• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Blog

A takarító szolgáltató, mint félkatonai szervezet (19.08.15)

A takarító szolgáltató, mint félkatonai szervezet (19.08.15)

Ebben a megközelítésben a takarítási szolgáltatás vezénylése alapvetően egyszerre fegyelmi és közben szolgáltatási minőségi kérdés. A takarító szektorban ez sok féle képen van szabályozva, azonban nem minden esetben realitás a vasfegyelem.

tovább

ÚJ projekt!

ÚJ projekt!

Egy takarítónak mindig érdekfeszítő szempont, hogy a társaknákkal való integráció miképpen alakul. Az egészségügyi takarítás esetében talán ez még hatványozottan is fontos. Egy olyan projektet vinni ahol mindezt az ember belülről láthatja, és a szakmai folyamatokat maga formálhatja, és nem nézik öt ellenségnek, azt gondolom különlegesen izgalmas feladat.

tovább

Ezt azért, most muszáj leírni (19.06.06)

Ezt azért, most muszáj leírni (19.06.06)

Az emberek bérigénye jogos. A piac ellenállása, hogy az ilyen béren keletkező szolgáltatást kifizesse reális. A szolgáltatások menedzsmentje nem képes lépést tartani a változó bérigényekkel és közben azt a minőséget sem képes hozni, ami alátámasztaná a növekvési kényszer alatt lévő szolgáltatási díjakat. Sakk.

tovább

Mit gondol a megrendelő és mit gondolunk mi? (19.05.30)

Mit gondol a megrendelő és mit gondolunk mi? (19.05.30)

A jelenlegi helyzetben már nem érvényes a 25 éves gyakorlat. Takarítási szolgáltatást vásárolni ma már messze nem olyan egyszerű, Igazából soha nem volt az, de ma ez egyenesen katasztrofális. Van ebben történelmi felelőssége mindenkinek, de a helyzet még nem reménytelen, csak a felismerés hiányzik.

tovább

Mindenhonnan is (19.05.21)

Mindenhonnan is (19.05.21)

Bárhonnan nézzük a dolgokat alapvető kérdés, hogy ha valaki beteg, vagy egy rendszer alacsony fejlettségi fokon áll, akkor szembe kell nézni az igazsággal és döntést kell hozni, hogy mi legyen a terápia. Nyilván a kritikus kérdés, hogy ki vagy kik adnak hiteles alternatívákat, az azonban nem, hogy ki hozza meg a döntést.

tovább

Alapok nélkül nincs semmi (19.05.20)

Alapok nélkül nincs semmi (19.05.20)

Bárhogy is látjuk a piacot, mint keresletet és bárhogy is látjuk magunkat, mint kínálatot. Van azért egy fontos szempont, ami viszont kulcskérdés: vajon milyennek lát minket a potenciális megrendelő? Mit lát bennük? Azt, aki megold egy megoldhatatlan problémát, ezért nem érdekes miként csináljuk? Vagy csak sajátos kényszerhelyzeteket használ ki?

tovább

Szakmai mélységek (19.05.17)

Szakmai mélységek (19.05.17)

Azt gondolom, hogy a szakma csak akkor lép majd át a XXI. századba, ha ténylegesen is bekövetkezik az, amiről ma pontos nem is tudjuk, hogy micsoda. Ja, hogy már 2019-et írunk? Sajnos a helyzet, elsősorban gondolkodás vonatkozásában a nyolcvanas éveket idézi. Vannak persze eminensek is, akik már a 90-es években járnak.

tovább

Ne becsüljük alá a takarítandó terület megbecslésének jelentőségét (19.05.16)

Ne becsüljük alá a takarítandó terület megbecslésének jelentőségét (19.05.16)

A mai megrendelői gondolkodás szerint egy létesítmény felmérése nem fontos szempont az szolgáltatási díj meghatározása során. A megrendelők döntő többsége azt képzeli, hogy egy 5 – 10 vagy 20 000 négyzetméteres létesítmény egy 15 perces bejárással felmérhető. Ez az elképzelés évtizedek óta valamiért nem változik.

tovább

Nagy fejlesztés (19.05.15)

Nagy fejlesztés (19.05.15)

A visszajelzések alapján az egyes számú probléma, ami egyben a legnagyobb kihívás is, az, hogy bizonyos fogalmak nincsenek tisztázva. Ez egyrészt a szakmai nyelv kialakulásának gátja, másrészt, nehezen értjük meg egymást és nehezen értenek meg a megrendelők. Erre van egy javaslatom.

