• ask the expert
  • Szolgvez könyv
  • Szolgáltatások és termékek megrendelése

Blog

Aránytévesztés (19.11.21)

Aránytévesztés (19.11.21)

Azt gondolom, hogy az alapvető probléma nem is kifejezetten a dolog alakulásának irányában vagy sebességében van, hanem sokkal inkább abban, hogy pontosan látjuk-e azt, hogy mi az, ami hiányzik. Látunk egy rakás problémát, nap, mint nap van egy csomó kelletlenségünk, de az arányok nem izgatnak senkit.

tovább

Az elme sebességváltója (19.11.17)

Az elme sebességváltója (19.11.17)

Az emberi elme működése rendkívül érdekes. Egyszerre mutat olyan tulajdonságokat, amik valószínű, hogy évezredeken át segítettek a túlélésben és ugyanakkor elcsodálkozunk azon, hogy emberek, hogy tudnak túlélni azzal az attitűddel, ami hosszútávon jellemző rájuk.

tovább

Miért, miért? (19.09.20)

Miért, miért? (19.09.20)

A kérdés itt van, nyilvánvaló, hogy gond van. Mert miközben teljesen logikus, hogy mit kéne tenni, és mellesleg négyszemközt ezzel mindenki egyet is ér, mégsem tesszük meg. Talán jelen van, valami nem látható erőtér, ami az irracionálisba vonzza a mindennapi cselekvést? Vagy lehet, hogy mégsem tiszta a kép?

tovább

Mennyire fontos a takarítás? (19.09.02)

Mennyire fontos a takarítás? (19.09.02)

Ha nagyon precízek akarunk lenni, valami skálán kéne ezt ábrázolni. Azonban ilyen nincs. Valamihez képest is beszélhetnénk róla, de vajon mivel kéne/lehetne összehasonlítani? Továbbá nyilván ezt területenként is változó lehet. Vagy hát a fontosság kifejeződhet abban is, hogy mennyit fizetnek érte.

tovább

Hol, vagy miben van az érték? (19.08.26)

Hol, vagy miben van az érték? (19.08.26)

Nyilván képzésben és a technológiában, vagy fordítva. Azonban alapvető kérdés továbbra is, hogy a takarító bére és fajlagos teljesítménye milyen szinten lenne elfogadható és mit mutat a valóság? Mondhatjuk persze, hogy bízzuk ezt a piacra...

tovább

Bér, bérszint, piaci érték, a tisztaság ára (19.08.20)

Bér, bérszint, piaci érték, a tisztaság ára (19.08.20)

Az utóbbi időben úgy adódott, hogy egy kicsit többet kellett foglalkoznom a bérkérdéssel és az elmúlt egy évben megélt bérrobbanás kellős közepében több törvényszerűség is megfogalmazódott bennem. Nyilván kezdhetném úgy, hogy mindkét félnek igaza van, de nem kezdhetem, mert az sajnos nem lenne igaz…

tovább

A takarító szolgáltató, mint félkatonai szervezet (19.08.15)

A takarító szolgáltató, mint félkatonai szervezet (19.08.15)

Ebben a megközelítésben a takarítási szolgáltatás vezénylése alapvetően egyszerre fegyelmi és közben szolgáltatási minőségi kérdés. A takarító szektorban ez sok féle képen van szabályozva, azonban nem minden esetben realitás a vasfegyelem.

tovább

ÚJ projekt!

ÚJ projekt!

