• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS 2017
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Blog

Alapok nélkül nincs semmi (19.05.20)

Alapok nélkül nincs semmi (19.05.20)

Bárhogy is látjuk a piacot, mint keresletet és bárhogy is látjuk magunkat, mint kínálatot. Van azért egy fontos szempont, ami viszont kulcskérdés: vajon milyennek lát minket a potenciális megrendelő? Mit lát bennük? Azt, aki megold egy megoldhatatlan problémát, ezért nem érdekes miként csináljuk? Vagy csak sajátos kényszerhelyzeteket használ ki?

tovább

Szakmai mélységek (19.05.17)

Szakmai mélységek (19.05.17)

Azt gondolom, hogy a szakma csak akkor lép majd át a XXI. századba, ha ténylegesen is bekövetkezik az, amiről ma pontos nem is tudjuk, hogy micsoda. Ja, hogy már 2019-et írunk? Sajnos a helyzet, elsősorban gondolkodás vonatkozásában a nyolcvanas éveket idézi. Vannak persze eminensek is, akik már a 90-es években járnak.

tovább

Ne becsüljük alá a takarítandó terület megbecslésének jelentőségét (19.05.16)

Ne becsüljük alá a takarítandó terület megbecslésének jelentőségét (19.05.16)

A mai megrendelői gondolkodás szerint egy létesítmény felmérése nem fontos szempont az szolgáltatási díj meghatározása során. A megrendelők döntő többsége azt képzeli, hogy egy 5 – 10 vagy 20 000 négyzetméteres létesítmény egy 15 perces bejárással felmérhető. Ez az elképzelés évtizedek óta valamiért nem változik.

tovább

Nagy fejlesztés (19.05.15)

Nagy fejlesztés (19.05.15)

A visszajelzések alapján az egyes számú probléma, ami egyben a legnagyobb kihívás is, az, hogy bizonyos fogalmak nincsenek tisztázva. Ez egyrészt a szakmai nyelv kialakulásának gátja, másrészt, nehezen értjük meg egymást és nehezen értenek meg a megrendelők. Erre van egy javaslatom.

tovább

Lépjünk egy nagyot előre és egyet fel (19.05.14)

Lépjünk egy nagyot előre és egyet fel (19.05.14)

Több lehetőség is áll előttünk. Az, hogy ezek közül melyik és kinek kézenfekvő, az egyéni dolog. Azonban ami szektor szinten is eredményre vezet, az már kötött-pályás. Nagy dilemma, hogy mennyi energiát fordítsunk a szektor szintű szabályozásra és mennyit a saját cégünkre vagy saját magunkra.

tovább

Az alapvető problémák és lehetőségek (19.05.10)

Az alapvető problémák és lehetőségek (19.05.10)

A vállalkozás egyik alappillére az önbizalom és a saját csalhatatlanságunkba vetett hit. E nélkül nehezen lehetne bárminek nekifogni, e nélkül egy vezető sem maradna sokáig a posztján. Azonban ennek vannak hátrányai is. Hogyan lehet ezt a csapdát elkerülni?

tovább

Merre tovább? (19.05.09)

Merre tovább? (19.05.09)

A szakma vagy nem szakma kérdéskör, azt gondolom, alapvetően nem más, mint, hogy a szektor meg tudja-e mutatni, hogy mire képes vagy ezzel ellentétben nem lesz fejlődés. Természetesen a szektor, mint olyan, egy fikció. A szektoron belül szakemberek vannak, vagy nincsenek, akik egyéni és külön, külön erőfeszítései jelenítenek meg majd valamilyen eredményt.

tovább

Értem az aggodalmakat (19.05.08)

Értem az aggodalmakat (19.05.08)

A takarító szektor a következő 5 évben olyan átalakuláson megy majd át, amit eddig senki el nem tudott képzelni, és amivel senki nem számolt. A világgazdaság és ezen belül az Európai, ami alól a Magyar sem vonhatja ki magát, lassulása várhatóan rövid lesz, de már az elején drasztikus beavatkozásokat fogunk tapasztalni. A remény persze fontos, de nem elég.