tovább

Lépjünk egy nagyot előre és egyet fel (19.05.14)

Lépjünk egy nagyot előre és egyet fel (19.05.14)

Több lehetőség is áll előttünk. Az, hogy ezek közül melyik és kinek kézenfekvő, az egyéni dolog. Azonban ami szektor szinten is eredményre vezet, az már kötött-pályás. Nagy dilemma, hogy mennyi energiát fordítsunk a szektor szintű szabályozásra és mennyit a saját cégünkre vagy saját magunkra.

tovább

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Mi a különbség a tárgyi norma és a tételnorma között?

Amikor időnormáról beszélünk fontos megkülönböztetni a tárgyi és a tétel normát. A tárgyi norma mindig egy adott eljárásra vagy technológiára vonatkozik, aminél nincsenek különös körülmények. Vagyis egy nyirkos feltörlés esetén szinte mindegy, hogy azt egy iroda PVC felületén vagy egy szálóda márványpadlóján hajtjuk végre. Ezért ennek a normaideje egy konkrétan megadott eszközzel szűk határok között mozog. Továbbá ha az 1. pont igaz, akkor azt mindenki pontosan tudja, hogy nyirkos feltörlésnél, például 40 cm-es lapos-mop alkalmazásával ö maga mire képes. Természetesen itt is igaz, hogy csak az számít, ha helyesen van végrehajtva. A tételnorma ennél egy kicsit bonyolultabb és itt már nagy jelentősége van a körülményeknek és a peremfeltételeknek is. A tételnorma azt jelenti, hogy adott körülmények között, egy adott területen, egy meghatározott idő alatt egy vagy több eljárás, vagy technológiát kell végrehajtani. A tételnormát tervezzük, a hálóterv segítségével, és nyilván itt is él a hatékonysági vizsgálat, vagyis mennyire volt jó az a terv. Tehát itt a tapasztalatnak rendkívül nagy jelentősége van és az, hogy a tervezés során, az illető milyen tárgyi normákkal számolt, az sok minden elárul arról, hogy szakmailag hol tart az illető.

Mi is pontosan a fertőtlenítés?

Dr, Pechó és Dr. Millasin szerint "A fertőtlenítés (dezinfekció) minden olyan eljárás, amely fertőző forrásból a külső környezetbe került kórokozók elpusztítására, illetőleg fertőző képességük megszüntetésre (inaktiválására) irányul." Idézet bezárva. Ehhez én még hozzátenném, hogy inaktiválásnak az is tekinthető ha a mikroorganizmusokat speciálisan erre a célra fejlesztett mikroszálas kendőbe összeszedjük és eltávolítjuk a területről. Ebben az esetben a területen nem használunk vegyi fertőtlenítő ágenst. 

Mi a különbség az INTÉZMÉNYTAKARÍTÓ és a TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI SZAKMUNKÁS között?

A Betanított takarító, az új okj szerint Intézménytakarító egy alapképzettség/rész szakképesítés (EQF2), aki ismeri a takarítás alapvető szabályait és tudja kezelni az összes kézi eszközt illetve néhány egyszerűbb gépet mind a porszívó, hidegvizes nagynyomású mosó vagy gőzfejlesztő. Ezzel szemben a Tisztítás-technológiai szakmunkás (EQF3 iiletve ha csoportvezető is akkor EQF4) tisztában van a szakma összes technológiájával és minden gépet tud kezelni és még másokat is tud irányítani.

Ki a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ?

Hozzá beosztott személyzet segítségével egy dokumentált, integrált és bizalmi szolgáltatás keretén belül, egy előre meghatározott területen az oda nem tartozó és ott különböző kockázatokat jelentő anyagok eltávolítását, vagy távoltartását vezetőként tervezi, szervezi és irányítja, továbbá fejleszti a felügyelete alatt lévő végrehajtó állományt és ezáltal a szolgáltatás eredményességét és hatékonyságát. 

Mit értünk az "elsődleges kockázat" fogalma alatt?

Ha egy adott területet nem takarítanak megfelelően (technológia és gyakoriság), akkor a terület sajátosságainak megfelelően megjelenek bizonyos veszélyek. Jelenleg ha ilyen veszélyt tart nyilván a szakma: Közérzeti, egészségügyi, biztonsági, állagi, működési és környezeti.