Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Aranybánya (17.10.09)

 

Aranybánya (17.10.09)

Mint látjátok, lecseréltem a honlap arculatát és egy kicsit fejlesztettem a webshopot. A következő napokban folyamatosan kerülnek fel az anyagok. Megkezdem a tudásbázisom kiaknázását. Az utóbbi időben nagyon sok megkeresés jött és nagyon érdekes a mentalitás.

A piac átalakulóban van

Rengeteg cég szűnik meg, de közben újak is alakulnak. A cégek száma összességében csökken. Tisztul a piac. Na de mire gondolhatnak a piacra frissen belépők?

Szinte mindenki azt gondolja, hogy eleget tud a szakmáról, ahhoz, hogy vállalkozásba kezdjen. Ez persze nem teljesen van így. Végül is hát az önbizalom is fontos szempont és én senkit sem akarok megtörni.

Ezért inkább nézzük meg tényleg tudnak-e mindent.

A visszajelzések szerint az első probléma, hogy a vezetők talán kapizsgálják mi a tisztítás-technológiai szolgáltatás lényege, de az alkalmazottaiknak fogalmuk sincs róla. Ez pedig azt jelenti, hogy itt ebben a helyzetben a takarítás nem szakma, csak rabszolga kereskedelem.

Mi a baj, ha ebből meg lehet élni?

Semmi, csak egy baj van nem fenntartható. A munkaerőpiac igen komoly változásokon megy át és egyelőre a magyar vállalkozásoknak nem nagyon van stratégiája erre. Vannak próbálkozások és miközben nőnek a foglalkoztatási költségek a szolgáltatási érték stagnál. Ez pedig nem vezet jóra.

Hogyan tovább?

A magam részéről piacra dobom minden tudásomat. Nézzük meg mi lesz a vállalkozók szembesülnek azzal, amit nem tudnak. 

vissza