tovább

A szolgáltatásról tényszerűen (19.05.07)

A szolgáltatásról tényszerűen (19.05.07)

A tegnapi bejegyzés sok embert mozgatott meg és olyan is volt, akit még a komfort zónájából is kimozdított. Nyilván egy cikkbe minden nem lehet besűríteni, a teljes tudás megszerzéséhez több könyvet kell elolvasni. A blogbejegyzés egyszerűen csak felismerteket okozhat.

tovább

Új alapokon a takarítási díjképzés I. (19.05.06)

Új alapokon a takarítási díjképzés I. (19.05.06)

Aki rendszeres olvassa a blogomat, annak talán tisztán kezd körvonalazódni, hogy a nem teljesen helyes a szakmapolitika sikertelenségében hinni, de nyilván nem diadalmenet sem. Alapvetően a saját magunk által meghatározott korlátok között mozgunk, de jól tetten érhető egy fajta evolúció is.

tovább

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Ki a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ?

Hozzá beosztott személyzet segítségével egy dokumentált, integrált és bizalmi szolgáltatás keretén belül, egy előre meghatározott területen az oda nem tartozó és ott különböző kockázatokat jelentő anyagok eltávolítását, vagy távoltartását vezetőként tervezi, szervezi és irányítja, továbbá fejleszti a felügyelete alatt lévő végrehajtó állományt és ezáltal a szolgáltatás eredményességét és hatékonyságát. 

Mit értünk a "szolgáltatási jegyzék" kifejezés alatt?

Az a dokumentum, ami azt rögzíti, hogy egy adott helyiségtípusban (pl.: iroda, mellékhelyiség, folyosó, stb.) milyen feladatokat lát célszerűnek a megrendelő és milyen gyakran gondolja, hogy azok szükségesek. A megrendelők által alkotott szolgáltatási jegyzékek sokfélék és nem is mindig szakmaiak. Például ha azt írják, hogy vegyszeres tisztítás, akkor az pontosan, mit jelent nyirkos feltörlést vagy nedves felmosást, netán alaptisztítást? Másik nagy hiányosság, amikor egyáltalán nincs semmilyen technológia megadva. Arra, hogy a területek kockázata és használata szerint szabványosítsuk a szolgáltatási jegyzékeket van próbálkozás, de ennek a munkának az elején járunk. Mindenesetre az alapok megvannak és van irodalom az eljárások és technológiák megnevezésivel és tartalmukkal kapcsolatban. Ez utóbbi azért fontos, mert ebből határozható meg, hogy egy adott tétel végrehajtásához milyen szakmai szint[i] szükséges. Amíg ezzel a szolgáltató cégek vezetői nem foglalkoznak és az állományban nincs struktúra, addig nem lesz szakma a takarítás, hiszen mindenki segédmunkás. [i] Szakmai szint: segédmunkás, intézménytakarító, vezetőüléses gépkezelő, szakmunkás

Mit értünk a "területi adatok" kifejezés alatt?

A takarítandó terület adatai. Ezek lehetnek tárgyszemléletben vagy tételszemléletben. Utóbbi versenykorlátozó, mert elveszi a szabadságot a szolgáltatótól, hogy saját rendszere szerint rendezze a tárgyakat tételbe. A Matisznak ezzel kapcsolatban van irányelve (IR 01), bár erről sajnos kevesen tudnak.

Mi a tisztítás-technológiai szolgáltatás definíciója?

Egy formailag és tartalmilag értékelhető, bizalmi, dokumentált és a lehetőségekhez mérten integrált szolgáltatás, mely során egy előre meghatározott területről, az oda neme való és ott különböző kockázatokat jelentő anyagokat távolítják el vagy tartják távol szakszerű módszerekkel és tervezett időben.

Mi a hálóterv?

Módszertan arra, hogy a szolgáltatásvezető meghatározza egy tétel tételnormáját. Ezek a tételnormák kerülnek be a Főtábla soraiba a m2/óra oszlopba. A Hálóterv soraiban tárgyi normákat találunk, ezek rögzítettek és megismerhetőek bárki számára (Matisz normák).