Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

A felismerés ereje (2018.09.02)

 

A felismerés ereje (2018.09.02)

Az elme sebváltója nálam is pont úgy működik, mint bárkinél, a felismerések ereje engem is letaglóz, és persze inspirál. A jelentés bővítése kapcsán készült egy betekintő a szállodai piacra és két interjú, és lehet, hogy lesz egy harmadik is, de lehet több is.

Viszont ezek kapcsán tettem néhány felfedezést. Mert, hogy bárkivel is készítesz interjút, az izgalmas az, hogy az illető, ha hiteles a maga módján, miképpen ad neked egy új nézőpontot. A nézőpont pedig meghatározza azt, hogy mit gondolsz a világról, az ezzel kapcsolatos tudás, befogadását és magát a megismerés élményét is.

Eddig beszéltem egy takarítócég vezetővel, egy takarítóval még hátra van egy szállodai housekeeper és hát nagyon felbátorodtam, tehát szeptember végéig sok minden lehetséges még. A JELENTÉS 2017 2.0 megjelenése szeptember 27 hétfő. Nagy nap lesz.

Na de hol a felismerés?

Nézőpontváltás figyelem! Mi van akkor, ha a takarítóban nem csak munkaerőt látjuk? Mi van akkor, ha azt mondjuk, hogy egy takarító átlagban 5 évet tölt el a cégnél és mondjuk, hogy annak a mércéje, hogy mindent jól csináltunk vele kapcsolatban, az az, hogy nem takarítónak megy el a következő céghez. Mondjuk csoportvezetőnek vagy szolgáltatásvezetőnek. Vagy éppen valami társadalmilag elismertebb pozícióba?

Mondtam válts nézőpontot!

Miért érdekes ez egy cég számára? Elöször is rabszolgák nincsenek és a röghöz kötöttség is megszűnt már minimum 100 éve. Másodszor, amíg az ember nálunk dolgozik, versenyezzünk abban, hogy ki tud a másiknak többet adni és nem megy csődbe. Remélem érted?

Alap: Minden, amit adni tudok a munkavállalónak, az összességében nem kerülhet többe, mint amilyen hasznom származik a tevékenységéből.

Ez igaz, viszont sok minden ezek közül, sokkal többet jelent a munkavállalónak, mint mennyibe az kerül. Tehát a csereügyletben csak az számít, hogy ki miképpen éli azt meg.

Hogy hat ez a vállalatra?

Bizonyítottan jól. Ez egy új HR rendszer. Egy szolgáltató cégnek folyamatosan kel fokoznia a megrendelői és az alkalmazottai elégedettségét. Utóbbi nyilván erőteljesen visszahat a megrendelőkre. Ez most csak egy mag, amit elvettem. Még visszatérek a témára.

"Érdekel"

Értem és felismertem helyzetet

Név *:
e-mail *:
Mobil:
Hasznos volt cikk? *:


A következőket szeretném megjegyezni *:
Érdekelne a dolog mélyebben? *:

Támogatnám a projektet. Kérek egy számlát. *:





A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!