Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Blog

Indul az CleanEurope a MATISZ nemzetközi kezdeményezése

Indul az CleanEurope a MATISZ nemzetközi kezdeményezése

Pénteken lezajlott az EUnited az Európai Gépszövetség budapesti közgyűlése, aminek egyik lényeges momentuma számunkra is rendkívül fontos, ez pedig az volt, hogy három fél az AFIDAMP, az EXPOROM és a MATISZ aláírták az EuroClean nemzetközi tisztítás-technológiai szakmai versenysorozat indításának alapdokumentumát. Talán annyi kis üröm vegyül az örömünkbe, hogy az ISSA nem tudott jelen lenni, de ezért biztosítottak az együttműködési szándékukról.

tovább

A gépezet beindul

A gépezet beindul

A tegnapi nap folyamán 47 emberrel beszéltem telefonon, ők hívtak. A parlamentes cikk áttörés volt komolyan felrázta a szakmát és mi tagadás sajnos voltak szkeptikusok is. Mindenesetre a tegnapi cikk minden olvasottsági rekordot megdöntött. Nagy kihívás, de azt gondolom, hogy érdemes megpróbálni. Nézzük, akkor mit lehetne tenni!

tovább

Tisztítás-technológiai parlament

Tisztítás-technológiai parlament

Lehetetlennek tűnik, hogy a takarítóipar megítélési váltáson essen át. Vagy csak rosszul fogtunk hozzá. Bill Gates a Microsoft alapításakor nem azt a célt tűzte ki, hogy a Windows minden gépen ott legyen, hanem, hogy minden háztartásban legyen legalább egy PC. Miközben a Microsoft gépet nem is árult… tehát olyan programokat kell alkotni, amiért bárkinek érdemes gépet venni.

tovább

Légy résen, a változás egyszer csak itt lesz

Légy résen, a változás egyszer csak itt lesz

A következő bejegyzés, nem az én szellemi termékem, hanem a Wolf Gábor küldte nekem. A történek nem takarítóról szól, de van benne takarítás. Azonban rávilágít egy nagy hiányra. Érdemes rajta elgondolkodni a megrendelő szemszögéből is.

tovább

Szervezeti hozzáadott érték

Szervezeti hozzáadott érték

A szervezet hozzáadott értéke azon, úgynevezett nem produktív tevékenységek összessége, amelyek lehetővé teszik, hogy a szolgáltatás intézményes formában előálljon. Ennek mértékének alsó határa szervezeti működési és hatékonysági szempont, felső határa pedig a piac megítélésének materializálódása.

tovább

Személyi hozzáadott érték

Személyi hozzáadott érték

A régi EU tagországok mindegyikében működik takarítói szakszervezet és minden évben a szakma ellenérdekelt felei (munkaadók és munkavállalók) ha nehezen is, de megállapodnak egy ágazati kollektív szerződésben melynek része egy az ágazatra kötelező érvényű bértarifa rendszer is. Ezzel tulajdonképpen pozicionáljak magukat abból a szempontból, hogy mit is ér az adott munkatípus, szakma vagy hivatás egy adott társadalomban.

tovább

Hogyan különbözteted meg magad?

Hogyan különbözteted meg magad?

A januári továbbképző témája a marketing és szakmaiság találkozási pontjai voltak. A hozzászólások közül kiemelkedett egy meghatározó szükséglet. A kérdés nem csak marketing szempontból meghatározó, hanem takarítás szakmai és szakmapolitikai szempontból is fontos. Ez a cégek kategorizálása.

tovább

Honlap az üzemeltetőknek

Honlap az üzemeltetőknek

Már régebben is meg kellett volna csinálni, de az is lehet, hogy igazában csak most jött el az ideje, mert mostanra készültek el azok az anyagok, amelyek mentén hatékonyan tudunk majd kommunikálni. Erről már a tavalyi MATISZ konferencián is beszéltem és most belevágok.

tovább

Indulás!

Indulás!

A tegnapi marketing naptól még én magam is feltöltődtem. Nem tudom ki, hogy volt vele, de az számomra teljes mértékben visszaigazodott, hogy ez egy olyan terület, amit meg kell hódítani ahhoz, hogy szakmailag és üzletileg is sikeresek legyünk. Nézzük részleteiben.

tovább

Miért is?

Miért is?

Nekem egy nemzetközi vásár annyit jelent, hogy nem egy-egy újdonságra figyelek, hanem a trendet próbálom megérteni. Egy vásáron van akár 500 kiállító is, lehetetlen mindegyiket végignézni, viszont vagy egy ősz kép. Ezen felül találkozom kb. 30 ismerőssel és izgalmas az is, hogy ők mit érzékelnek. Ebből aztán összeáll egy érzés, amit nehéz megfogalmazni, de bármilyen véleményformálásnál lehet belőle meríteni.

tovább