válni, a szervezet fel van készülve a növekedésre, de a szakma helyett senki nem tudja meglépni a megléphetetlent. A szervezet ma mindenkit tömörít, aki a tisztítás-technológiai szakmában tevékenykedik szolgáltatót, gyártót és forgalmazót egyaránt. Most jön a második fázis a reprezentativitás elérése, és ez minimum a tagok számának háromszorozása.

Mondok egy példát!

Álmodozhatunk arról, nőjenek a vállalási árak, azonban ennek vannak közgazdasági törvényszerűségei, mint kereslet és kínálat vagy a pályáztatási gyakorlat, a cégek árstratégiája vagy kényszernek gondolt rövidtávú gondolkodás. Az ilyen álmokat nem lehet egyeszűen lefordítani célokra, mert nincs ma a világon olyan kényszerítő erő, ami az előbb említettekkel szembe tudna menni. Viszont ki lehet találni olyan stratégiát, ami a megrendelő érdekeit is figyelembe veszi és a szolgáltatás minőség javulásán keresztül vagy az ide vonatkozó kultúra fejlesztésén keresztül 3 – 5 év alatt el lehet érni bizonyos változásokat. Itt jön be aztán a reprezentativitás, hogy a projekt kritikus tömege meg van-e, mert ez meghatározó a siker elérése szempontjából. Nem tudom érthető-e ez?

Programok kellenek

Nagy, az egész szakmát átfogó programok kellenek, ahol kialakul az a személyes kapcsolat, ami alapja lehet az együttgondolkodásnak. Ez az év erre épül. Kerekasztalok, Nagy Takarítási Nap, rendezvények és események annak érdekében, hogy a szakma belássa, most már lépni kell! Be kell lépni.

Egyik nagy tervem, a szakma megszólaltatása, ezért az alábbi kérdőíven jelöld be, hogy májusban miben veszel rész, és ennek kapcsán készítek majd veled egy interjút. 

Májusi interjúk

Név *:
Mobilszám *:
A következő májusi rendezvényeken veszek részt: *:






A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!