Egy takarítónak mindig érdekfeszítő szempont, hogy a társaknákkal való integráció miképpen alakul. Az egészségügyi takarítás esetében talán ez még hatványozottan is fontos. Egy olyan projektet vinni ahol mindezt az ember belülről láthatja, és a szakmai folyamatokat maga formálhatja, és nem nézik öt ellenségnek, azt gondolom különlegesen izgalmas feladat.

tovább

Ezt azért, most muszáj leírni (19.06.06)

Ezt azért, most muszáj leírni (19.06.06)

Az emberek bérigénye jogos. A piac ellenállása, hogy az ilyen béren keletkező szolgáltatást kifizesse reális. A szolgáltatások menedzsmentje nem képes lépést tartani a változó bérigényekkel és közben azt a minőséget sem képes hozni, ami alátámasztaná a növekvési kényszer alatt lévő szolgáltatási díjakat. Sakk.

tovább

Mit gondol a megrendelő és mit gondolunk mi? (19.05.30)

Mit gondol a megrendelő és mit gondolunk mi? (19.05.30)

A jelenlegi helyzetben már nem érvényes a 25 éves gyakorlat. Takarítási szolgáltatást vásárolni ma már messze nem olyan egyszerű, Igazából soha nem volt az, de ma ez egyenesen katasztrofális. Van ebben történelmi felelőssége mindenkinek, de a helyzet még nem reménytelen, csak a felismerés hiányzik.

tovább

Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Szakmai szótár

Mi a hálóterv?

Módszertan arra, hogy a szolgáltatásvezető meghatározza egy tétel tételnormáját. Ezek a tételnormák kerülnek be a Főtábla soraiba a m2/óra oszlopba. A Hálóterv soraiban tárgyi normákat találunk, ezek rögzítettek és megismerhetőek bárki számára (Matisz normák). 

Mi a FŐTÁBLA?

Az a dokumentum, ami szakmailag kodifikálja a szolgáltatási jegyzéket, úgy hogy az adott szolgáltatáshoz szükséges erőforrások összességét külön számoló táblákban megjeleníti. Nagy előnye, hogy akármelyik paramétert változtatjuk, automatikus változik az ár is. Nagyobb változtatásoknál módosítani kell a tisztítószer vagy az eszköz szükségletet is. A dokumentum a szerződés szakmai melléklete lehet, és minden időszakra kell, hogy legyen egy elfogadott Főtábla. A Matisznak ezzel kapcsolatban van irányelve (IR 02), bár ezt kevesen ismerik.

Mi a szolgáltatásvezető mint szakmai szint?

A szolgáltatásvezető OKJ 52 853 02 felső középfokú szakképesítés, amely a tisztítás-technológiai szakmunkás szakképesítésre épül.

Ki a SZOLGÁLTATÁSVEZETŐ?

Hozzá beosztott személyzet segítségével egy dokumentált, integrált és bizalmi szolgáltatás keretén belül, egy előre meghatározott területen az oda nem tartozó és ott különböző kockázatokat jelentő anyagok eltávolítását, vagy távoltartását vezetőként tervezi, szervezi és irányítja, továbbá fejleszti a felügyelete alatt lévő végrehajtó állományt és ezáltal a szolgáltatás eredményességét és hatékonyságát. 

Mi a különbség a súroló és a csiszoló korong között

Különböző méretű kuszált szálas tárcsák és lapok, melyeket intenzív súrolásra terveztek alacsony fordulatszámú vagy rezgő súroló gépekre. Jellemzően nylon szálak vannak összekuszálva és műgyantával rögzítve, illetve a súroló anyag szilicium-karbit vagy korund szemcsék. A tárcsák eredeti szín szabványát, a 3M határozta meg 30 évvel ezelőtt, miszerint a fekete és barna alaptisztításra használatosak, a kék és a zöld intenzív tisztításra ott ahol nincs védőréteg és a piros, ahol van védőréteg. A többi szín a polírozásra alkalmas korongokat jelöli. Manapság ezt a kódrendszert nem minden gyártó tartja be, ezért megfelelő körültekintés szükséges, mielőtt alkalmazzuk az adott korongot. Ezzel szemben a csiszoló korongok csiszoló anyaga a gyémánt. Itt sem egységesek a színkódok,tehát tájékozódni kell felhasználás előtt.