Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Az utolsó takarító (folytatás)

 

Az utolsó takarító (folytatás)

Tényleg 6 szó megértése min változatahat? Tisztázzuk az elején ez nem csak 6 fogalom, hanem valójában 12. Vagyis egy tucat szó és azok összefüggésrendszere. Min változtat ez? A tréning elsősorban nem a fogalommal kapcsolatos tudást, hanem a megértés élményét adja. Ez utóbbi az, ami majd mindent megváltoztat. Ugyanis az élmény nagyon mély változásokat tud okozni.

A március 31-re tervezett tréning több szempontból is újdonság. Ezek közül a legfontosabb, hogy a szakmai tudás mellett merre induljunk el, annak érdekében, hogy megrendelő megértse a szakmai tudást, az abból fakadó sajátosságaival együtt. Tehát mint már írtam régebben is, arra kell, hogy figyeljetek, hogy amit veletek megpróbálok megértetni, azt ti másolhatjátok és megértethetitek a megrendelőitekkel.

A megértés élménye fontos, de a technika is meghatározó. Ha megértetted, látni fogod, hogy ez annyira hatásos, hogy ezt neked is meg kell csinálnod az ügyfeleiddel. Különös tekintettel, hogy a felmérés eredménye is azt mutatja, hogy az ügyfél bizonyos dolgokat nem ért. Soha nem is tapasztalt hasonlókat, ezért a takarítási szolgáltatással kapcsolatban rossz döntéseket hoz.

A legendás termék vagy szolgáltatás egy létező fogalom. Nem én találtam ki. Jaguár, Bogárhátú WV, Harley Davidson, stb. Gondolom, nem kell tovább sorolni. Ezek a termékek úgynevezett kultusz termékek.

Az én érdemem csak annyi ebből, hogy megvizsgáltam, hogy mi a titkuk és, hogy ez a titok alkalmazható-e a takarításra. Még tovább megyek, azt is megvizsgáltam, hogy a titok egyes elemei alkalmazva vannak-e már a takarítási szolgáltatásokban és azt találtam, hogy igen. Van viszont egy rossz hírem is, a titkot 100%-ban senki nem alkalmazza. Ezért a dolog egy kicsit olyan, mintha mindenkinek szuper kerítése lenne, csak az utolsó 2 méteren nem lenne befejezve, ami kb. azt jelenti, hogy a gyakorlatban semmilyen kerítés sincs.

Mi ez a titok?

Ha elmondanám, már nem lenne az. Azért egy morzsát elárulok. A világon most már több mint egy évtizede vannak fapados repülőjáratok. Ezek a járatok a sűrű igényeket célozták meg, mert az ideológiájuk szerint az ár a kihasználtság függvénye. Bármivel is próbálkoztak, de több mint 10 év alatt ne tudták megszerezni a piac 40%-át se.

Most képzeld el, hogy a takarító piac egy olyan piac, ahol csak fapadosok vannak és 60%-nyi megrendelő, aki nem tud az igényeinek megfelelő szolgáltatásokhoz jutni. A kérdés, hogy hagyjuk-e őket tovább szenvedni?

A fenti tény a titok egy eleme, az egész titkot akkor értheted meg, ha másik két tucat fogalommal tisztában vagy. Ez egy út, a végén ott a titok. Rá akarsz-e lépni?

Jelenkezés ingyenes ISO tanácsadásra

Név *:
Cégnév:
Mobil: *:
email cím *:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!