Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Blog

Miért, miért? (19.09.20)

Miért, miért? (19.09.20)

A kérdés itt van, nyilvánvaló, hogy gond van. Mert miközben teljesen logikus, hogy mit kéne tenni, és mellesleg négyszemközt ezzel mindenki egyet is ér, mégsem tesszük meg. Talán jelen van, valami nem látható erőtér, ami az irracionálisba vonzza a mindennapi cselekvést? Vagy lehet, hogy mégsem tiszta a kép?

tovább

Mennyire fontos a takarítás? (19.09.02)

Mennyire fontos a takarítás? (19.09.02)

Ha nagyon precízek akarunk lenni, valami skálán kéne ezt ábrázolni. Azonban ilyen nincs. Valamihez képest is beszélhetnénk róla, de vajon mivel kéne/lehetne összehasonlítani? Továbbá nyilván ezt területenként is változó lehet. Vagy hát a fontosság kifejeződhet abban is, hogy mennyit fizetnek érte.

tovább

Hol, vagy miben van az érték? (19.08.26)

Hol, vagy miben van az érték? (19.08.26)

Nyilván képzésben és a technológiában, vagy fordítva. Azonban alapvető kérdés továbbra is, hogy a takarító bére és fajlagos teljesítménye milyen szinten lenne elfogadható és mit mutat a valóság? Mondhatjuk persze, hogy bízzuk ezt a piacra...

tovább

Bér, bérszint, piaci érték, a tisztaság ára (19.08.20)

Bér, bérszint, piaci érték, a tisztaság ára (19.08.20)

Az utóbbi időben úgy adódott, hogy egy kicsit többet kellett foglalkoznom a bérkérdéssel és az elmúlt egy évben megélt bérrobbanás kellős közepében több törvényszerűség is megfogalmazódott bennem. Nyilván kezdhetném úgy, hogy mindkét félnek igaza van, de nem kezdhetem, mert az sajnos nem lenne igaz…

tovább

A takarító szolgáltató, mint félkatonai szervezet (19.08.15)

A takarító szolgáltató, mint félkatonai szervezet (19.08.15)

Ebben a megközelítésben a takarítási szolgáltatás vezénylése alapvetően egyszerre fegyelmi és közben szolgáltatási minőségi kérdés. A takarító szektorban ez sok féle képen van szabályozva, azonban nem minden esetben realitás a vasfegyelem.

tovább

ÚJ projekt!

ÚJ projekt!

Egy takarítónak mindig érdekfeszítő szempont, hogy a társaknákkal való integráció miképpen alakul. Az egészségügyi takarítás esetében talán ez még hatványozottan is fontos. Egy olyan projektet vinni ahol mindezt az ember belülről láthatja, és a szakmai folyamatokat maga formálhatja, és nem nézik öt ellenségnek, azt gondolom különlegesen izgalmas feladat.

tovább

Ezt azért, most muszáj leírni (19.06.06)

Ezt azért, most muszáj leírni (19.06.06)

Az emberek bérigénye jogos. A piac ellenállása, hogy az ilyen béren keletkező szolgáltatást kifizesse reális. A szolgáltatások menedzsmentje nem képes lépést tartani a változó bérigényekkel és közben azt a minőséget sem képes hozni, ami alátámasztaná a növekvési kényszer alatt lévő szolgáltatási díjakat. Sakk.

tovább

Mit gondol a megrendelő és mit gondolunk mi? (19.05.30)

Mit gondol a megrendelő és mit gondolunk mi? (19.05.30)

A jelenlegi helyzetben már nem érvényes a 25 éves gyakorlat. Takarítási szolgáltatást vásárolni ma már messze nem olyan egyszerű, Igazából soha nem volt az, de ma ez egyenesen katasztrofális. Van ebben történelmi felelőssége mindenkinek, de a helyzet még nem reménytelen, csak a felismerés hiányzik.

tovább

Mindenhonnan is (19.05.21)

Mindenhonnan is (19.05.21)

Bárhonnan nézzük a dolgokat alapvető kérdés, hogy ha valaki beteg, vagy egy rendszer alacsony fejlettségi fokon áll, akkor szembe kell nézni az igazsággal és döntést kell hozni, hogy mi legyen a terápia. Nyilván a kritikus kérdés, hogy ki vagy kik adnak hiteles alternatívákat, az azonban nem, hogy ki hozza meg a döntést.

tovább

Alapok nélkül nincs semmi (19.05.20)

Alapok nélkül nincs semmi (19.05.20)

Bárhogy is látjuk a piacot, mint keresletet és bárhogy is látjuk magunkat, mint kínálatot. Van azért egy fontos szempont, ami viszont kulcskérdés: vajon milyennek lát minket a potenciális megrendelő? Mit lát bennük? Azt, aki megold egy megoldhatatlan problémát, ezért nem érdekes miként csináljuk? Vagy csak sajátos kényszerhelyzeteket használ ki?

tovább