Aranybánya

25 éve foglalkozom a tisztítás-technológiával és itt időnként megosztom a tapasztalataimat. Négy témát viszek: A takarítás történelme (THE HISTORY PROJEKT), a szakmai fejlesztést és mentorálást (RENESZÁNSZ 2.0), a piac monitoringját (TAKARÍTÓ SZEKTOR JELENTÉS) és piacon elérhető technológiai kínálat lényegi elemzését (TECH PROJEKT). Ezen kivül vannak még ötleteim, de van egy fő munkám is, az a szakértési pozicíó és sokkal több már nem fér bele.

Videótár

Best Value

2017.07.25.

SzakmaSztár

2016.04.21.

Boeing fejlesztés

2016.04.08.

Szavazás

Milyen gyakran nyitja meg ezt az oldalt?

Szavazok

Blog

Tudod mi az USZA mutató? (19.03.20)

Tudod mi az USZA mutató? (19.03.20)

Ez nagyon izgalmas mutató szám, ami azt mutatja, hogy a szektorban egy adott év kezdetén mekkora az új szereplők aránya. Az érték azért izgalmas mert mértéke arra enged következtetni, hogy az adott szektor mennyire vonzó, mint vállalkozás. Ha röhögés nélkül kibírod, akkor ez persze mást is jelenthet.

tovább

Egy konferencia vagy egy könyv? (19.03.18)

Egy konferencia vagy egy könyv? (19.03.18)

Közvetlenül az előtt, hogy a mennyiségi halmozódás minőségi váltásba csap át, ahogy ezt a filozófia tanítja, a kör szereplői általában azt gondolják, hogy nincs semmilyen kiút. Ilyenkor bárki bármilyen ötlettel áll elő, arról „pontosan tudják”, hogy lehetetlen. Ilyenkor van az, hogy valaki kívülről, vagy belülről…

tovább

Két halálos megközelítés (2018.03.11)

Két halálos megközelítés (2018.03.11)

A szektor nagy kihívások előtt áll. Bárhogy nézzük, a dolgokat két féle megközelítésben elemezhetjük és mindkettő halálos kimenetelű. Nyilván valamekkora remény van a túlélésre, mert a piac annál bonyolultabb, mint ahogy azt egyszerű modellekkel le lehetne írni. Azonban ebben az őskáoszban, önagában, csak kizárólag a pillanatnyi szerencsében már nem nagyon lehet bízni. A piacon megkezdődött egy egészen érdekes átalakulás.

tovább

A nyilvánvaló (20.02.21)

A nyilvánvaló (20.02.21)

A vita sok síkon és sok felületen zajlik. Az álláspontok nem egyértelműek és nem is mutatnak markáns irányokba. A káosz biztos jelei itt vannak. A szektor minden idők legnagyobb kihívása előtt áll.

tovább

Szektor keresztmetszet III. (19.02.20)

Szektor keresztmetszet III. (19.02.20)

A történelem nem dicsőség és nem is szégyellni való. A történelem tanulság, ami csak az adott időszak sajátosságain belül ítélhető meg. Ha csak az elmúlt kétezer egynéhány évre nézünk vissza, hatalmas fejlődést és áthalkulást láthatunk. Az evolúció bárki bármit is gondoljon tapintható valóság még a 2000 év alatt is.

tovább

Szektor keresztmetszet II. (19.02.19)

Szektor keresztmetszet II. (19.02.19)

Női szakma, perspektíva nélkül. Fontos szempont, és alap adat, hogy azok a 45 – 55 éves nők nagy része, akik ma takarító szektorban dolgoznak csak 4 – 6 éve van itt. Én sok területen megfordulók, de a végrehajtó állományban alig találkozom olyannak, aki már lehúzott volna egy évtizedet, vagy többet sima takarítóként és még ma is azt csinálja.

tovább

Szektor keresztmetszet I. (19.02.18)

Szektor keresztmetszet I. (19.02.18)

Bárhonnan is nézzük a helyzetet, az ismert adatok alapján nehéz optimistának lenni. A KSH honlapján elérhető korfa variációk és trendek semmi okot nem adnak még a legminimálisabb optimizmusra sem, abból a szempontból, hogy néhány év múlva – ez kevesebb, mint 10 év – nagyon éle váltásra kényszerülünk a takarási szolgáltatások szervezése kapcsán.

tovább

Tudás (19.01.18)

Tudás (19.01.18)

A helyzet az, hogy most beindult egy folyamat, aminek a követése nem lesz egyszerű. A társadalom egy nagy része napirendre tért afölött, hogy a takarítás szakma. Azonban ezt nem látja visszaigazolódni a takarító cégek irányából. Hoppá!

tovább

Milyen múlt és milyen jövő? (19.01.17)

Milyen múlt és milyen jövő? (19.01.17)

Aki már olvasta a Szolgáltatásvezető könyvet egy kicsit másképpen fogalmaz, mint eddig. Van itt egy izgalmas kérdés: végül is mit is jelent valóban szolgáltatásvezetőnek lenni? A válaszok egyszerre szerények, objektívek, néha egy kicsit pesszimisták, de ugyanakkor tisztán rajzolódik egy helyzet, ami eddig nem volt realitás senki számára.

tovább

A cégvezetés támaszkodhat a középvezetőkre (2019.01.16)

A cégvezetés támaszkodhat a középvezetőkre (2019.01.16)

A jó ebben az, hogy ugyan nincs takarító szakszervezet, de a csoport és szolgáltatásvezetőknél senki nem érzi jobban a saját bőrén a helyzet súlyosságát. Tehát a szakszervezeti párbeszéd lehetetlensége, azért valamilyen szinten kezelhető lehetne a középvezetők bevonása a döntési folyamatba.

tovább