Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Blog

Közeledik (18.12.11)

Közeledik (18.12.11)

Lassan véget ér az év, de még van néhány fontos dolog. Így terveztem a 2016-ot is, de akkor az, nem jött be. 2017 egy rendkívül nehéz év volt, amiből három hónap ki is esett. A 2018 már most meghozta a tervezett eredményeket, és reméljük, hogy a január nem csak nekem, hanem mindenkinek úgy indul, ahogy azt eltervezte.

tovább

Vezetői összefoglaló a tréningről (18.12.10)

Vezetői összefoglaló a tréningről (18.12.10)

Jelen anyag egy 2 napos (16 – 18 óra) vagy egy hetes (40 óra) tréning vázlat/munka füzete. Az anyag hozzávetőlegesen 40 tételt dolgoz fel, amelyik mindegyikére, a 2 napos tréningen 20 – 25 percet szán átlagban, míg az 5 napos tréning esetében körülbelül 1 órát.

tovább

A Minőségmérés rendszere, az alapfilozófia (18.12.04)

A Minőségmérés rendszere, az alapfilozófia (18.12.04)

Az alapgondolat, hogy a minőségnek két dimenziója van. Az egyik, hogy a feladatot a tervezett időben végezték el, a másik pedig az, hogy az elért tisztaság az alkalmazott technológiának megfelelő-e. Vagy ugyanebben a dimenzióban megfelelő technológiát alkalmaztak-e a jelen lévő szennyeződések függvényében.

tovább

Probléma vagy kihívás? (18.12.03)

Probléma vagy kihívás? (18.12.03)

Nem mindegy, hogy miképpen fogalmazunk. „Nyelvében él a nemzet.” Bizonyos szavak használat meghatározhatja a jövőt, ami lehet az, hogy elérkeztünk egy áthatolhatatlan falhoz, vagy éppen egy fantasztikus élményt jelentő hegy megmászásához.

tovább

Piaci párbeszéd (18.11.28)

Piaci párbeszéd (18.11.28)

Időnként újra és újra felmerül, hogy miképpen éri meg jobban? Egy külső takarító vállalkozás igénybevétele vagy belső szolgálat kifejlesztése? A válasz sokkal egyszerűbb, mint amire bárki gondolna. A tegnapi telefonbeszélgetés a következőképpen zajlott.

tovább

Katana edzőtábor (18.11.26)

Katana edzőtábor (18.11.26)

Minden tréningnek, de ennek különösen fontos eleme, a saját vállalás. Ugyanis az elsajátított technikák, a megtapasztalt törvényszerűségek önmagukban semmit sem érnek. Az egész folyamatnak akkor van jelentősége és akkor lesz eredménye, ha ez beilleszthető valakinek a jövőről alkotott elképzeléseibe.

tovább

Tréning terv (18.11.22)

Tréning terv (18.11.22)

A cél az, hogy a takarító cég közép és felső vezetői és a vezetés körüli asszisztensek átlássák a szolgáltatás szakmai alapjait és törvényszerűségeit. Ennek különböző szintű embereknél különböző a jelentősége: a közép és felső vezetők nagy utat tehetnek meg a szolgáltatásvezető vizsga felé, az asszisztensek viszont sok olyan felismerést szerezhetnek, ami közelebb viszi őket a vevői élmény megvalósításához.

tovább

Víziók II. (18.11.20)

Víziók II. (18.11.20)

A társadalmi mobilitás lényege, hogy egyén újra és újra esély kap a bizonyításra. Vagyis ha a személy mobil (ez a történelem során mindig egy nagyon fontos politikai szempont volt) akkor újra és újra, egy új környezetben esély kap arra, hogy kiderüljön mire is alkalmas igazán.

tovább

Víziók (18.11.19)

Víziók (18.11.19)

Gondolom mára már mindenkinek tiszta, hogy a valóság, az igazság és helyesség mind relatív fogalmak és csak az teszi őket abszolúttá, hogy hogy fejünkben van egy számunkra ideális világ, amihez képest viszonyítjuk a dolgokat/eseményeket.

tovább

Személyesen és tiszta szívből (18.11.16)

Személyesen és tiszta szívből (18.11.16)

Azt gondolom, hogy a takarítási szakma olyan kihívásokkal küzd, ami 20 - 30 évvel ezelőtt nm volt kérdés, és ezért ma nincs is benne a vállalkozási kultúrában sem. A takarítási vállalkozás alapmodellje, hogy az volt, hogy élelmes emberek (de nem menedzserek) el kezdtek szervezni olyan embereket, akik rendelkeztek bizonyos kompetenciákkal.

tovább